Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

vet dessverre at det er andre deler som også blir varme. slik som disse spolene o.l. blir litt varme bare med at de kjører ei vifte..

 

jeg skal ta etterhvert å teste den, men jeg har den delvis åpen så jeg kan se hva som blir varmt og om det blir FOR varmt.. men den tid, den sorg. :)

 

veldig fin psu-blokk du hadde iallfall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny tank "update"

 

flaska som passer perfekt pga den lange, rette halsen under kanten til korken.

Farrisflaske%20(Custom).jpg

 

etter litt kutting

korken%20(Custom).jpg

korken2%20(Custom).jpg

 

så måtte jeg jo teste gjengetappen. tok bare en plexi bit og gikk på .. det var overraskende enkelt :) :) fungerer perfekt :)

 

gjengertest%20(Custom).jpg

Gjengetest1%20(Custom).jpg

(skal ikke brukes)

 

 

så her er da selve tanken. den er hovedsaklig inspirert av Skrue :D

 

dette er bare for å vise målene.. hvor alle delene skal plasseres er ukjent enda. hvor hva skal finner jeg ut når jeg får pumpa :) som forresten ble sendt i dag :)

NYtank%20(Custom).jpg

 

 

delene som skal brukes. 2stk 66x75 | 2stk 75x95 | 2 stk 50x95

deler%20(Custom).jpg

 

etter litt borring, gjenging og tilpassing har jeg fått satt sammen alle veggene, har enda ikke gjort sidene. det skjer senere ;)

 

tanksperk%20(Custom).jpg

 

tanken, med korken :)

tankmedkork%20(Custom).jpg

 

slik er ca sånn som den skal bli.

 

tankkorkniple%20(Custom).jpg

 

sideshot%20(Custom).jpg

 

 

syns folket ? :D

Lenke til kommentar

Ja, må jo bare stemme i jeg også, med nyydelig! Flirte god at kommentaren til Darquan også, den var jo konge! :D

 

Men Diablito2k: Du har gjort en "kardinalfeil" ved å legge returnippelen innpå toppen av tanken! Fy og fy!! Jeg har jo fortalt deg hvor viktig det er at returnippelen til enhver tid befinner seg under vannoverflaten i tanken!

Fullfører du monteringen av returnippelen på den måten, vil du antakelig aldri bli kvitt luft i systemet!

Og om du på liv og død vil ha nippelen i toppen av tanken, så utstyr den i alle fall med et rør som stikker godt nedi vannet. Da får du samme effekten. Ellers ble jo tanken helt knall. :thumbup:

Lenke til kommentar

for de som er redd for corrusion og rust i kjølesystemet kan frostveske G12 eller G12+ brukes denne er designet for og være snillere mot aluminium eller kobber

fargen er henholdsvis rød og lilla (g12 er rød eller rosaaktig) betegnelsene er volkswagen orginal frostveske til nyere biler

 

Kan også gi et litt mere spacey intrykk i visst lys?

Endret av Darquan
Lenke til kommentar
for de som er redd for corrusion og rust i kjølesystemet kan frostveske G12 eller G12+ brukes denne er designet for og være snillere mot aluminium eller kobber

fargen er henholdsvis rød og lilla (g12 er rød eller rosaaktig) betegnelsene er volkswagen orginal frostveske til nyere biler

 

Kan også gi et litt mere spacey intrykk i visst lys?

:lol:

 

*holde kommentarer inne*

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
dette er bare for å vise målene.. hvor alle delene skal plasseres er ukjent enda

 

delene = korken, returniplen og pumpa ;) ;)

Ok, ok, var vel kanskje litt rask nå da. Men det så jo unektelig ut som om du hadde tenkt å montere nippelen på toppen da, etter tegninga å dømme...

 

Btw; Knallbra tegning! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...