Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 ok.. *teste den med kons. frostveske* Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Legg blokken flatt og fyll den med konsentrert frostveske. Følg så med, du vil se at frostvesken spiser seg inn i sealeren (lett synlig grunnet den sterke blåfargen på vesken og den hvite fargen på sealeren). Dersom den spiser seg inn har du svaret. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 jojo.. men den "herder" jo 3mm per døgn. så jeg venter litt (stå på pakka) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 GPU update. 85% ferdig slik ble toppen 360/4 view: med nipler: så det som gjenstår er: - lime niplene fast (enten med "maritim sealer" eller araldit) forslag ? - planslipe blokken - teste den syns dere ? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ser jo knall ut den Men hvorfor kjørte du skruene inn fra bunnen? Det er jo vesentlig bedre feste i kobberet. Gjengene i plexi`n vil ikke holde mange demonteringer... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 nr1. det har holdt til nå nr2. kobber ER SÅ JÆVLIG Å GJENGE OPP AT DET ER SYKT.. har knekt 3 gjengetapper til nå.. som har skapt STORE problemer.. nr3. plexi er enkelt å gjeng opp. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ble fet den blokka der ja Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 K. Om/når de slipper vil jeg anbefale deg å gå til innkjøp av M3 blindmuttre og borre opp hullene til 4mm som du da presser blindmuttrene nedi (fra oppsiden). Da med lim på kanten av mutteren. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Eller du kan lodde fast M3 gjengestenger (Clas) og lodde dem ned hull som de på blokken din. HVORDAN limte du sammen plexien? Funket det med aceton? Gratulerer med et nydelig resultat! Beste blokken du har laget hittil!! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 takk takk jeg bare helte (eller sølte) masse aceton på den enesiden og klemte de sammen.. tok et døgn før det stivnet.. og de sitter som bare det. (plexien har jo tross alt smeltet sammen) ps. jeg kommer med flere bilder senere litt bedre finish Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvor fikk du tak i Aceton? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 naboen men jeg tror du får tak i det på claser'n (eller andre jernvare handler) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 nr1. det har holdt til nånr2. kobber ER SÅ JÆVLIG Å GJENGE OPP AT DET ER SYKT.. har knekt 3 gjengetapper til nå.. som har skapt STORE problemer.. nr3. plexi er enkelt å gjeng opp. Heelt riktig! Kobber er faktisk svært vanskelig å gjenge, selv med et bor som ligger 1-2/10 over gjengebor! Derimot er jo plexien mye mer behagelig å håndtere. Gjengene holder jo i "årevis" også, forutsatt at man er forsiktig med tiltrekkinga. Helst bør gjengelengden i plexi være 3xdiameteren på skruene du bruker, da tåler plexien faktisk ganske mye. Jeg har faktisk ikke tall på hvor mange skruer jeg har montert / demontert i plexi; I tanker / blokker etc av forskjellige slag, men har fortsatt tilgode å strippe noen gjenger......... Så gjenger du riktig, tåler den faktisk en støyt. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvor fikk du tak i Aceton? Du får kjøpt aceton på en farvehandel. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 skrue: takk for at du bekrefter Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 GPU update (igjen ) med toppen på og med "flytende pakning" mellom... og den virker HELT tett syns dere ? Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) hmm.... Jeg har brukt epoxy-lim til å lime fast nipplene i min blokk, noen som vet om det holder når man har frostvæske i vannet? (Epoxy'en har blitt brukt som lim til båter, til å feste glassfiber dekk osv.) Edit: Hvordan får du bunnen så blank?? Jeg har brukt 1200 papir men det blir ikke så blankt ........ Edit2: Forresten veldig bra blokk!!! Endret 11. juni 2004 av andrekr Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) hmm.... Jeg har brukt epoxy-lim til å lime fast nipplene i min blokk, noen som vet om det holder når man har frostvæske i vannet? (Epoxy'en har blitt brukt som lim til båter, til å feste glassfiber dekk osv.) det holder jo... grunnen til at min gikk i dass var pga dårlig for arbeid (jeg hadde ikke avfettet osv :|) Endret 11. juni 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvor får du tak i så lange og tynne skruer som du skal feste blokka med? Størrelse? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Den er / forblir tett, granted! Nå har du gjort jobben riktig diablito2k. Så plane flater som mulig, i kombinasjon med tetningsstoff / skruer: = Tett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå