andrekr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hordan har du fått til å kappe i kobber diablito? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Hordan har du fått til å kappe i kobber diablito? stikksag+metall blad + tålmodighet = kappa kobber eller du kan bruke baufil, men det tar LAAAAAAAAAANG tid.. -diablito- Endret 14. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) @kvakksalveren Det er sant, og hele poenget er jo også å kjøre den vifteløs. De sku ha 300,- for den jeg skal ha, men siden vi er tre stykker som skal ha en hver så kan vi sikkert få kvantumsrabatt . Bakdelen er jo selvfølgelig at den er så himla stygg . Endret 14. mars 2004 av Jvla Halvsame Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hvordan har du laga den gummipakningen? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) jeg bruker en bil raddis, den gjemmer jeg bare under senga. funker kjempe fint.. god flow igjennom de og. slipper vifter. (men da igjen, jeg har 3 radiatorer kobla på.. liggende under senga.. hørte jeg noen si overkill? edit: likte den kobberblokka di foresten. den så ikke fult så gettho ut som alu tingen. Endret 14. mars 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Hvordan har du laga den gummipakningen? klippet ut av denne matten i 1mm tykkelse. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 jeg bruker en bil raddis, den gjemmer jeg bare under senga. funker kjempe fint.. god flow igjennom de og. slipper vifter. (men da igjen, jeg har 3 radiatorer kobla på.. liggende under senga.. hørte jeg noen si overkill? edit: likte den kobberblokka di foresten. den så ikke fult så gettho ut som alu tingen. hehe. takker. men.... 3 raddiser og ja det er overkill. men det virker vel? og siden du har plass til det, hvorfor ikke.. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er det mulig å bruke en sånn radiator dings i varmeapprat i biler til vannradiator? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Er det mulig å bruke en sånn radiator dings i varmeapprat i biler til vannradiator? ja, det er vanligvis det man bruker. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 du kan jo se om du får tak i en sånn radiator som de bruker mye på skoler og sånnt.. til oppvarming altså.. så kan den til og med kamufleres som en vanlig varmeovn Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 ja det hadde vært noe å dra på LAN med!!! Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Ville det funket å ha passiv kjøling av vannet med min ene bil raddis? eller blir det for lite kanskje? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Ville det funket å ha passiv kjøling av vannet med min ene bil raddis? eller blir det for lite kanskje? hvor stor er den? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det er forskjell på et varmeregister og en radiator når det gjelder bil. Radiatoren skal kjøle vannet. Varmeregisteret skal varme luften inne i cupéen. . . . og forskjellen på dei to tinga er egentlig ingenting. Det som er litt pussig er at med bilradiatoren kan kjøre uten vifter, noko som kan bli billigare enn varmeapparatradiator med vifter. Ja, om PC, eller bare radiator er montert et sted der vindstyrken har gjennomsnitt på 70km/t vil jeg tro du slipper vifter... Radiatoren på en bil fungerer dårlig uten vifter når bilen står i ro.. ! Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 hvor stor er den? *fnis* Sorry for OT men måtte bare Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Vil det bli for lite med en radiator fra varmeapparat? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Ville det funket å ha passiv kjøling av vannet med min ene bil raddis? eller blir det for lite kanskje? hvor stor er den? ca 40 x 70 x 2 cm eller noe sånt. STOOR Kan henge den på veggen som en ovn og trekke rør til pcen Edit: Skriveleif ja Endret 14. mars 2004 av GSM Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 hvor stor er den? *fnis* Sorry for OT men måtte bare "haha" fjortiss humor... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Ville det funket å ha passiv kjøling av vannet med min ene bil raddis? eller blir det for lite kanskje? hvor stor er den? ca 40 x 70 x 2 cm eller noe sånt. STOOR Kan henge den på veggen som en ovn og trekke rør til pcen Edit: Skriveleif ja burde holde til passiv kjøling det, bare sett den et åpent sted.. Endret 14. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 kjerts: Joda, i et vannkjølingsystem trenger du neppe fjerne meir enn 300W. Når du er ute og kjører med bilen din må radiatoren fjerne kanskje 5-100 kW. Nå har jo radiatoren to fordeler når den er montert i ein bil. - Større delta T luft og vann - Større luftstrømm Likevel vil ein bilradiator klare å holde ein akseptabel delta T når den skal fjerne 100 - 300W uten vifter. Uten vifter må du stola på naturlig konveksjon og derfor kan det lønna seg å eksperimentera med monteringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå