Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Ser helt klart problemet med tanken ja. En løsning: Få tak i noe 3 eller 4mm gjengestang hos en jernvarehandler, bor tre hull i plexiplata 120grader i forhold til hverandre, og tilsvarende i motsatt ende. Muttere med skiver og en bit silikongummi ell. lign. under disse, sørger for at plata holdes godt på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nahh.. ikke dyrt i det heletatt..

betalte en 50lapp for diverse kapp plexi, og jeg fikk tak i 10mm plexi fra mekken gratis, men det koster vel en 50lapp for en slik liten plate på clas.. det trengs ikke mye. bare nok til å feste nipler..

jeg skal lage meg en tank nå i nærmeste fremtid nå som moppeden er ferdig mekket for en liten stund. kanskje slenger jeg det opp i workloggen min.

har fått tak i nipler endelig! plexi har jeg masse av..

edit: jeg begyner i morgen hvis jeg ikke er fulstedig ødelagt etter 10-kampen med resten av kastgruppa.. gruer meg spesielt til høyde.. en kropp på 120kg er ikke skapt for å løftes av jorden :p

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

It's Update time

jeg har endelig fått finger ut og fått til en update..

dessverre (?) må jeg legge TDX blokka på is.. pga misslykende forsøk.. :) men jeg har fortsatt ribba og plexi huset.. så når jeg orker å få laget en bunnplate og PRØVE meg igjen med min dårlige lodde skills, så vil dere få vite det :)

men.. jeg har en ny ide. som jeg har gått å tenkt på ei stund.. en cascade blokk.

jeg var på Teknisk-hobby (en butikk i kr.sand) og kjøpte meg 3mm kobber rør.

jeg har også tegnet en rask tegning i SketchUp som viser blokken.. den består av 5 deler + rørene og den skal ha 45 jets.

enjoy the pix:

sketchup.jpg

sketchup1.jpg

sketchup2.jpg

her er røret. det er 30cm langt, OD=3.1mm ID=1,9-2mm

jet.jpg

og til slutt et par spm.. kanskje du Skure kan komme med noen smarte ord :)

1. trenger et lim til å lime fast Jets'ene .. superlim kanskje ? (siden jeg ikke kan finne 3.1mm borr, bare 3 og 3.2mm så må jeg lime de fast.. dessverre..)

2. vel det ha noe spess og si med at jeg bruker 10mm kobber ? (annet en vekten :p)

syns folket om ideen ? forslag til navn kanskje ?

EDIT: pga et utropstegn så tok forumet det som dynamisk url :lol::p

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Hurra, update :thumbup:

Uten å ha så mye peiling på vannkjøling må jeg si at det ser ut som den vil kjøle godt, men konklusjonen overlater til andre....

Jeg er ikke helt med på hvordan du skal ha den....

Synd å høre om TDX blokka di..

Kom igjen, du gjør det bra.. Tenk på begynnelsen av denne workloggen, så hadde du bare lagd en liten alu kjøler, og se hva du har kommet fram til nå... Må bare si meg imponert.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...