Gå til innhold

Vannkjøling til nabbie.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle ha kjøpt meg vannkjøling nå.

Så på Waterchill de selger på komplett.

Det så helt greit ut liksom. Da får jeg Blokker til alt for ca. 2,2k.

Noen som vet hvordan kontakter og slikt det er på waterchill?

Er det ingen vannkjølinger som kan kobles til innenifra bare ved en 4-pin's kontakt?

Og er det lett og montere, kan JEG som ikke har sett et vannkjølings-kit montere det? :ermm:

Hehe. Takker masse for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dere sjekka litt rundt ville dere ha funnet at innovatek (og nå også mist sin på microplex) kommer med 12-volt tilkobling. Du bare kobler den til med samme kontakt som du plugger i cd-rom, harddisker osv.

Pumpen er en modifisert 1046 som vil holde til de aller fleste systemer.

Jeg har min pumpe koblet til veggen da disse pumpene er beregnet for akvariumsbruk altså stå på leeenge i gangen.

Min lille teori er at det sliter mer på pumpen å starte og stoppe den flere ganger pr dag vs. at den bare står å rusler som den er ment og lagd for å gjøre.

og standardspørsmål til:

Nei vannpumpene bråker ikke om du plasserer de på litt skumgummi (som gjerne følger med/varene er pakket inn i), eller en liten fille.

Bråker den har du enten luft i systemet (fjernes med å vippe/snu på kabinettet mens systemet går rundt.)

Alt 2: er at det er noe feil med pumpen og da skal du sende den inn der du kjøpte den og få en ny.

Ang montering:

Se på forumet her og lesergalleri da vil du finne mange eksempler på montering.

HAr du ikke 10 tommeltotter og er forsiktig og ikke lager hull, knuser eller strammer for mye skruer osv går det fint.

Om du har 10 tommeltotter og ikke liker å se bilder av åpne datamaskiner siden du ikke vet hva som er inni "harddisken" bør du nok få noen som har litt mer peil til å hjelpe deg.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Min lille teori er at det sliter mer på pumpen å starte og stoppe den flere ganger pr dag vs. at den bare står å rusler som den er ment og lagd for å gjøre.

Så hvis eg har tenkt å la data'n min stå på 24/7, bør eg satse på en akvariepumpe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
her er URL.

Her er bare pumpa med relekit (det som gjør at du ikke trenger ekstern strøm)

Det er ikke noe relekit med på den pumpen. Relekit trenger man når man har en 220v pumpe, og skal få den til og starte og stoppe når pc'en starter og slåes av. Denne starter og stopper når den får strøm eller ikke får strøm fra psu. Ekstern strøm er det heller ikke noe som heter. Du kan godt ta strømmen internt i kabinettet med en 220v pumpe. Men dette krever at du åpner opp psu. 12 volten kan også taes utenifra. F.eks. ved og ha en egen transformator til pumpa.

Lenke til kommentar
Hvordan?Loddet dere den på 12v så den durer å går på det lissm?Eller Trakk dere 220v inn gjennom strømforsyningen?Tipper den siste jeg... :roll:

edit:skriveleif(strømforsuning)

edit:enda en.lol. :blush:

Tenk realistisk... ;) En 220 voltspumpe for vekselspenning kjører ikke på likespenning, som attpåtil er 12 volt. Men joa, du kommer deg visst på andre forsøk. De tok 220 volt gjennom strømforsyninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...