Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen .. tenkte bare på utsende og ytelse.. men det har vel egentlig minimalt å si.. eller ?

Det har absolutt ingen betydning for ytelsen, det er jo bare selve kjøleblokka som har kontakt med core.

Men om du digger at det ser "helt rått ut" på undersiden av blokka også, så kan du jo bare fortsette.

Personlig bryr jeg meg fint lite om det, bare det er plant der det behøves.

Lenke til kommentar

jepp.. går for det.. bare ribba ;)

bare et spm. å lenge holder en 350ml propan beholder ? hvor mange min. brenne tid ? (på minimum flamme)

edit: er det no andre metaller slik som stål som jeg kan bruke til "varmeplate" mellom flammen og kobberet ? aluminiumen likte ikke den høye varmen :p den ble Litt bøyd :)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men jeg vil tro at den holder til 15-20 loddinger, kanskje det dobbelte også.

Det kommer jo helt an på brenneren. Er den kraftig, så bruker den desto mere gass.

Om aluplata bøyer seg, så har du kanskje varma litt for kraftig? Bruker sjøl en plate på 2-3mm som fortsatt er like rett, og den har jeg loddet mange blokker på....

Prøv å være litt mer forsiktig med varmen, ta deg god tid, og hold flammen under plata i bevegelse hele tiden.

Lenke til kommentar
Hjemmeside laget

nå har jeg endelig fått fingren ut og laget ei samle siden med alle blokken pluss andre ting.

du finner siden min her !!

Må si at den siden du lagde og samlet opp alt på ble jo bare konge. Gode bilder og godt forklart. Likte spesielt Det GF 3 Ti200 kortet som du moddet og fikset må jeg si meg imponert over:dribble: . Likte den kjøleren jeg.. (du skulle hatt Ti500 kortet :yes: )

Likte også de ideene tl vannblokk løsnnger, de kan bli effektive så lenge arbeidet utføres så godt som mulig.

Takker også for de tegningene som du har lagt ut.. De kan bli nyttige de.

Konge :w00t:

Lenke til kommentar

vel.. hva skal jeg si.. AralDRIT (aralditt) har skuffet meg nok engang :|

denne gangen gikk det utover tanken.. som gjorde at det lakk over 2 liter ut over teppet mitt :| (kommer med bilder i morra eller.no)

ALDRI BRUK ARALDIT UTEN AT DET I TILLEGG ER SKRUDD FAST FFS

.. jeg vet, jeg vet.... trenger ikke å komme med "i told you so" rutinen .. :)

men. en ny tank er i komminga.. får se om jeg klarer å få bruk den analoge saken.. men jeg tviler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...