Lasse Ma Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hvor er pci-lås i biosen på dette kortet? Finner agp-lås og skulle tru at pci-lås var i samme området, men nei... Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Lure på det samme med mitt a7n8x deluxe Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hva i all verden er dette da ??? Tror dere har gått glipp av poenget med pci og agp lock. Er du ikke fornøyd med konstant 33MHz pci bus ??? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Har ikke gått glipp av poenget med pci og agp lock! Poenget er å kunne øke bushastighet uten at agp eller pci hastighet øker. Vanligvis økes disse hastighetene når bushastigheten på prosessor økes, men på disse kortene kan agp og pci låses på henholdsvis 66 og 33 mhz, slik at prosessor kan overklokkes uten at skjermkort og pci-kort får for høy bushastighet! Vet ikke hva du mener er poenget med å låse hastighetene på agp og pci....? Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Flott. Men du hadde et problem ? Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Ok jeg skjønner, du har blandet kan låses/er låst. Pci er låst. Den kan ikke låses. Sånn .... Capiche?? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Om jeg har et problem vet jeg egentlig ikke men jeg liker å ha kontroll. Og som sagt så vet jeg ikke hvilken hastighet pci-portene går på nå. Jeg her klokket min xp2800 pluss til 2,3ghz (184x12,5) Agp porten er satt til 66mhz, altså LÅST på denne hastigheten slik at skjermkortet ikke skal gå til helv.... når jeg klokker. Jeg har i dag ikke noe i noen av pci portene, men kan komme ting der etterhvert. Vil derfor vite om hastigheten på portene er blitt påvirket av overklokkingen min, eller om den står på 33mhz konstant uavhengig av klokkingen... Siden er skrevet så mye om at pci og agp kan låses på Nforce2 kortene, regnet jeg med å finne både agp og pci lock i biosen, ikke bare agp-lock. Derfor jeg spør... Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg låste agp-hastigheten til 66mhz og oveklokket bussen til prosessoren min. DA klikket skjermkortet mitt når jeg gikk in på 3dmark. cpu-temp lå på 35grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå