Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det blir spennende å se! :wee:

Og ArachnO er jo hakk i hæl med sin variant også, så her skal det bli konkurranse! :p

 

Testen / resultatet av den siste sølvblokka mi kan forøvrig beskues i TDX-workloggen.....

jepp :)

 

gleder meg til å se hva arachnO klarer :)

 

går å tenker på en MCW6000 clone selv :hmm:.... får se

Lenke til kommentar
går å tenker på en MCW6000 clone selv

Det er nok ikke det dummeste å gå å tenke på! :p

 

Må nesten advare litt og si at metoden jeg har brukt på mcw6k-klonen min er fryktelig tidkrevende - det som hadde vært perfekt var å bruke den Globalwin heatsink-en som allerede har flust med runde pinner på en nokså tykk kobberbunn. Veit imidlertid ikke hvor lett det er å få klørne i en sånn en.

Og så skal det vel sies at MCW6000 heller ikke er spesielt dyr til vannblokk å være, så den største gevinsten med å lage en sånn selv blir vel helst den gode, varme følelsen i magen man får av å ha en selvprodusert blokk i systemet! ;)

Lenke til kommentar
ArachnO: nja, det er jo den dyreste blokka på m.plex iallfall. (hvis du ser bort ifra de i sølv)

Nå har jo ikke akkurat Microplex et imponerende utvalg cpu-blokker, og ikke er de særlig billige heller... Pris fra Swiftech er US$40 for MCW6000, mens du må ut med US$53 for RBX og TDX fra DangerDen, samt US$50-55 for en Whitewater fra D-Tek.

Så jo, MCW6000 er faktisk billigere enn den nærmeste konkurransen.

Den eneste blokka som slår MCW6000 er så vidt jeg vet Cascade, men denne ble aldri masseprodusert, og kosta skjorta. :)

Lenke til kommentar
Nå har jo ikke akkurat Microplex et imponerende utvalg cpu-blokker, og ikke er de særlig billige heller... Pris fra Swiftech er US$40 for MCW6000, mens du må ut med US$53 for RBX og TDX fra DangerDen, samt US$50-55 for en Whitewater fra D-Tek.

Så jo, MCW6000 er faktisk billigere enn den nærmeste konkurransen.

Den eneste blokka som slår MCW6000 er så vidt jeg vet Cascade, men denne ble aldri masseprodusert, og kosta skjorta. :)

oh :scared:

 

i see :)

Lenke til kommentar
ArachnO: nja, det er jo den dyreste blokka på m.plex iallfall. (hvis du ser bort ifra de i sølv)

og jeg _tror_ ikke det blir å lage den slik som du har gjort :hmm: .. får se ;)

 

Corvette: jupp ;) men jeg tror ikke jeg har så mye å stille opp med :)

Men hvis du har gjennom ført det bra, og får fine temp, så syns jeg su skal være godt fornøyd med det og ikke minst stolt :yes:

 

En ting jeg har lurt på: I begynneslen sa du at du skulle lage vannkjøling til under 1000- lappen! Har du holdt dette løftet eller er du ferdig med den delen?

Lenke til kommentar
ArachnO: nja, det er jo den dyreste blokka på m.plex iallfall. (hvis du ser bort ifra de i sølv)

og jeg _tror_ ikke det blir å lage den slik som du har gjort :hmm: .. får se ;)

 

Corvette: jupp ;) men jeg tror ikke jeg har så mye å stille opp med :)

Men hvis du har gjennom ført det bra, og får fine temp, så syns jeg su skal være godt fornøyd med det og ikke minst stolt :yes:

 

En ting jeg har lurt på: I begynneslen sa du at du skulle lage vannkjøling til under 1000- lappen! Har du holdt dette løftet eller er du ferdig med den delen?

den lappen har forsvunnet for lenge siden :)

 

MEN jeg lagde vannkjøling til cpu for LANGT under 1000lappen ;) og det er ei god stund siden :)

Lenke til kommentar

axentrix: ;)

 

 

 

TDX update

 

jeg skal være ærlig å si at jeg IKKE borret ferdig hullen pga jeg var redd for å brekke borr.. men jeg tror ikke det vil ha så mye å si :)

 

ribba

70proferdig%20(1)%20(Custom).jpg

70proferdig%20(2)%20(Custom).jpg

 

closeup av ribba.

70proferdig%20(3)%20(Custom).jpg

 

nesten alle delene.

70proferdig%20(4)%20(Custom).jpg

 

 

"omg" the size :p

70proferdig%20(Custom).jpg

 

det som gjenstår er:

 

-borre ferdig alle hull. deriblant til nipler o.l.

-lodde inn ribba

-pusse

-pusse

-fin pusse

-teste

 

syns folket ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...