Skrue Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Var snakk om skruer, er det ikke bare å ha mutter oppå plexien, å ha skruer sån som Diablito2k? Blir vel ikke noe dårligere å slipper trøbel med gjenge gjengetapper. Blir ikke like fint men kan ofre utsende. (spør fordi jeg holder på med ei blokk men har ikke gjengetapp) Du kan selvsagt bruke gjennomgående skruer med muttere på toppen, ingenting i veien for det. Og for mange så blir nok det en enklere og lettere løsning, rett og slett fordi de ikke har tilgang til gjengeutstyr. Etter min mening er hovedsaken at blokka holdes sammen av skruer, i kombinasjon med lim / tetningsmasse. En riktig utført liming med "riktig" lim kan jo selvsagt fungere det også. Men litt for mange har opplevd at blokka plutselig begynner å lekke pga en dårlig utført liming, og alle vet jo hva som skjer da...... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 jepp.. det var mange faktorer som spilte inn når min chipsett blokk lakk.. f.eks at jeg hadde brukt olje når jeg borret, og ikke avfettet/vasket etter på. og at jeg ikke røffa opp plexien over limkanten.. det KUNNE vært forhindret.. men skjedd er skjedd og nå har jeg en MYE sikrere løsning Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 update her er borre planen for blokka: jeg var å kjøpte meg ei 30cm lang fjær også.. MYE kraftigere enn kulepenn fjærer. jeg sliter med å få klemt den sammen og gpu blokke ligger fortsatt i systemet. tett som bare det kanskje jeg kobler den til gfx kortet i dag Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 siden jeg har stolt blindt på araldite, så må jeg finne meg en ny tank :| det skal bli noe lignende og jeg skal nok få reddet termometeret også får se hva jeg finner :| Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Er det virkelig nødvendig med ny tank? Kan du ikke bare ta en flat plastbit og smelte røret oppå? Dersom det gjøres riktig, får du noe som er 100% tett "for evig". Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 god ide hilram.. skal se hva jeg kan få til kanskje litt limpistol action Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) update her er borre planen for blokka: http://www.home.no/diablito2k/ok.no/TDX%20cpu/borreplan%20(Custom).jpg jeg var å kjøpte meg ei 30cm lang fjær også.. MYE kraftigere enn kulepenn fjærer. jeg sliter med å få klemt den sammen http://www.home.no/diablito2k/ok.no/TDX%20cpu/30cmfjer%20(Custom).jpg og gpu blokke ligger fortsatt i systemet. tett som bare det kanskje jeg kobler den til gfx kortet i dag Noen res fra gpu-blokken? Bra jobba Diablito2k Edit: en liiiten leif Endret 16. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 nope skal teste litt sener i dag før jeg erstatter det med x800pro kort Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Slitan med x800 Pro! Men den fjæren, hva er den til ? Gimme specs. Hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 jeg kjøpte den på no maskinutstyr varehus.. (husker ikke hva de heter ) den kostet utrolige 80kr. men det er verdt det når du da får en blokk som presser godt på cpu uten å være 100% fast Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 greit at jeg bruker et CPU-kjølerdesign av deg? Vet ikke om jeg klarer å vente til Skrues Guide kommer ut? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 have a blast Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg har vist ikke fått det med meg, men har det seg slik at tanken lekker??? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 update her er borre planen for blokka: ............... ---> Når det gjelder den kjøleløsningen hvorfor ikke ha et uttak på andre siden og? blir ikke det bedre? da får du jo varmen vekk fortere??? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 selv om det er mye bedre flow i halvparten av blokka så betyr ikke det at vannet vil gå raskere igjennom hele systemet.. de to utgangsrørene må jo uansett samles i en Y-kobling eller.no Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 selv om det er mye bedre flow i halvparten av blokka så betyr ikke det at vannet vil gå raskere igjennom hele systemet.. de to utgangsrørene må jo uansett samles i en Y-kobling eller.no Vannet vil nok ikke gå raskere men varmen vil vel bli ført vekk fortere.. og blokken vil vel kjøle 1-3 grader mer??? Kan jo hende at den ene delen som ikke har noe kjøling blir varm??? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 der som finnene er er den 3 cm bred. som dekker HELE p4 prosseoren.. pluss at kobber leder varme no jævlig.. tok en liten test for en stund siden med en 1300c minibrenner, hold den nede på et stykke kobber i 60 sek, og tok på den rett etter på. og den var enda kald så jeg tror ikke det vil skape noe problemer .) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 da var GPU blokka montert tester den i morgen tenker jeg syns dere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå