Futelva Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Er det sant at XBOX-spill kjøpt i for eksempel Strobritannia ikke fungerer på XBOX-konsoller kjøpt i Norge? Har nettopp bestillt XIII, og er nå usikker på om det vil fungere. Noen som vet? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
snikka Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Er ikke sikker på hva du får hvis du bestiller fra amazon.com, men fra amazon.co.uk får du i alle fall PAL-versjonen av spill. Storbritannia bruker mao. PAL. I USA er jo NTSC standard. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Du må kjøpe spillene i samme sone som de er laget (hvis du ikke har modchip). Storbritania ligger i samme sone som Norge, så spillet ditt vil fungere! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Slipper du toll og store frakt gebyrer når du kjøper fra amazon.com ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 så lenge det hele kommer på under 200 som er den magiske grensa, sender de det som gave er grensa 1000 Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Nå har jeg fått spillet (XIII). Kostet 16 GBP, altså rett under 200 kroner. MEN, frakten var på 4,98 GBP. Tilsammen ble det over 200 kroner. (Verdigrunnlaget er pris pluss frakt). Vedlagt var et brev fra posten som sa at jeg ikke kunne åpne pakken før jeg hadde fortollet den. Så, nå må jeg ned på tollkoammeret og betale moms innen ti dager... Ble ikke så billig allikevel. Neste gang tror jeg at jeg bruker play.com Takk for svar fra dere som svarte. Lenke til kommentar
snikka Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Nå har jeg fått spillet (XIII). Kostet 16 GBP, altså rett under 200 kroner. MEN, frakten var på 4,98 GBP. Tilsammen ble det over 200 kroner. (Verdigrunnlaget er pris pluss frakt). Vedlagt var et brev fra posten som sa at jeg ikke kunne åpne pakken før jeg hadde fortollet den. Så, nå må jeg ned på tollkoammeret og betale moms innen ti dager... Ble ikke så billig allikevel. Neste gang tror jeg at jeg bruker play.com Takk for svar fra dere som svarte. Grunnlaget for om du må betale moms eller ikke, er prisen UTEN fraktkost. Denne pakken skal ikke betales moms for med mindre 16 GBP etter dagens kurs bikker over 200 NOK. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Stemmer det som sies i posten over. Bare si ifra at frakten skal trekkes fra beløpet så ordner det seg! Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig... Man lærer så lenge man lever. Men prat med folka du går til, ofte de ser gjennom fingrene med så små summer. Endret 8. mars 2004 av Rookie_NO Lenke til kommentar
snikka Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig... Man lærer så lenge man lever. Det er ikke sikkert at tollvesenet bruker nøyaktig denne kursen. Tror de setter kursen èn gang i uka. Men er ikke helt sikker på hvor du kan finne hvilken kurs de bruker akkurat nå. Endret 8. mars 2004 av snikka Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl Tror vel kanskje dette er kursene de bruker Endret 8. mars 2004 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Rincewind Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Stemmer det som sies i posten over. Bare si ifra at frakten skal trekkes fra beløpet så ordner det seg!Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig... Man lærer så lenge man lever. Men prat med folka du går til, ofte de ser gjennom fingrene med så små summer. Bare en liten kommentar til utregningene dine her; På postens sider står det at kursen er 13.020, dvs at du får 1 pund for 13,02 kr. Som betyr at 200NOK = 15.38 pund. Som passer veldig godt siden en god del av prisene på play.com er 14.99, dvs 195 kr og dermed ikke toll-pliktig Bare husk å bestille flere pakker hvis det er mye du skal ha (genialt med gratis frakt) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Stemmer det som sies i posten over. Bare si ifra at frakten skal trekkes fra beløpet så ordner det seg!Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig... Man lærer så lenge man lever. Men prat med folka du går til, ofte de ser gjennom fingrene med så små summer. Bare en liten kommentar til utregningene dine her; På postens sider står det at kursen er 13.020, dvs at du får 1 pund for 13,02 kr. Som betyr at 200NOK = 15.38 pund. Som passer veldig godt siden en god del av prisene på play.com er 14.99, dvs 195 kr og dermed ikke toll-pliktig Bare husk å bestille flere pakker hvis det er mye du skal ha (genialt med gratis frakt) Fint for deg. Men hvis du hadde giddi å lese posten jeg refererer til så sier han at spillet koster £16 Derav utregninga mi... Endret 8. mars 2004 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Rincewind Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Vel vel, beklager det Rookie_NO, jeg merket meg ikke at han nevnte 16pund dessverre. Men det jeg reagerte på var: "13.020 GBP = 208 NKR" som du skrev.... så vi tabbet oss vel ut begge to Endret 8. mars 2004 av Rincewind Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Vel vel, beklager det Rookie_NO, jeg merket meg ikke at han nevnte 16pund dessverre.Men det jeg reagerte på var: "13.020 GBP = 208 NKR" som du skrev.... så vi tabbet oss vel ut begge to Ok, men du er enig i at 13.020 * 16GBP = 208 NKr? Skjønte du virkelig ikke at det var det jeg mente? Vel vel, trenger ikke flisespikke mer, han fikk jo spillet sitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå