Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 vet dessverre at det er andre deler som også blir varme. slik som disse spolene o.l. blir litt varme bare med at de kjører ei vifte.. jeg skal ta etterhvert å teste den, men jeg har den delvis åpen så jeg kan se hva som blir varmt og om det blir FOR varmt.. men den tid, den sorg. veldig fin psu-blokk du hadde iallfall Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Ny tank "update" flaska som passer perfekt pga den lange, rette halsen under kanten til korken. etter litt kutting så måtte jeg jo teste gjengetappen. tok bare en plexi bit og gikk på .. det var overraskende enkelt :) fungerer perfekt (skal ikke brukes) så her er da selve tanken. den er hovedsaklig inspirert av Skrue dette er bare for å vise målene.. hvor alle delene skal plasseres er ukjent enda. hvor hva skal finner jeg ut når jeg får pumpa som forresten ble sendt i dag delene som skal brukes. 2stk 66x75 | 2stk 75x95 | 2 stk 50x95 etter litt borring, gjenging og tilpassing har jeg fått satt sammen alle veggene, har enda ikke gjort sidene. det skjer senere tanken, med korken slik er ca sånn som den skal bli. syns folket ? Lenke til kommentar
Darquan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 unbreakable construction ser ut som ei skrustikke... am i right? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 unbreakable construction ser ut som ei skrustikke... am i right? jau.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Nydelig! Likte den korken Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, må jo bare stemme i jeg også, med nyydelig! Flirte god at kommentaren til Darquan også, den var jo konge! Men Diablito2k: Du har gjort en "kardinalfeil" ved å legge returnippelen innpå toppen av tanken! Fy og fy!! Jeg har jo fortalt deg hvor viktig det er at returnippelen til enhver tid befinner seg under vannoverflaten i tanken! Fullfører du monteringen av returnippelen på den måten, vil du antakelig aldri bli kvitt luft i systemet! Og om du på liv og død vil ha nippelen i toppen av tanken, så utstyr den i alle fall med et rør som stikker godt nedi vannet. Da får du samme effekten. Ellers ble jo tanken helt knall. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 dette er bare for å vise målene.. hvor alle delene skal plasseres er ukjent enda delene = korken, returniplen og pumpa ;) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Tøft med den skrukorken! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 takker bra med positive tilbakemedlinger Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Najs, meg vil også ha:P Sinsykt bra! stå på. Lenke til kommentar
Darquan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) for de som er redd for corrusion og rust i kjølesystemet kan frostveske G12 eller G12+ brukes denne er designet for og være snillere mot aluminium eller kobber fargen er henholdsvis rød og lilla (g12 er rød eller rosaaktig) betegnelsene er volkswagen orginal frostveske til nyere biler Kan også gi et litt mere spacey intrykk i visst lys? Endret 11. november 2004 av Darquan Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) for de som er redd for corrusion og rust i kjølesystemet kan frostveske G12 eller G12+ brukes denne er designet for og være snillere mot aluminium eller kobberfargen er henholdsvis rød og lilla (g12 er rød eller rosaaktig) betegnelsene er volkswagen orginal frostveske til nyere biler Kan også gi et litt mere spacey intrykk i visst lys? *holde kommentarer inne* Endret 11. november 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 dette er bare for å vise målene.. hvor alle delene skal plasseres er ukjent enda delene = korken, returniplen og pumpa ;) Ok, ok, var vel kanskje litt rask nå da. Men det så jo unektelig ut som om du hadde tenkt å montere nippelen på toppen da, etter tegninga å dømme... Btw; Knallbra tegning! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 jepp ble kanskje litt mange bilder men da som sagt, så er det enda ikke klart hvor alt skal komme inn og ut.. samt korken. jeg må se på det når jeg får pumpa, og hvor den passer best Lenke til kommentar
Darquan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 håper på at det evt. blir postet bilder av utseende hvis rosarød frostveskeideen min blir brukt til evt. casemod Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 for de som er redd for corrusion og rust i kjølesystemet kan frostveske G12 eller G12+ Jeg trodde Alu og Kobber var rustfritt jeg ?? Eller er det bare jeg som er litt surrete nå?? Jeg er jo en liten noob da Lenke til kommentar
Darquan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 aluminium ruster ikke i den forstand... det oxyderer.. blir blasst i vanlig miljø.... vanlig frostveske kan rett og slett spise opp visse aluminiumslegeringer hva det heter med kobber er jeg ikke sikker på men kobber oksyderer sikkert det og.... Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Kobber oksiderer da... Blir grønt, pour info. Edit: jeg var visst litt for sen. Den tanken ble ussebra! Endret 11. november 2004 av Kauder Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, og det man samtidig også skal ha litt i mente, er galvaniske tæringer. Frostvæsken reduserer faren for slike. Bruker man destillert / avionisert vann reduserer man ytterligere denne faren, som i bunn og grunn er sterkt overdrevet i enkelte sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå