Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Blir bra det her! På hilken hastighet kutter du plexien med? Da jeg holdt på med et prosjekt engang, så kuttet jeg plexien med stikksag. Den hadde jo bare en fart, schvinefort. Plexien brakk lett som bare det, og hvis den ikke gjorde det, så smeltet den og stoppet bladet. Så det var ingen lett oppgave...

Jeg kan jo opplyse om at jeg bruker en ELU-sag med hardmetallskjær for kapping av plexi. Det fungerer svært bra, og gir rene fine kutt.

Alternativet er nok helst baufil, når ELU-saga ikke er tilgjengelig.

Og for den som lurer; ELU er et navn på en elektrisk sag som profesjonelle snekkere gjerne bruker. Eller hva, Snekkern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sverger til baufila, jeg! :p Da går alt rolig og fint!

 

Mulig du har nevnt dette, Diablito, men hva er målene på kjernen?

Ser hvertfall meeget lovende ut! :thumbup:

3x3 cm

 

 

 

btw. Skrue: jeg så du nevnte at du brukte et program som heter designworks til å printe ut de malene til blokkene.. men jeg finner bare "Designworks" på 4mb som brukes innen elektronikk skjemaer.

 

finnes det noen andre slike programmet som skriver ut i "real size" mål ?

Lenke til kommentar
btw. Skrue: jeg så du nevnte at du brukte et program som heter designworks til å printe ut de malene til blokkene.. men jeg finner bare "Designworks" på 4mb som brukes innen elektronikk skjemaer.

 

finnes det noen andre slike programmet som skriver ut i "real size" mål ?

Stemmer det. Programmet har en litt sær løsning hva filhaler angår, (.art) men er helt ypperlig til "real-life" utskrifter. Ikke er det så voldsomt store greiene heller, det er snakk om 50-60Mb.

Kjenner dessverre ikke til andre programmer som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Der vannet kommer inn i blokken. Det ser ut på bildet at du ikke ahr noenslags mønster/riller/vegger/ruglete form der. Det bør vel være tilstedet`? Ev. sandblåsing?

 

Tror jeg har fulgt litt dårlig med i tråden :/

indeed you have....

 

 

borret1mm%20(Custom).jpg

 

husker du den ?

 

3x3cm kobberkloss som skal loddes inn i midten ...

Lenke til kommentar

Blasted. Ser bra ut. Men likvel, villde det ikke være bedre å sandblåse under der blokken skal loddes på? Eller?

 

Måten jeg har forstått dette på: Vannet kommer inn i blokken, og går igjennom hullene og ut på en eller annen måte.

 

Eller er ikke hullene helt igjennom, slik at de ikke kommer i kontakt med kobberet under? Blir det ikke litt mye kobber varmen på igjennom da? Og hvordan kommer vannet seg ut igjen?

 

 

Uansett, bra greier.

Lenke til kommentar
Blasted. Ser bra ut. Men likvel, villde det ikke være bedre å sandblåse under der blokken skal loddes på? Eller?

 

Måten jeg har forstått dette på: Vannet kommer inn i blokken, og går igjennom hullene og ut på en eller annen måte.

 

Eller er ikke hullene helt igjennom, slik at de ikke kommer i kontakt med kobberet under? Blir det ikke litt mye kobber varmen på igjennom da? Og hvordan kommer vannet seg ut igjen?

 

 

Uansett, bra greier.

omg!

 

du har virkelig IKKE følgt med!

 

.. har du sett hva skrue har laget ? det er en tdx clone...

har du sett hvordan han laget den ?

 

jeg kopierer....

 

 

edit.. : du har vel heller ikke forstått at blokka ikke er ferdig.. mangler nipler osv osv ..... :hmm:

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
selvfølgelig skal jeg ha ei ribbe nedi der.. jeg har jo holdt på å borre den ut ribba nå i 3 dager ... (se noen sider bakover ;) )

Dumme meg :blush: Trodde den var til noe annet jeg... :roll: Men nå som jeg er med så må jeg si at du gjør et godt arbeid med mange gode resultater :yes::thumbup:

 

NB: Jeg har også fulgt med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...