Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er sant den blir lavere... Men jeg bruker nesten ikke pci har kun et gigabit nettverks kort i pci sporene...... + at det bli litt dyrt å kjøpe de tinga....

 

Hadde funka å hule ut tykk plexitopp i stedet for å bruke de delene? Siden jeg bare har 5mm kobber. Hvis noen skjønner hva jeg mener... :cool:

Lenke til kommentar

Så ikke noe bilde av under blokken, men tviler på at du har pusset opp kantene. Med mindre du tar bort rammen rundt VPU så får du aldri kontakt. Har selv AC Twinplex og den er faktiskt pusset rundt kantene, men må nok ta bort rammen for jeg får fortsatt enormt dårlig kontakt.

 

Mens du er i gang så lager du vel noen blokker til harddiskene også? ;)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
hmz.... sist jeg så på skjermkortet var coren hevet, og det sitter nå en 6cm bred Iceberg4 kobber kjøler der som har god kontakt.. (VPU = GPU?)

Hvis du fortsatt har det 9600 kortet som er listet i profilen din, så er coren ikke hevet. Det er en ramme rundt som er hevet et knøtt over VPU. Du vil få kontakt, men langt i fra optimalt.

 

VPU (Video prosessing unit) = GPU (Graphic prosessing unit) 
ATI                                       NVIDIA

Kjært barn har mange navn. (Dumme navn riktignok.)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
hmm,, skal se på det når jeg tar ut kortet. kanskje jeg går litt amok med vinkel sliper'n :green:

Kanskje skalpellen :p

 

FaBiCon: Når du sier fin overflate, mener du da finish, eller bare for å vaske den?

Om det første så pusser du med våtslipepapir. Om kjøleren er nogenlunde grov så begynn på 600 og oppover til helst 2000. Om den er fin, men ikke har den gode blankheten så begynn på 1200, evt 800.

Om du bare mener å rense den, så gjør som Diablito sa, og rens etterpå med blå Isopropanol. (Går ann å bruke annet, men det er det jeg bruker, og det lukter så godt :love: ) Husk at du burde rense CPU og legge på ny goop når du sette tilbake kjøleren for optimal effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...