Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns jeg så AqueBee`n i bøtta der jeg (på bildet med radiator ved siden av bøtta). Jaja, bare husk å kjøre sløyfen med Aquabee`n før du setter i HW. Det er ikke alle tette slangekoblinger (med L20II) som er tette med UP2000/1 ;)

:wallbash::p

will do :)

har forresten ordnet alt ferdig på radiatoren i dag, skylt den litt mer osv.. så nå er det bare å koble den inn i systemet... når det blir klart :p

Lenke til kommentar
prosjektet ser meget bra ut det. skulle jeg ha gjort det selv ville jeg ha kjøpt vannblokka dem koster ca 300 kroner det ville ha spart mye arbeid! :D

vel. poenget med dette var jo å lage det selv.. og totalt sett kostet vel den blokka JEG lagde rundt 50,- :p og den er i bruk enda ;)

edit:kverna: nope, har ikke mulighet til det (bor i blokk)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

etter å ha nå bestilt meg 2x200gb hdd disker så må jeg få lagd meg en ny kjøler.

denne skal nå inneholde 5 disker,istede for 2 med den andre og den skal inn i en lydisolert boks.

planen er å kutte ut 2stk 15x15cm plater, borre ut passende hull til å holde hddene og lodde på 4stk 12mm rør på hver side..

jeg ville tro at dette vil gi mer enn nok kjøling pga de 2 diskene jeg har nå har overlevd lenge med bare en på hver side.. :)

jeg legger ut et bilde av kutte / borre planen når home.no.net kommer opp igjen .. :)

edit: bilde :)

100_1219%20(Custom).jpg

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

vel. siden jeg nå venter inn pakka med mine spell nye 200 giggere så har jeg litt press på .. og det er alltid en god ting ;)

anyways. har lodda den ene siden nå, og når jeg jobber tar jeg dessverre alt for få bilder, men her er iallfall noen :)

utstyret

13126%20(1)%20(Custom).jpg

klargjøring

13126%20(2)%20(Custom).jpg

etter forlodding osv osv så ble den slik.. her er den glo varm, nettopp ferdig.

13126%20(3)%20(Custom).jpg

13126%20(Custom).jpg

jeg kommer ikke til å bruke no serlig til på å få den fin siden den skal ligge inni en boks, ute av syne uansett.. men den skal vaskes ;)

syns folket så langt ?

Lenke til kommentar

bildene:: :D

jeg har stor tro på at denne vil funker MYE bedre enn den andre jeg har laget. :D

så og si 100% rett innpå. (noe den andre ikke var ovealt)

2sid.ferdig%20(1)%20(Custom).jpg

noen bilder:

2sid.ferdig%20(2)%20(Custom).jpg

2sid.ferdig%20(3)%20(Custom).jpg

jeg har lagd hullene 5mm store så det er regulerings muligheter.. :)

2sid.ferdig%20(5)%20(Custom).jpg

slik blir da oppsettet.. 4 med "hode" opp og en på toppen som er oppned .. :)

2sid.ferdig%20(Custom).jpg

har vasket og pusset den ene siden. skal ta å få lagd en boks også til den snart :)

så. hva syns folket ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...