Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, de krever jo relativt lite kjøling. Men til forskjell fra en CPU ol vil jo varmen bli spredd over ett større område. Dette området vil jo kjøles best desto mer "direkte" kontakt med vann det har.

 

Jeg og tenkte jeg skulle lage en enkel kanal på tvers av alle HDD`ene mine, men har laget ett nytt design som har en kanal som går på langsiden av diskene frem og tilbake.

 

Som sagt jeg er klar over at det er endel ekstra arbeid (for å si det mildt) når en jobber med kobberrør er vel det nesten umulig, men ha det i tankene da i det minste ;)

Lenke til kommentar

det er jo der den "store" kobberplata som er skrudd til Hd'ene kommer inn. føre varmen fra diskene til røret, ergo vannet. men er jo sant, flere rør = bedre kjøling, men også mer arbeid.

 

skal tenke på det. får som sagt platene på torsdag engang. og jeg har 15mm kobber-rør liggende. det blir noe iallfall :thumbup:

Lenke til kommentar

cc sitt forslag og to slike i kvar sving burde ikkje vera vanskelig å få til.

 

HD3_307015_hi_N.jpg

 

Kanskje eg har misforstått litt, går ideen til AveMORphine ut på å dekke heile koparplata med plexi? Slik at det blir som ein stor versjon av chipsettblokka som han har laga tidligare i sin worklog?

 

I såfall kan det bli litt vanskelig å festa harddiskane.

 

Det funkar fint om koparplata er like brei som ein harddisk og plexikonstruksjonen er ca 9 cm brei. Problemet blir kanskje å få det tett mellom den innerste plexiramma.

 

Edit: litt forvirring

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

i dag kjøpte jeg:

 

4stk 12mm nipler (bil) til HDD blokken, der jeg fester slangene.

 

4stk 15mm kobbernipler (clas) til HDD blokkene

 

2stk 12mm kobbernipler (clas) som skal brukes på GPU blokken (takk for ideen AveMORphine ;) )

 

1stk 1mm 40x30cm kobberplate (clas) HDD blokken.

 

1stk luftfrisker. (max20) som skal bli tanken min :)

 

innkjopt%20(Custom).JPG

 

jeg må planlegge litt åssen jeg skal lage HDD "blokken", det kommer udates så fort jeg får gjort noe..

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

jaja. nå har jeg begynt med hd kjøleren. startet med å borre alle hullene. det blir plass til 5 disker og røret skal gå oppover på siden så den dekker alle diskene.

 

bilder kommer så fort jeg får mitt nye kamera ;) så en dag i neste uke kommer nye bilder :)

 

skal ta å spare litt på arbedet så jeg kan vise åssen jeg gjør det med bilder :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...