Arctic Skrevet 28. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2004 unbreakable construction er en skrustikke fra Biltema/clas Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) interesant, men hva er alle de små hvite prikkene?og hva er denne såkalte unbreakable construction for noe? de små hvite prikkene er dor markeringer. slike at ikke borret tar av nå du arbeider. tror jeg kjøpte stikke på clas etter at den andre(fra biltema) knakk i to Endret 29. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Må vel ha en liten update til jeg jobbet litt i morgen timene, borret flere hull osv.. slik ser blokken ut etter ca 2 timer arbeid. Dere ser hvor jeg har borret, og hvor den piggete delen satt på toppen.. Endret 29. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Nice...kan bli kult dette! Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Utrolig kreativt og morsomt.. denne skal jeg følge med på Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 men den "hammeren" som skal bli kjøle blokken.. vil ikke det var ekstremt dårlig til fjerning av varmen??(kobber er jo mye bedre..) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) men den "hammeren" som skal bli kjøle blokken.. vil ikke det var ekstremt dårlig til fjerning av varmen??(kobber er jo mye bedre..) nr1. kobber er vanskligere å arbeide med. nr2. kobber er dyrere, og passer dermed ikke til mitt "billig/gjør det selv" vannkjøling! nr3. de er MANGE kjøle blokker (kanskje mer rettet til luftkjøling) som er laget av alu. nr4. den hammeren er bare "huset" på blokken, mer om det senere.. Endret 29. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) update nå har jeg jobbet noen timer med å file ut nippelhullene fra 10mm til ca 13mm i diameter. det tok si tid ja.. slik ser den nå ut, dere skjønner sikkert åssen dette skal virke nå. eller hva? sideshot disse nipplene skal limes fast med aralditt.. bare et VIKTIG spørsmål: tærer frostveske på termisk lim(type zalman) ??? kom gjerne med synspunkter.. -diablito- Endret 29. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Hehe du er oppfinnsom! Bruke kjøtthammer! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Hehe du er oppfinnsom! Bruke kjøtthammer! takker Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) arald®itt sitter som oftest det.. bare det ikke blir for kaldt (20 minus ca), da blir det helt sprøtt og sprekker.. Er vel ikke no slags stoffer som tærer på lim i det tror jeg, men du kan bare gjøre et forsøk da.. ta litt frostvæske, med en klump i.. Sjekk hvordan det er om et par uker.. Endret 29. februar 2004 av Axentrix Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 arald®itt sitter som oftest det.. bare det ikke blir for kaldt (20 minus ca), da blir det helt sprøtt og sprekker.. Er vel ikke no slags stoffer som tærer på lim i det tror jeg, men du kan bare gjøre et forsøk da.. ta litt frostvæske, med en klump i.. Sjekk hvordan det er om et par uker.. takk for tipset. *prøver nå* Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 bare et VIKTIG spørsmål: tærer frostveske på termisk lim(type zalman) ??? kom gjerne med synspunkter.. -diablito- Det vet jeg ikke sikkert. Men jeg tviler sterkt på det. Men det som etter min mening er et viktigere sak er hvorvidt messing/kobber mot aluminium skaper et problem. Ja, det kan absolutt gjøre det. Men du reduserer faren for dette med en god slump frostveske (30-40%) i destillert vann. Men uansett ville jeg ha systemet under oppsikt etter en stund. Har du mulighet for å demontere vanblokken for visuell kontroll er det en stor fordel. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 bare et VIKTIG spørsmål: tærer frostveske på termisk lim(type zalman) ??? kom gjerne med synspunkter.. -diablito- Det vet jeg ikke sikkert. Men jeg tviler sterkt på det. Men det som etter min mening er et viktigere sak er hvorvidt messing/kobber mot aluminium skaper et problem. Ja, det kan absolutt gjøre det. Men du reduserer faren for dette med en god slump frostveske (30-40%) i destillert vann. Men uansett ville jeg ha systemet under oppsikt etter en stund. Har du mulighet for å demontere vanblokken for visuell kontroll er det en stor fordel. jeg er redd for det samme. men det som er problemet, er at jeg har ikke fått tak i kobber , hadde jeg fått tak i det til en billig penge hadde jeg kjøpt.. og visuell sjekk av blokken er tilnærmet umulig. den MÅ dessverre limes i alle kanter. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 BTW. er det noen som vet hvor/hvem jeg kan få tak i tykke kobber plater/klumper i nærheten av kr.sand????? hadde hvert kjempe hvis noen viste!! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Prøv å ta kontakt med en elektriker. Gjerne noen som monterer store installasjoner. De bruker slikt. De vil sikkert donere en liten bit hvis du spør på rette måten. Morsomt prosjekt! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Prøv å ta kontakt med en elektriker. Gjerne noen som monterer store installasjoner. De bruker slikt. De vil sikkert donere en liten bit hvis du spør på rette måten. Morsomt prosjekt! takker. men jeg tror jeg må legge prosjektet til siden pga galvanisk korrosjon for dere som ikke vet hva det er, så er det i bunn å grunn det ene metallet som "spiser" opp det andre metallet. I mitt tilfelle: kobber og messing spiser opp aluminum blokken. jeg er snart ferdig med blokken, og legger ut masse bilder i morra så dere får se. men jeg vil høyst sannsynelig ikke bruke den blokken til mitt system, men kanskje noen andre vil får bruk for ideen min. -diablito- Endret 29. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg fikk veldig lyst på selvlaget vannkjøling selv jeg nå *sikle* 1 idè: Har en gammel cpu kjøler (478). Vanlig vifte med kjøle ribbe. Kanskje jeg kan borre 3-4 hull rett igjennom (på tvers), kjøre kobber rør igjennom (1 cm i diameter, ca), og koble på no stuff.. Bare som et forsøk.. Hvis noen skjønte hva jeg mente.. Krever VELDIG presis borring... Får se.. Kan ikke lage noe drit som ikke kjøler eller er tett heller Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 hehe Axentrix.. men uannsett. jeg LOVER å lage en kjøleblokk, tank og raddis, nå bare at cpu kjøleren er av kobber (jeg har bare "vanlig" verktøy, så nesten hvem som helst skal kunne lage en billig vannkjøling. Så fort jeg får tak i en kobber blokk/plate så skal jeg starte igjen Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 det selges jo blokker som er alu topp og kobberbunn (swiftech)! Med et godt antikorrosjonsmiddel blir jo ikke blokka spist opp så fort som mange gir intrykk av. Det er selvsagt ikke den mest optimale løsningen, men det går fint å lage kjøleblokk med alu topp og kobber bunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå