ballemann Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 dævven herre va rått hakke titta innom topicen her på lenge.. Nå fikk jeg noe å lese ja masse kult her Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Bare å ta av seg hatten her ja, ikke minst fordi PSU virker etterpå! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Bare å ta av seg hatten her ja, ikke minst fordi PSU virker etterpå! var det noe tvil ? hehe takker igjen for alle de positive kommentarene Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Hei, Den PSUen var bare UTROLIG fin! Du har klart å få den til å være like pen som den var før. Om jeg skal prike så kunne du valgt annen feste metode enn strips. Siden du har gjort deg så flid med den. Any way, hyggelig å se at det har blitt liv igjen i denne tråden, men hva har skjedd med cpu blokken du skulle lage? Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Hei,Den PSUen var bare UTROLIG fin! Du har klart å få den til å være like pen som den var før. Om jeg skal prike så kunne du valgt annen feste metode enn strips. Siden du har gjort deg så flid med den. Any way, hyggelig å se at det har blitt liv igjen i denne tråden, men hva har skjedd med cpu blokken du skulle lage? Mvh Magnus Kofoed takker anyway, den med jet's ene vil nok ikke se dagens lys.. men min TDX clone er fortsatt i startfasen.. venter bare på de rette delene (hint hint ) Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Utroligt bra jobbet. Mange fine iderer som andre kan bruke selv. 100% vifte fri det hadde vært noe det ja. Kunn 3 stykk igjen da. Stå på med bygginga du for dette kan du. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 venter bare på de rette delene (hint hint ) Point taken...... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 8. november 2004 Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 ikke et av bildene funker.. jalla host? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. november 2004 Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 home.no er litt jalla for tiden ja.. har skjedd mye i det siste Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 8. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 vet.. home.no er litt på tur men bildene ser ut til å funke nå Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 8. november 2004 Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 hvordan virker den skjønnhetena v en psu da? blir det lav temp? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 8. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 hvordan virker den skjønnhetena v en psu da? blir det lav temp? har dessverre ikke fått testet den enda.. jeg MÅ få laget den såkalte "silentwood mini" først.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. november 2004 Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 Heilt konge Skal si du gjør god jobb. Har nesten ingen kommentarer som kan dekke det du har gjort, så jeg sier stå på og fortsett slik.. Gleder meg Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 8. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 Hdd-update etter et lite sjokk pga kraften til pumpa må jeg gå litt nye veier for å sikre at alt blir tett. Aquabee 2000/1 er så kraftig at de pipler ut rundt niplene, selv med 3bånd strips på.. dette er min endelige løsning (ikke testet). som da er flytende pakning + slangeklemme Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. november 2004 Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 Hm, nesten så du må vurdere hydraulikkslanger i stedet! Skal bli meeget interessant å høre hvilke resultater du får med "superpumpa"! AveMorphine har jo det samme utysket av en pumpe i sin maskin, men ei heller han har fått greiene sine skikkelig igang. Hvem blir den første? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 8. november 2004 Rapporter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Kan jo dele en av de triksene jeg har fått til; Niplene har en relativt glatt overflate i utgangspunktet, det gir ofte ikke godt hold mht lim/silikon/pakning på boks. Så jeg har gått over med litt grovt slipepapir før jeg har hatt på limet. Da har det som oftest holdt tett med 3strips (som overlapper hverandre) og da lim/silikon eller lignende). Problemene jeg har hatt med pumpen har først og fremst gått på trykk i plexi-skjøtene og skruehull som har vært "litt" for nerme vannkammeret.... Edit: ikke de minste stripsene, men de store som en kan dra skikkelig til med med tang på de siste hakkene (som en aldri har kraft i fingertuppene til å dra til). Endret 8. november 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 10. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. november 2004 har etter litt fundering og testing funnet ut at Aquabee 2000/1 er totalt overkill for mitt system.. den lager rett å slett alt for mye trykk.. så en MaxiJet HP1200 er bestilt anyway, jeg har en stund nå bare tenkt på kobber rør som nipler, altså bare ett hull i plexien og kobber-røret presset inn.. men har erfart at de sitter ikke SÅ godt som det de virker som.. så jeg har gått til innkjøp av 1/4" gjengetapp. så nå kan jeg skur fast de niplene jeg kjøper på biltema, istede slik som jeg har gjort før, med å borre et hull som var akkurat for lite og presse niplen nedi med lim.. gjengetappen kostet ~250,- og limet kostet ~50,- jeg skal iallfall ha et par nipler av kobberrør presset i hull metoden (TDX blokka), og da skal de iallfall sikres godt. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 10. november 2004 Rapporter Del Skrevet 10. november 2004 så veldig bra ut dette (selv om jeg ikke skjønte alt hva dere sa Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 10. november 2004 Rapporter Del Skrevet 10. november 2004 Det var dumt at pumpa var _for_ kraftig da... Nice work Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 11. november 2004 Rapporter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Gjorde selv en slik jobb med to PSUer i jan/feb. (Før Project Water Power!) To Q-Tec 450W Ikke et ord om dem, de funker enda. Ny kabling, Transistorer montert, Nesten ferdig Har gitter over blokken nå. Boret opp en del huller i toppen av PSU-boksen og kabinettet for å øke den naturlige luftgjennomstrømmingen. Ser at din F/S er åpen og fin originalt. Men med en lett klokking av min låste CPU(XP 2400) eller klokking av GPU(FX 5200) så øker varmen som stiger opp fra PSU og det lukter varme komponenter. Svak PSU hyler alle nå. Jada. Men vær i allefall våken for dette. Har du en bedre PSU men også en tilsvarende kraftigere belastning så Det er andre deler inni der enn transistorer som kan bli varme... Ellers var dette et vakkert stykke arbeid Penere enn mitt Ikke rotet bort (eller koblet fra) utladingsmotstanen nå da På mine var den festet til kjøleribben med en blikkplate i øverste enden. Endret 11. november 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå