Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@evil eye: går med å planlegger en "rev2" av blokka....

 

 

@AveMORphine: skal se hva jeg får til.. skal jobbe mer senere i dag. og som sagt litt tidligere, så skal jeg lage en trakt rundt ingangs hulletm, som jeg tror vil fungere nesten på samme måte som det du illustrerer ;)

 

 

@Hardfredd: takker ;) det er gøy med positive tilbakemeldinger :w00t:

Lenke til kommentar

ohh... det ser bra ut. Kansje det er bare bildene men det ser lavt ut med den ene nippelen, stoler på at du har gode mål på den. Ellers så ser det bra ut. Håper du får bra kjøle-efekt av den. :thumbup:

 

Hvordan fester du nipplene? Har du lagd gjenger eller har du brukt lim å skrud den inn i et vanlig hull?

Lenke til kommentar
På nippelen som er limt fast, ville jeg vurdert å lage en trakt som gjør at den må suge vannet fra bunnen av blokken. Eller laget en 8mm plexi bit som passer nedi den øverste delen av kammeret hvor den ene enden av den da har en avrundet rom ved utgangen på nippelen.

 

Lagde en skisse (beklager dårlige 3dskills :blush: )

 

gulesider%2520(Custom)1.jpg

Et godt forslag!

 

Da oppnåes jo det jeg for så vidt etterlyste; Litt mindre volum i blokka.

Om tegninga ikke står til "Særdeles" så spiller det ingen rolle.

 

Har forresten gjort noe av det samme "stuntet" i en av mine gamle vannblokker, og oppnådde dermed en ganske god ytelsesforbedring.

 

Ellers er jeg nå som tidligere, også litt skeptisk til bare å lime blokka. Jeg ville absolutt ha spandert noen skruer for å holde kobberplata på plass mot plexien.

Lenke til kommentar
Ellers er jeg nå som tidligere, også litt skeptisk til bare å lime blokka. Jeg ville absolutt ha spandert noen skruer for å holde kobberplata på plass mot plexien.

 

bare synd at det er 4-5mm tykke kanter rundt, så det er ikke plass til skruer..

 

men... alltid et men :)

den chipsett blokka jeg har gående nå i maskinen er kun limt (står en skrue der, men den gjør ingen nytte) og den funker supert.. og sitter støpt :)

 

men jeg kjønner ikke helt dette "problemet" med volumet i blokka ? :hmm:

Lenke til kommentar
men jeg kjønner ikke helt dette "problemet" med volumet i blokka ? :hmm:

Hm, det er vel heller en teori fremfor et problem.

Teorien de fleste støtter seg til, er at vannet skal fortest mulig igjennom blokka, eller kanskje rettere sagt flyttes fortest mulig vekk fra det "varme" området over core, for at den skal bli mest effektiv.

Har du mye vann i blokka, så vil temperaturen i dette stige som følge av at det blir igjen lenger enn nødvendig, og resultatet blir en høyere core-temp.

Men jeg understreker; Dette er bare mitt forsøk på å forklare teorien, uten dermed å ha sagt at den er riktig.

Skjeler du litt til Cascade-blokka, (som jeg har gjort) så vil du sikkert finne grobunn for en slik tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...