Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Den PSUen var bare UTROLIG fin! Du har klart å få den til å være like pen som den var før. Om jeg skal prike så kunne du valgt annen feste metode enn strips. :p Siden du har gjort deg så flid med den. Any way, hyggelig å se at det har blitt liv igjen i denne tråden, men hva har skjedd med cpu blokken du skulle lage?

Mvh

Magnus Kofoed

Lenke til kommentar
Hei,

Den PSUen var bare UTROLIG fin! Du har klart å få den til å være like pen som den var før. Om jeg skal prike så kunne du valgt annen feste metode enn strips. :p Siden du har gjort deg så flid med den. Any way, hyggelig å se at det har blitt liv igjen i denne tråden, men hva har skjedd med cpu blokken du skulle lage?

Mvh

Magnus Kofoed

takker :)

anyway, den med jet's ene vil nok ikke se dagens lys..

men min TDX clone er fortsatt i startfasen.. venter bare på de rette delene (hint hint ;) )

Lenke til kommentar

Kan jo dele en av de triksene jeg har fått til;

Niplene har en relativt glatt overflate i utgangspunktet, det gir ofte ikke godt hold mht lim/silikon/pakning på boks. Så jeg har gått over med litt grovt slipepapir før jeg har hatt på limet. Da har det som oftest holdt tett med 3strips (som overlapper hverandre) og da lim/silikon eller lignende). Problemene jeg har hatt med pumpen har først og fremst gått på trykk i plexi-skjøtene og skruehull som har vært "litt" for nerme vannkammeret....

Edit: ikke de minste stripsene, men de store som en kan dra skikkelig til med med tang på de siste hakkene (som en aldri har kraft i fingertuppene til å dra til).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

har etter litt fundering og testing funnet ut at Aquabee 2000/1 er totalt overkill for mitt system.. den lager rett å slett alt for mye trykk.. så en MaxiJet HP1200 er bestilt :D

anyway, jeg har en stund nå bare tenkt på kobber rør som nipler, altså bare ett hull i plexien og kobber-røret presset inn.. men har erfart at de sitter ikke SÅ godt som det de virker som.. så jeg har gått til innkjøp av 1/4" gjengetapp. så nå kan jeg skur fast de niplene jeg kjøper på biltema, istede slik som jeg har gjort før, med å borre et hull som var akkurat for lite og presse niplen nedi med lim..

sikrervannkj0ling%20(Custom).jpg

gjengetappen kostet ~250,- og limet kostet ~50,-

jeg skal iallfall ha et par nipler av kobberrør presset i hull metoden (TDX blokka), og da skal de iallfall sikres godt.

Lenke til kommentar

Gjorde selv en slik jobb med to PSUer i jan/feb. (Før Project Water Power!)

To Q-Tec 450W :blush: Ikke et ord om dem, de funker enda.

Ny kabling, Transistorer montert, Nesten ferdig Har gitter over blokken nå.

Boret opp en del huller i toppen av PSU-boksen og kabinettet for å øke

den naturlige luftgjennomstrømmingen. Ser at din F/S er åpen og fin originalt.

Men med en lett klokking av min låste CPU(XP 2400) eller klokking av

GPU(FX 5200) så øker varmen som stiger opp fra PSU og det lukter varme komponenter.

Svak PSU :tease: hyler alle nå. Jada. Men vær i allefall våken for dette.

Har du en bedre PSU men også en tilsvarende kraftigere belastning så :hmm:

Det er andre deler inni der enn transistorer som kan bli varme...

Ellers var dette et vakkert stykke arbeid :thumbup: Penere enn mitt :blush:

Ikke rotet bort (eller koblet fra) utladingsmotstanen nå da :ohmy:

På mine var den festet til kjøleribben med en blikkplate i øverste enden.

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...