Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei nei nei og atter nei. Ikke stopp nå når du er så nært målet.

Selvom det kanskje ikke er så altfor mange som har postet i det siste, så betyr det ikke at folk ikke følger med. Hver gang jeg ser det er noe aktivitet så tar jeg en tur innom, men jeg sier kanskje ikke så mye. Etter et par innlegg så har man som oftest spurt om det meste, og du har vist kontroll på ting og tang også, så det som går igjen blir da positive (og noen ganger negative) kommentarer.

Å legge igjen et lite innlegg med. Nice, eller Sweet hver gang gjør ikke akkurat at man bidrar til noe, selvom det er meget hyggelig å høre.

 

Men jeg skal likevell si at jeg håper du gjennomfører prosjektet fordi har noe veldig spennende på gang. Jeg har ikke laget meg noe hjemmelaget vannkjøling og jeg er veldig spent på å få høre hvordan dette yter kontra andre løsninger som AveMORphines prosjekt.

Utrolig bra arbeid, og meget interresant.

For høyere makters skyld, ikke stopp 1mm foran målstreken!

 

Stå på.. 37 siders kommentarer kommer ikke av seg selv ;)

Lenke til kommentar

Folk bryr seg, men man kan ikke forvente at de kommer løpende heller ;)..

I det siste så har det kommet svært mange gode worklogs her på forumet, og kvaliteten er meget høy så det er en del å holde følge med.

 

Angående den hdd kjøler løsningen, så jeg faktisk ikke før nå hva det var :blush:.. Kanskje litt svak tekst til bildet.

Vel, jeg klarer ikke å se på bildet om det er noe tykkelse på kobberet, så er det meningen at det skal gå vann igjennom og på den måten transportere bort varmen, eller? Hvis du skal bruke vifter så hadde det faktisk vært bedre å bruke aluminium siden det kvitter seg bedre med varmen (tar den opp dårligere dog) enn kobber (som tar opp varmen mye bedre, men ikke kvitter seg like godt med den.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Det er svært synd om du gir deg nå, det er svært bra det du har gjort til nå.

 

Håper du fortsetter i samme stil.

 

HDD kjøleren du jobber med ser ut til å bli bra, om jeg har forstått dine planer rett. Var innom i går å tittet på den, men skrev da ikke " Nice! :yes: " som jeg pleier å gjøre når jeg ser ting gå fremover, det burde jeg nok ha gjort.

 

Har lagt merke til at det kan stoppe opp litt med innlegg i perioder, men slik er det nå på ett forum. Jeg lager kjølingen min for egen del, fordi jeg syns det er gøy å jobbe med, men ja helt klart tilbakemeldingene herfra gjør det lettere å holde motivasjonen oppe dersom noe går galt (noe det titt og ofte gjør hos meg :p).

 

Din worklogg var også det som gav meg ett siste kick i r!"# om å prøve. Så jeg syns det er svært synd dersom du slutter å oppdatere her.

Lenke til kommentar
For høyere makters skyld, ikke stopp 1mm foran målstreken!

Heilt enig.

 

Hvis du skal bruke vifter så hadde det faktisk vært bedre å bruke aluminium siden det kvitter seg bedre med varmen (tar den opp dårligere dog) enn kobber (som tar opp varmen mye bedre, men ikke kvitter seg like godt med den.

 

Heilt uenig. Det er samme egenskapene som styrer både evnen til å ta opp varme og å kvitte seg med varmen (i et stabilt system). Metallet veit jo ikkje om det gir fra seg varme eller tar til seg varme.

Lenke til kommentar

Vel, fatter ikke hvorfor du skal miste motet, du som får til såpass bra stash. Jeg har borret 3 hull til hdd i min kobberplate nå, og 1 av dem var helt på tur. Jeg har ikke engang fattet hvordan jeg skal klare å måle avstanden korrekt, så jeg kan tegne på teipen slik du har gjort. Så, så langt kom jeg, og der har det ligget i 3 døgn nå. Jeg gidder nok ikke fortsette med mindre noen kan opplyse meg litt om gode snekkerrutiner, blir bare sint og oppgitt over å være så talentløs i praksis... mye morsommere å lage sketchup'ene :\

Hvordan laget du hullene til hddfestene? Og hva er målene fra hull til hull? Jeg tenkte å ha litt luft mellom hver hdd, men ikke mye. På forhånd takk, og ta sytet mitt som en oppmuntring til deg selv.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er en bra worklog. Faktisk så var det den som fikk meg til å tenke på å lage vann kjøling. Da jeg så hvor billig det kunne gjøres startet jeg å se meg litt rundt. :thumbup:

 

Synd hvis du er missfornøyd med respons fra forume, men du gjør en god jobb, du vet hva du holder på med så det er ikke så mye å si annet en at det er bra, kansje vi sier det litt kjelden. :hmm: Jeg kommer hvertfal til å fortsette å følge med her.

 

Den hardisk kjøleren ser bra ut, men hvordan skal du feste røret på sia? Lodde? Burde prøve å få best mulig kontakt mellom der siden det ikke er så stor flate på røret som er borti plata. Er spendt på om det blir bra kjøling.

 

Edit: Du svart på loddinga mens jeg skrev dette.

Endret av Kalle88
Lenke til kommentar

Ikke gi deg nå!

I want more, har fulgt med i stillhet hele tiden, det gjør sikkert de andre og...

 

Men; sølvlodding, hvordan i all verden funker det? Kjøper man en spole med

sølv og lodder as usual eller?

 

2:Kan jeg "reverse engineer" hdd blokka din? trenger litt kjøling på diskene og

det ser ut som en bra løsning.

 

Fortsett med bra arbeid! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...