Gå til innhold

dedicated server

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 450mhz, pc som jeg vil bruke til cs-dedcated server. jeg la serveren ut på nettet med amx mod. det gjekk ann å spille på serveren med de andre pc'ene i huset, men ingen av vennene mine fant serveren med all-seeing eye. jeg gav dem ip'en men de fant det fortsatt ikke. med en annen pc i huset fant jeg den på all-seeing eye med en gang. hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laozen...
Prøvde å lage server på dedicated server, og fikk ikke den siden du nevnte ovenfor til å virke... Finnes det noen andre muligheter for å få vite ip-adressen til serveren??? Andre PC-er i huset fant den... :(
I tillegg lurte eg på om det går ann å justere ned latencyen på serveren... :blush:
Var oppe i 700-800 med bredbånd :( Er det vanlig??
Lenke til kommentar

http://www.getip.com/

Hmmm, få ned latency?

Now how tha hell did you think you could do that?

Kommer an på hastighet, 1kb/s bredbånd er nok ikke så bra i CS.

Du får prøve å roe ned bakgrunnsprosesser og sånt, løser seg kanskje etterhvert.

Med mindre du har dårlig pc.

Kan være ganske mange grunner egentlig...

Andre pc-er i huset finner den vanligvis ja, kanskje fordi de sitter i LAN og har en annen lokal IP? En ruter tildeler f.eks. hver klient en fake-IP, mens den stikker av med den opprinnelige IP'n.

Men prøv siden jeg nevnte. :-)

Har du ruter må du kanskje mekke litt mer på dette.

Kanskje du har noe som heter DMZ i ruter-konfigurasjonen?

Aktiver dette for din lokale IP.

EDIT: Trykte svar for fort. :D

EDIT2: La til litt mer informasjon.

Endret av zalo
Lenke til kommentar
Laozen...

Prøvde å lage server på dedicated server, og fikk ikke den siden du nevnte ovenfor til å virke... Finnes det noen andre muligheter for å få vite ip-adressen til serveren??? Andre PC-er i huset fant den... :(

I tillegg lurte eg på om det går ann å justere ned latencyen på serveren... :blush:

Vis du ikke er expert på routere og nettverk så ligg unna konfigurering av nettet. Av erfaring blir det bare sure foreldre av det :laugh:

Lenke til kommentar
Laozen...

Vis du ikke er expert på routere og nettverk så ligg unna konfigurering av nettet. Av erfaring blir det bare sure foreldre av det :laugh:

Ikke alle er broren eller søsteren din Garbion! :dribble:

Lenke til kommentar
Laozen...

Ikke alle er broren eller søsteren din Garbion! :dribble:

Eyhh, jeg var jo bare 12-13 da :p

Lærte mange fine ord den kvelden :green:

Lenke til kommentar
Eyhh, jeg var jo bare 12-13 da :p

Lærte mange fine ord den kvelden :green:

Skulle vært glad du ikke var mindre, da hadde det nok heller vært sånn:

Ooops, jeg mista deg visst i gulvet. Vel vel får bøye meg ned å plukke deg opp.

Sånn... bedre nå?

Oiii, mista deg visst igjen. Får bøye meg å plukke deg opp på nytt igjen..

*Splash* Oi... Jeg falt visst oppå deg.

Osv, osv, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...