Diablito2k Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 det der ble veldig nice har du kjølepasta mellom eller? hvordan skal du isolere den for lyd da? (som nevnt på mirc) skal bruke endel goop ja håper jeg har nok som jeg også sa på irc, så skal boksen lages av 12mm MDF og 10mm lydisolasjon. og dette skal dekke alle kanter, minus hull til kabler.. har hatt en lignende sak igang nå siden jeg lagde den andre hdd kjøleren, og det virker superB! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Update tid igjen har tatt å kabla sammen sidene.. vannet passerer hdd'ene hele 8 ganger Link til stort bilde! den som lurte, så brukt jeg ca 1m med 1mm tykt loddetinn per rør.. syns folket ? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ser slett ikke dumt ut det der nei. Jeg ville nok brukt 90graders bends (loddet på endene). Men om jeg husker rett vil det meste bli skjult. Tror nok de diskene vil få ett langt liv jeg Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 vel.. 90 graders bend = mer lodding = flere ting som kan gå galt og sikkert flere negative ting.. k.i.s.s prinsippet vet du Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hehe Edit: det ser pent ut anyways, og med tanke på at det skal ut av syne hadde det vel ikke vært krise om det ikke hadde gjort det heller Endret 2. november 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Oiameg, så vakkert da! Og loddinga var jo særdeles flott utført også! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Tusen takk Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Fin kjøler, men sikker på at ikke varmen fra diskene faktisk varmer opp vannet såpass mye at det faktisk virker mot sin virkning å ha den kjøleren på, altså at vannet _varmer_ opp diskene istedenfor? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Vel i utgangspunktet kunne det nok endt opp med det, men iom at diskene blir pakket inn vil diskene holde høyere temp enn vanntemp ganske garantert. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Fin kjøler, men sikker på at ikke varmen fra diskene faktisk varmer opp vannet såpass mye at det faktisk virker mot sin virkning å ha den kjøleren på, altså at vannet _varmer_ opp diskene istedenfor? Jeg kan vel gi en liten kommentar til det: Du skal kjøre beinhardt for å få vanntempen noe særlig over 30-40grader i et normalt oppsett, og dermed har man relativt god margin til de temperaturene harddisker ikke sjelden oppnår, uten kjøling. Det er ikke unormalt at en disk kommer opp i 45-50grader, gjerne høyere også i noen tilfelle. Så da er marginen til vanntempen ganske god, og berettiger derfor vannkjøling av diskene. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Liten dobbelpost Endret 3. november 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ikke vet jeg hvaslags disker som skal brukes, og ikke er jeg sikker på hvilket radiatoroppsett han har, men dreide det seg ikke om 1 dobbel motorsykkelradiator og et lite varmeregister ell.? Vil ikke 4 varme disker, som i tillegg skal støydempes og dermed få enda mindre lufttilførsel = høyere temperaturer varme vannet mye? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Tvilsomt. I forhold til hva CPU og GPU avgir, så er nok ikke diskene de største "synderne". Uansett så bør han klare ganske greie vanntemperaturer så vidt jeg kan skjønne, og dermed vil han nok fortsatt ligge på godsiden mht vanntemp kontra disktemp. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har du prøvd radiatoren? Evt. fått noen berere temps? Fin HDD kjøler BTW Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 jeg har jo en husradiator som jeg har moddet.. den skal jo inn i systemet. jeg forventer at den vil funke veldig bra.. i tillegg til de andre radiatorene jeg har uansett.. Vannkjølt PSU "update" jeg fikk min F/S 400W "s-ata special edition" i dag.. og jeg pakket den ut og begynte med en gang nesten.. jeg gikk litt for fort frem så jeg fikk ikke tatt så veldig mange bilder.. men her er bilder etter jeg var ferdig med å få av transistorene.. den som ser den avstans ligndende saken på transistor nr 2 neden i fra til høyre.. noen som vet eksakt hva det er ? eller er det bare et avstands stykke ? anyway.. det som må gjøres nå er: - lodde inn forlengings kabler. - etter å ha loddet alt sammen, teste og se at ALT funker som det skal - lage vannblokka og skru på transistorene.. - *done* syns folket ? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det blei den PSU'n ja! Dette blir tøfft å se hvordan går... Håper du får det til! Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 så det du har tenkt til rett og slett er å lodde på ledninger til transistorene og feste disse på en egen vannkjølt blokk? dette vil jo da også forminske størelsen på selve psu'en da, altså du kan lage et stilig og lite "kabinett" rundt den og (rundt psu'en) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 PioUs-JiN: jepp men jeg det er lite vits å gjøre PSUen mindre.. iallfall for mitt bruk. har nå kappet opp forlengings kabler, og avisolert de. har også fått loddet kablene på transistorene og beskyttet disse med krympe strømper. nå er den ene "siden" loddet tilbake, og tar nok siste side i kveld engang stor takk til "Erik J. Nilsen" som skrev "Prosjekt WaterPower" her på ok.no . fått både inspirasjon og veiledning fra den artikkelen så. hva syns folket ? dont be shy now Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå