Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg har fått tak i ei kobberplate og en gammel motorsykkel radiator legger ut bilder så fort jeg få svar fra en admin, og får begynt med det Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 PS!: jeg vil ikke høre no klaging på bildestørrelsen! jeg har markert med 56k warning. Du får nok høre det likevel... Worklogs har regler, og de er til for å følges. Jeg skal ikke gjøre noe med de bildene som er her nå, men nye bilder som ikke følger standarden vil bli slettet - uansett hvor kult prosjektet er :-) PS: Avataren din er også for stor. Fiks det umiddelbart! YES SIR, SIR YES SIR! btw, kan jeg bruke 400x300 bilder? Quote fra reglene "thumbnails skal ikke være større enn 400x400 pixler" Svaret blir da , ja Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 ok, takker. legger ut bilder av råvarene senere Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 kan du ordne bildene slik at man kan klikke på dem for å få større bilde? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 kan du ordne bildene slik at man kan klikke på dem for å få større bilde? jeg __kan__ men syns det er for mye stress. skal se hva jeg kan klare Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 ok, takker. legger ut bilder av råvarene senere er det senere nå? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 ok, takker. legger ut bilder av råvarene senere er det senere nå? *working on it* har et batteri tørst kamera Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 så jeg lurer på hvor lang tid er det snakk om med at kobber radiatoren spiser opp alu blokken? med 20% frostveske i (eller mer) ? Det kan gå evigheter. (masse år) Men uansett anhenger det mye av kvaliteten på aluminiumen. Men det jeg var mest redd for var korrosjon rundt niplene, siden det er metall mot metall, riktignok med litt lim i mellom. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) en raddis fra en gammel suzuki litt større enn en 120mm vifte 200,- 80x250x10mm solid kobberblokk 20,- etter en liten handletur på biltema 100,- Håper dette gjør alle fornøyde.... -diablito- ps. Artic: ok, thx. Endret 2. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
karamba Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 Hvor fikk du kjøpt radiatoren? Det er interessant å se hvor mye du får til med lite budsjett. Inspirerende! (Vil vel ikke ta tipsene i bruk på prosjektet jeg er i gang med nå, men det kommer flere prosjekt..) Går du for 1/2" nippler og slanger? Har de 1/2" forniklede nippler på Biltema? Er slangen du kjøpte like god som den de har på f.eks Microplex? Kommer med svært mange spørsmål nå, men det er bare fordi jeg ser etter nipler og slange selv. Gjenget du hullene til nipplene før du limte, eller bare limte du? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Hvor fikk du kjøpt radiatoren? Det er interessant å se hvor mye du får til med lite budsjett. Inspirerende! (Vil vel ikke ta tipsene i bruk på prosjektet jeg er i gang med nå, men det kommer flere prosjekt..) Går du for 1/2" nippler og slanger? Har de 1/2" forniklede nippler på Biltema? Er slangen du kjøpte like god som den de har på f.eks Microplex? Kommer med svært mange spørsmål nå, men det er bare fordi jeg ser etter nipler og slange selv. Gjenget du hullene til nipplene før du limte, eller bare limte du? ok jeg kjøpte radiatoren på Bjarne Johansen Bilopphugger rett utenfor kr.sand. nipplene er av messing(tror jeg) og koster 12.90,- per stk. de er egentlig beregnet på høytrykks utstyr. nipplene er både tvingt ned og limt i blokken(lagde hullet litt mindre og bare skrudde den HARDT ned). på aly.blokken er det 1/4"(8mm) nippler men på den kobber blokken som jeg nå skal lage er det 3/8"(10mm) (ca) slangene er av PVC, de er litt stive men de er enkle å forme nå du varmer de litt, tror de kostet 25,- elns for 5m håper jeg svarte på alt. -diablito- ps. min pumpe er kommet i posten!!!! henter den i morgen. kanskje jeg får satt sammen systemet med alu. blokken på min duron Endret 2. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 Den så litt rusten ut den radiatoren. Prøv å legg den i syre over natta (cola kan virke) og du vil muligens få en skinnende blank radiator Samme kan gå med kobberstykke. Er jeg helt på bommtur her? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 Bra med billig radiator da! Kanskje jeg skal gjøre det samme selv.. (Tørr ikke med den nye maskina, men kan prøve på en litt eldre) Hvor mye har det kosta deg? 700 ? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Bra med billig radiator da! Kanskje jeg skal gjøre det samme selv.. (Tørr ikke med den nye maskina, men kan prøve på en litt eldre) Hvor mye har det kosta deg? 700 ? nja. altså pumpa jeg bestilte til 195,- +130kr i frakt her jo vært det dyreste.. men ser jeg bort fra den blodsugende frakta har jeg brukt ca 600,- + jeg vil si det er billig vannkjøling med 2 blokker Endret 2. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 Den så litt rusten ut den radiatoren. Prøv å legg den i syre over natta (cola kan virke) og du vil muligens få en skinnende blank radiator Samme kan gå med kobberstykke. Er jeg helt på bommtur her? den er ikke rusten det er en radiator kun av kobber, men den er litt skitten :/ Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 har lest gjennom hele proskjektet . Stå på, sier jeg bare , god inspirasjon .. nå vil jeg også lage et hjemmelaga vannkjølings sett, Takker for alle gode tips. Hvis det viser seg å bli til noe så legger jeg ut en worklogs... (ikke her da!!) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 har lest gjennom hele proskjektet . Stå på, sier jeg bare , god inspirasjon .. nå vil jeg også lage et hjemmelaga vannkjølings sett, Takker for alle gode tips. Hvis det viser seg å bli til noe så legger jeg ut en worklogs... (ikke her da!!) bare hyggelig. men HVOR legger du evt. ut worklog ??? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2004 har lest gjennom hele proskjektet . Stå på, sier jeg bare , god inspirasjon .. nå vil jeg også lage et hjemmelaga vannkjølings sett, Takker for alle gode tips. Hvis det viser seg å bli til noe så legger jeg ut en worklogs... (ikke her da!!) bare hyggelig. men HVOR legger du evt. ut worklog ??? De har det på overklokking.no forumet, ellers så blir det vel lagt ut et sted på forumet her på hardware.no som det passer best med beskrivelsen til. Igjen sier jeg bare takk for inspirasjonen... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2004 De har det på overklokking.no forumet, ellers så blir det vel lagt ut et sted på forumet her på hardware.no som det passer best med beskrivelsen til. Det er jo her denne worklogen er! Altså, jeg skjønner at det er lett å gå seg vil på forumet, men du ar nå på overklokking>worklogs Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) JIPPI!!!!! fikk pumpen i dag fikk f*** med sjokk når jeg så hvor liten og stille den var har nå satt opp blokken og pumpen i ei balje, bare for å se om blokken er tett. den skal kjøre iallfall til i morgen. -diablito- remember, araldit is your friend Endret 3. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå