enden Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Er det mulig å kjøre typiske sql kommandoer mot datasett i VB.net? Hadde passet meg perfekt med en selcet spørring da jeg har et datasett med pokker så mage tabeller (må kjøre spørring på tvers av tabeller) med flere tusen rader. Dette kommer til å bli stygt og tungt uten... Lenke til kommentar
Paull Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Slik jeg har forstått det, kan du lage nye DataView som bruker datasettet du har allerede, og så sette filtrering på dataview'ene. Er ikke helt sikker på hvor nøye du kan sette filtreringen (har ikke MSDN-dok. tilgjengelig her), men kanskje det holder? Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Nice - da har du pekt meg i riktig retning, så da skal jeg sikkert kunne lese meg til resten selv Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Fant faktisk ut at du kan kjøre en enkel form for select rett på tabeller i datasett: For Each drDataRow In dsDataset.Tables("tbl_Table").Select("ID=1") ... Litt surt at den må kjøres som løkke selv om du spør på unik identifikator, men det er jo ikke noe stor ting Endret 9. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå