lillo Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har en Shuttle SN45G som har et innebygd nettverkskort. Den er koblet opp mot en ruter hvor 2 pc'er er koblet til Internett. Den ene er Win XP den andre (den det gjelder) Fedora. Jeg prøvde mange av de nettverkskortene, men fikk ikke noen av de til å funke med min. Andre ganger kom det slike SMB-feilmeldinger. Jeg skjønner ikke veldig mye av Linux. Har hatt Red Hat 9 en gang i tiden Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Skjønner ikke helt hva du mener med "at du prøvde mange av de nettverkskortene", men på SN45G er vel et nforce2 system og da har du 2 drivere som virker: * nvnet - nvidias binærmodul (som du da ikke får tak i uten å være på nett ) * forcedeth (forcedeath?) open-source utgave av nvnet Lykke til! Lenke til kommentar
lillo Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Takk for svar! Det jeg mente er at jeg prøvde de ulike Ethernet-kortene som var listet opp fra før av der Lenke til kommentar
lillo Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Og noe forcedeth kort fant jeg ikke.. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Som root: #modprobe forcedeth Hvis modulen ikke er tilgjengelig, så får du klage til Fedora-folka. Alternativt laste ned nvnet fra www.nvidia.com fra en annen pc og kopiere inn og installere manuelt. Lenke til kommentar
lillo Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Beklager dette maset altså, men nå fikk jeg tak i nvnet driveren, men åssen skal jeg installere det.. hvor skal jeg starte for å si det sånn? Lenke til kommentar
lillo Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 NVIDIA_nforce-1.0-0261.tar.gz Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det står MEGET godt forklart på www.nvidia.com hvordan du skal gjøre dette. Liten vits i å skrive det pånytt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå