Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Dette begynner å se bra ut :yes: men ikke gi deg før du er ferdig med rev. 2 :thumbup: .

 

Jeg støtter meg til teorien om at vannet skal : fort inn - fort ut, for å kjøle best mulig. Stort volum = mye vann = mye stillestående vann = holder på varmen og må kjøles av mere vann. (tror jeg da). Best kjøling = mange/storeflater= finner/pinner + lite volum i blokka + høyt vann trykk/gjennomstrømning + best/størst radiator(er) + tynnest mulig bunn mot cpu/gpu/nb. Dette er Kun teorier, men det er min konklusjon bygget på andre workloggs og test resultater fra div. produsenter.

 

Noen som er uenige, eller vil legge til noe så slå først å si ifra etterpå! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update

 

jeg fikk tak i en ny radiator i dag. den måler ca 19x24x5cm og er så å si dobbelt så stor som den jeg har fra før :)

 

den er fra en Honda Accord 86, og som sagt. den er stooor :)

 

nyrad%20(1)%20(Custom)%20(Custom).jpg

 

nyrad%20(Custom).jpg

 

syns dere om den ?

 

 

som folk sikkert har fotstått, så henger "silenwood" og "Hjemmelaget vannkjøling" prosjektene veldig sammen.. siden jeg skal ha inn masse av utstyret. (spess den nye radiatoren) i det kabinettet, men det får jeg ikke inn før jeg er ferdig med kabinettet osv.. så med andre ord.. tar si tid :p

Lenke til kommentar

KONGE :w00t: Nice radiator og da... :green: (Her har du et tips hvis du ikke har hørt det før da.. bilen er ofte ramponert men cupe radiatoren skal vel være intakt og med litt skruing og saging kan man få den ut uten at noen blad er ødelagt...)

 

Følger med enda, og må si at ditt nye kabbinett prosjekt er bare konge.. og seff vannkjølingen.... Jeg blir inspirert til å lage selv... :green::thumbup::thumbup::green:

Lenke til kommentar

:cry: nå sliter jeg meget!

 

jeg åpnet pcen får å prøveteste gpu blokka og ser masse luftbobler komme fra chipsettblokka... ikke inn bare ut :hmm: så jeg undersøkte litt og fant ut at det var en hår fin sprekk i limingen mellom plexien og kobberet..

 

:ermm: sooooooooooooo... kan være jeg hiver meg rundt nå å lager meg en chipsett blokk i samme stil som den nye gpu blokka.... ARG... jeg sliter....

 

update kommer KANSKJE. :(

Lenke til kommentar

Ett lite tips:

 

Når du sjekker blokken, så bruk høy konsentrat av frostvæske i vannet, da blir det lettere å se om det lekker (grunnet den blå fargen på frostvæsken).

 

Gå over kantene med 80grit papir før du limer det. Når du legger på lim, vil ikke sprekkene bli synlig, og det vil se glatt ut. Men limet får skikkelig feste. Dette gjelder spesielt på plexi mot plexi da de flatene er veldig harde.

 

Edit: alternativt kan du også prøve å varme opp kanten hvor det er sprekk, med varmluftpistol mot en kobberplate som du presser mot kanten. Det vil kunne tette igjen noe (fungerte med min rev1 CPU blokk).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Du kan jo kanskje prøve å dryppe litt aceton i sprekka og så legge litt press på. Det vil jo i alle fall smelte litt av plexien slik at et press kan bringe flatene nærmere sammen. Jeg ser jo at det er mellom kobber og plexi. Jeg har bare gjort det med hell mellom to stykker plexi, men du kan jo i alle fall prøve når du ikke har noe å tape!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...