Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

som det går frem i skrues tråd, riller er din venn!

 

prøv å få noe mer en bare kobberbunn i blokka di..

jeg vet ikke hvordan det går med rev2 av avemorphines blokker, men rev 1 var ikke helt top notch, men det er sannelig ripoff blokka til skrue!

 

en slik liten bga ram kjøler de har på 3dfxcool, eller noe du mekker selv vil øke overflate arealet drastisk, og dermed få bedre resultater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal se hva jeg får til med en evt. rev2. av blokken ;)

 

 

uansett, update tid!.

 

 

slik lagde jeg veggene i blokken:

kant%20(1)%20(Custom).jpg

kant%20(2)%20(Custom).jpg

kant%20(Custom).jpg

 

 

deler som jeg skal bruke til blokken.

deler%20(1)%20(Custom).jpg

 

 

toppen, hvor jeg har tegnet av en gammel GF3 kjøler (de har samme hullstr. som de fleste ATI kort.

top+%20(Custom).jpg

 

sånn ser blokken ut. og alle de merkene er mange små riller/hakk som er laget med "Dremel"

deler%20(Custom).jpg

 

 

syns dere ?

Lenke til kommentar

nå er toppen kuttet ut.. og nipler limt.

 

top.50p.ferdig%20(Custom).jpg

 

jeg tok å malte sidene på blokken med gul hobby maling. bare for gøy :)

gulesider%20(Custom).jpg

 

ris/ros ?`

 

 

 

jeg må virkelig si at det er gøy og stresse med å ta bilder, laste de opp osv. når så UTROLIG mange komenterer.. det er nesten så jeg ikke klarer å følge med.. (sarkastisk? neida... :hrm: )

Lenke til kommentar
nå er toppen kuttet ut.. og nipler limt.

 

Jeg tok å malte sidene på blokken med gul hobby maling. bare for gøy :)

gulesider%20(Custom).jpg

 

ris/ros ?`

 

jeg må virkelig si at det er gøy og stresse med å ta bilder, laste de opp osv. når så UTROLIG mange komenterer.. det er nesten så jeg ikke klarer å følge med.. (sarkastisk? neida... :hrm: )

 

 

Du skal få litt ris først, selv om det strengt tatt blir vanskelig å gjøre noe med det; Volumet / høyden i blokka er nok i drøyeste laget, men jeg ser jo at det er pga nippelen.

Når du monterer tilførselsnippelen, så sørg i alle fall for at den avsluttes en mm eller to, over kobberplata. Men det er kanskje hva du har tenkt, allerede?

 

Ros for en fin worklogg, og for et fantasifullt opplegg!

Lenke til kommentar

hyggelig du stakk innom skrue :)

 

Når du monterer tilførselsnippelen, så sørg i alle fall for at den avsluttes en mm eller to, over kobberplata. Men det er kanskje hva du har tenkt, allerede?

jepp, har tenk å lage en kappe rundt intaket slik at det blir 2-3mm fra bunnen..

 

 

Ros for en fin worklogg, og for et fantasifullt opplegg!

 

takk takk :D

Lenke til kommentar
nå er toppen kuttet ut.. og nipler limt.

 

top.50p.ferdig%20(Custom).jpg

 

jeg tok å malte sidene på blokken med gul hobby maling. bare for gøy :)

gulesider%20(Custom).jpg

 

ris/ros ?`

 

 

 

jeg må virkelig si at det er gøy og stresse med å ta bilder, laste de opp osv. når så UTROLIG mange komenterer.. det er nesten så jeg ikke klarer å følge med.. (sarkastisk? neida... :hrm: )

Tenk og måtte jobbe så mye får å fiske etter skryt :no: dakar deg! Ellers så er jeg enig med han så påpeker kjøle ribber inni gpu kjøleren.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ha jobbet endel mer med bunnen jeg da. Det er mye en kan gjøre med en dremel. Har også mine tvil til at limet for nok feste på kobberet og plexi`n da du ikke har slipt med grovt slipepapir på de to flatene (ja jeg ser du har laget riller, men jeg tror ikke det vil holde).

 

På nippelen som er limt fast, ville jeg vurdert å lage en trakt som gjør at den må suge vannet fra bunnen av blokken. Eller laget en 8mm plexi bit som passer nedi den øverste delen av kammeret hvor den ene enden av den da har en avrundet rom ved utgangen på nippelen.

 

Lagde en skisse (beklager dårlige 3dskills :blush: )

 

gulesider%2520(Custom)1.jpg

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...