Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var snakk om skruer, er det ikke bare å ha mutter oppå plexien, å ha skruer sån som Diablito2k? Blir vel ikke noe dårligere å slipper trøbel med gjenge gjengetapper. Blir ikke like fint men kan ofre utsende. (spør fordi jeg holder på med ei blokk men har ikke gjengetapp)

 

Du kan selvsagt bruke gjennomgående skruer med muttere på toppen, ingenting i veien for det.

Og for mange så blir nok det en enklere og lettere løsning, rett og slett fordi de ikke har tilgang til gjengeutstyr.

Etter min mening er hovedsaken at blokka holdes sammen av skruer, i kombinasjon med lim / tetningsmasse.

 

En riktig utført liming med "riktig" lim kan jo selvsagt fungere det også. Men litt for mange har opplevd at blokka plutselig begynner å lekke pga en dårlig utført liming, og alle vet jo hva som skjer da......

Lenke til kommentar

jepp.. det var mange faktorer som spilte inn når min chipsett blokk lakk.. f.eks at jeg hadde brukt olje når jeg borret, og ikke avfettet/vasket etter på. og at jeg ikke røffa opp plexien over limkanten..

 

det KUNNE vært forhindret.. men skjedd er skjedd og nå har jeg en MYE sikrere løsning ;)

Lenke til kommentar

update

 

her er borre planen for blokka:

 

 

borreplan%20(Custom).jpg

 

 

 

jeg var å kjøpte meg ei 30cm lang fjær også.. MYE kraftigere enn kulepenn fjærer. jeg sliter med å få klemt den sammen :p

 

30cmfjer%20(Custom).jpg

 

 

og gpu blokke ligger fortsatt i systemet. tett som bare det :) kanskje jeg kobler den til gfx kortet i dag :w00t:

Lenke til kommentar
update

 

her er borre planen for blokka:

 

 

http://www.home.no/diablito2k/ok.no/TDX%20cpu/borreplan%20(Custom).jpg

 

 

 

jeg var å kjøpte meg ei 30cm lang fjær også.. MYE kraftigere enn kulepenn fjærer. jeg sliter med å få klemt den sammen :p

 

http://www.home.no/diablito2k/ok.no/TDX%20cpu/30cmfjer%20(Custom).jpg

 

 

og gpu blokke ligger fortsatt i systemet. tett som bare det :) kanskje jeg kobler den til gfx kortet i dag :w00t:

Noen res fra gpu-blokken?

 

Bra jobba Diablito2k :thumbup::yes:

 

 

Edit: en liiiten leif

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
selv om det er mye bedre flow i halvparten av blokka så betyr ikke det at vannet vil gå raskere igjennom hele systemet.. de to utgangsrørene må jo uansett samles i en Y-kobling eller.no

Vannet vil nok ikke gå raskere men varmen vil vel bli ført vekk fortere.. og blokken vil vel kjøle 1-3 grader mer???

 

Kan jo hende at den ene delen som ikke har noe kjøling blir varm???

Lenke til kommentar

der som finnene er er den 3 cm bred. som dekker HELE p4 prosseoren.. pluss at kobber leder varme no jævlig..

 

tok en liten test for en stund siden med en 1300c minibrenner, hold den nede på et stykke kobber i 60 sek, og tok på den rett etter på. og den var enda kald :p

 

så jeg tror ikke det vil skape noe problemer .)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...