Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
managhead: det er ikke gjennomgående hull. det er bare dybde mål til et større borr. som igjen blir vannkanalen.

:idea: Ahhh.. nå skjønner jeg. Trodde at du skulle borre fra siden, og at de hullene der var der for at du skulle se når du hadde borret langt nok inn :blush:

Edit: på tegningen så det ut til at det var planen :wallbash:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
GPU update

solidbunnmedhull%20(2)%20(Custom).jpg

og nå tar jeg ingen (store) sjanser.

syns dere ?

når det gjelder den andre gpu blokka, så er den under liming.. uvist når jeg får testet den.. kanskje jeg tar en tur med springvann :evil:

Nettopp!

Verre er jo ikke. 4 skruer i hver hjørne, og dermed har du en meget god garanti imot lekkasjer som følge av uheldig liming. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har lagt merke til at dere har hatt problemer med liming ol. hadde det

hvert en ide å bruke UV-lim ettersom dere som oftest har plexi-topp? Kompis av

meg (jobber hos glassmester + faren er det også) laget for en annen kompis

spoiler til volvo'n i sikkerhetsglass og brukte kun lim til og feste (limte)

glassdelene sammen. Og det holdt! Man ser nesten ikke limet i det heletatt.

Eller's er det gøy å følge med på workloggen din :yes:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men det er vel ikke noe problem å spørre en glassmester vil jeg tro.

Det verste som kan skje er at de binder deg til en stol og gjemmer deg i kjelleren :yes:

Neida, men har du noe som skal limes så kan du sikkert spørre om de kan gjøre det for deg ;)

Lenke til kommentar
Er det mulig for "vanlige" folk som ikke jobber hos en glassmester å få tak i slikt lim, Evil Eye?

Greia er vel først og fremst å få tak i / låne den lampa de bruker, den er visst litt spesiell.

Limet er forresten utrolig sterkt, forutsatt plane flater. Har sett en 10mm glassplate limt rett på annet glass, som en hylle.

Ved overbelastning av hylla holdt limet, men glasset brakk. Den som forstår hvilken belastning den limfuga har fått, vil også skjønne at dette er råe saker!

"Araldit: Go home"!

Lenke til kommentar

samme prinsippet som guffa vi har i tenna tenker jeg. det herder jo også ved uv lys.. stikke til tannlegen å spørre om de har noe til overs? :p

bare å bruke en eller ti uv leds fra elkfa.. de på microplex er søppel, men billige.. skal uansett til glassmester'n i løpet av neste uke, så jeg kan jo høre da.

Lenke til kommentar

GPU update igjen :)

slik ser bunnen ut etter litt fin puss av vannkanalen. :)

fin%20bunn%20(Custom).jpg

plexiplatene som jeg limer sammen med aceton.. :hmm: noen som vet hvor lang tid det tar å tørke ? *håpe det virker*

aceton%20liming%20(Custom).jpg

hehe, og jeg som egentlig skulle fått lest til el.nikk eksamen... som jeg ikke skjønner no av :( ..

liten edit: de som ikke har fått det med seg, så er det masse bilder på siden 46 :)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Vær forsiktig med den maritim sealeren, det var den jeg brukte (den likte ikke frostveske).

Det skulle være det samme som Sikaflex men fra en annen produsent, men det er det altså ikke.

Edit: jeg brukte den også til å tette mellom bunnen og toppen i en magnum GPU uten at det holdt så den er ikke glad i frostveske som sagt (uansett om den blir brukt som lim eller bare som sealer).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...