Skrue Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Ser helt klart problemet med tanken ja. En løsning: Få tak i noe 3 eller 4mm gjengestang hos en jernvarehandler, bor tre hull i plexiplata 120grader i forhold til hverandre, og tilsvarende i motsatt ende. Muttere med skiver og en bit silikongummi ell. lign. under disse, sørger for at plata holdes godt på plass. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 skjønner løsningen din.. men jeg skal ikke bruke den tanken.. skal finne en sikrere en. med hel bunn. en eller annen boks som er stor nok til å huse pumpa. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Okey, det høres vel litt bedre ut ja. En eller annen Tupperware-boks kanskje? De har jo gode løsninger mht lokk og tetning. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 hmz.. skal se.. må finne noe som er stort nok. vurderer å lage selv av plexi. men jeg tror det kan bli for dyrt.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) nahh.. ikke dyrt i det heletatt.. betalte en 50lapp for diverse kapp plexi, og jeg fikk tak i 10mm plexi fra mekken gratis, men det koster vel en 50lapp for en slik liten plate på clas.. det trengs ikke mye. bare nok til å feste nipler.. jeg skal lage meg en tank nå i nærmeste fremtid nå som moppeden er ferdig mekket for en liten stund. kanskje slenger jeg det opp i workloggen min. har fått tak i nipler endelig! plexi har jeg masse av.. edit: jeg begyner i morgen hvis jeg ikke er fulstedig ødelagt etter 10-kampen med resten av kastgruppa.. gruer meg spesielt til høyde.. en kropp på 120kg er ikke skapt for å løftes av jorden Endret 16. juli 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hvor tjukk plexi må man ha hvis man skal lage vanntank? Holder det med f.eks. 5mm? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 burde jo holde det.. 5-10mm tykk Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) det eneste du trenger så tykk plexi til, er veggen du skal gjenge og feste niplene i. resten kan man vel bare bruke standard 3mm.. edit: det var 800metern som var værst.. tanken min skal bli.. Endret 18. juli 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hva limer dere plexi med? Jeg har prøvd med Aceton men det fordamper lett... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 du må bruke masse aceton.. slik at det er der når du presser på den andre biten.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hva med deg Diablito2K? kommer du med noen flere oppdateringer nå... Alt det du har gjort til syns jeg du ha gjort en kjempejobb... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) It's Update time jeg har endelig fått finger ut og fått til en update.. dessverre (?) må jeg legge TDX blokka på is.. pga misslykende forsøk.. men jeg har fortsatt ribba og plexi huset.. så når jeg orker å få laget en bunnplate og PRØVE meg igjen med min dårlige lodde skills, så vil dere få vite det men.. jeg har en ny ide. som jeg har gått å tenkt på ei stund.. en cascade blokk. jeg var på Teknisk-hobby (en butikk i kr.sand) og kjøpte meg 3mm kobber rør. jeg har også tegnet en rask tegning i SketchUp som viser blokken.. den består av 5 deler + rørene og den skal ha 45 jets. enjoy the pix: her er røret. det er 30cm langt, OD=3.1mm ID=1,9-2mm og til slutt et par spm.. kanskje du Skure kan komme med noen smarte ord 1. trenger et lim til å lime fast Jets'ene .. superlim kanskje ? (siden jeg ikke kan finne 3.1mm borr, bare 3 og 3.2mm så må jeg lime de fast.. dessverre..) 2. vel det ha noe spess og si med at jeg bruker 10mm kobber ? (annet en vekten ) syns folket om ideen ? forslag til navn kanskje ? EDIT: pga et utropstegn så tok forumet det som dynamisk url Endret 22. juli 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 ser lovende ut! er dette en lookalike eller ett eget design ? gleder meg som den ungen jeg er Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hurra, update Uten å ha så mye peiling på vannkjøling må jeg si at det ser ut som den vil kjøle godt, men konklusjonen overlater til andre.... Jeg er ikke helt med på hvordan du skal ha den.... Synd å høre om TDX blokka di.. Kom igjen, du gjør det bra.. Tenk på begynnelsen av denne workloggen, så hadde du bare lagd en liten alu kjøler, og se hva du har kommet fram til nå... Må bare si meg imponert.. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 takker kverna: etter det jeg vet, så selges ikke denne typer blokker.. men det er flere som lagd slike (en fyr som heter Cathar(?) som har laget en del av denne type blokker) Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Holdt på om å spørre om update, men tålmodighet er en dyd...! Stå på, gleder meg til neste Update... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 indeed BILDENE ER FIKSET! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 indeed BILDENE ER FIKSET! Veldig bra gjort.... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 takker kverna: etter det jeg vet, så selges ikke denne typer blokker.. men det er flere som lagd slike (en fyr som heter Cathar(?) som har laget en del av denne type blokker) no shit han er vel å regne som den moderne kjøleblokkens far... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 hehe han lager iallfall jævlig bra blokker *pure skillz and the right tools* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå