Hoax Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Bare en tanke som slo meg...vindusspylervæske motorer til biler, de drives jo av 12V/24V og de gir bra trykk, vet ikke hvordan det går å kjøre en sånn motor lenge, men er en sånn kraftig nokk til vannkjøling kanskje? har du hørt den "tøffe" lyden som kommer når du spyler vinduene? den motoren bråker no inni ***** + at den er beregnet til å kjøre litt av og til. jeg var på en lokal dyrebutikk og så litt på pumper. de hadde selvfølgelig de 2k dyre pumpene, men bakerst i hyllen fant jeg en liten akvarie pumpe til 209kr. men.. (alltid et men) den pumper bare 400liter i timen, det holder jo til å ha flow i systemet men det er ikke no å skryte av. Jeg tror jeg hadde kjøpt den hadde jeg vist om den litt tidligere.. husker desverre ikke hva pumpen heter. -diablito- Var en dude på modellfly banen som hadde en spylerveseke motor for å fylle tanken på flyet fort, den lagde ikke en lyd, skal sjekke hvilken motor det var for hvis du vil ha helt hjemmelaget vannkjøling så får du ikke kjøpe eheim eller no :D Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) duger ikke hydor pumpa eller? Den koster jo bare 195 kr Hvis den maxi pumpa er bedre kanskje jeg kjøper den..... Hva slags nippel må jeg bruker for å få en dyse funksjon? Hvilket nippler må man ha på den maxi pumpa du bestilte Xell? Endret 14. mars 2004 av andrekr Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 ULTIMATE UPDATE etter masse om og men er jeg blitt ferdig med modding av kabinett og vannkjøling av cpu. jeg har overklokket min trofaste p4 litt. [email protected] (skal klokke mer siden) testoppsett: bilde av min primitive feste metode: siden jeg ikke skal bruke den til vanlig, fant jeg bare no for å presse den ned. gjennomsnitt temp på p4 med "kjøtthammeren" er: prog used: 3dmark01se, sisoftsandra burnin, super pi og hot cpu tester. idle: 27grader load: 38grader vanntemp: ~26grader jeg ville si at det er et bra resultat med tanke på at den lå med viftekjøling på 33idle og 50+load btw, blokken måler 6.9x6.9cm Ok. til kobber blokken. kobber bunn som er 10mm tykk kobber. 8mm plexi (clas). og 4 stk skruer som går igjennom alt. gummipakkning for å gjøre det 101% tett og så til lapping.. :tumbup: halv veis. (de dype ripene plagde meg, holdt på i ca 3 timer.. ) etter ca 4 timer. groveste jeg brukte va 320 og fineste var 1000 grit (nei jeg brukte ikke teak olje, det er bare for å vise "speil" effekten dette er da tanken min det er en såpe flaske som jeg kjøpte på europris for 12 kr. etter borring og liming av nipler. radiator trakt laget av gaffa teip.. så, før vi fortsetter, sammenligning av min to home made blokker.. kabinettet mitt (cheftech) tomt: custom PSU: med det meste inne: feste metoden min på kobberblokken. bruker den orginale feste klipsen til p4. and thats it for now.. resultat med kobber blokken(som står i nå) vil komme senere etter en del testing. forbehold om skrivefeil. og er det noe du lurer på, SPØRR -diablito- Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Pent, pent . Er det forresten et patentbånd-oppheng til HD jeg ser under der, og er det isåfall med noe vibrasjonsisolering? Lenke til kommentar
_Mayhem_ Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Dette må jeg si virket meget lovende og bra:) Kjøling over all forventning:) *glede seg til han er ferdig med blokken sin* Skal bruke org. festemåte til zalman vifte jeg:) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Pent, pent . Er det forresten et patentbånd-oppheng til HD jeg ser under der, og er det isåfall med noe vibrasjonsisolering? de er ikke vibrasjons dempet hvis du vil kalle det det. pga av at jeg har satt det båndet så hardt fast i kabinettet, klarer den ikke å vibrere den er faktisk stillere nå enn før. før hadde jeg pakket inn diskene i dempe materiale. it works -diablito- Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Utrolig nice!!! Gode temperaturer og!! Begynte på min egen blokk i går, men klarte å ødelegge den Så nå må jeg ut på jakt etter litt tykk kobber. Fikk fatt i en Honda radiator, men den var über enorm, så jeg må skaffe meg en annen raddis og Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Utrolig nice!!! Gode temperaturer og!! Begynte på min egen blokk i går, men klarte å ødelegge den Så nå må jeg ut på jakt etter litt tykk kobber. Fikk fatt i en Honda radiator, men den var über enorm, så jeg må skaffe meg en annen raddis og ikke radiatoren på bilen du skal ha... det er varme agregatet (tror jeg det heter) den sitter iallfall midt i bilen og er JÆVLIG vanskelig å få ut. -diablito- Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Du kan jo bruke radiatoren istedet for varmeregistret hvis du har lyst. Har vært og sett meg ut en radiator fra en VW Passat (gammel modell) som passer akkurat til yttersiden av kabinettet mitt . Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er ikke varme register og radiator det samme? Skal skaffe meg en motorsykkel radiator i stedet, bil radiator blir for digert. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) bil radiatorer er ___vanligvis___ for stor til pc bruk... -diablito- Endret 14. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Den cpu blokken i kobber ble forresten sykt bra!! Gleder meg til resultater fra den . Noen som vet om det går ann å lodde aluminium til aluminium eller om jeg må skru? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) etter det jeg vet kan du ikke lodde alu. på samme måte som kobber, det krever en spessiell teknikk eller.no -diablito- edit. JIPPI! mitt 0.3K innlegg Endret 14. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) ps. har flere vannblokk ideer surrende i huet, så dette prosjektet er ikke ferdig -diablito- Endret 14. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det er forskjell på et varmeregister og en radiator når det gjelder bil. Radiatoren skal kjøle vannet. Varmeregisteret skal varme luften inne i cupéen. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Noen som vet om det går ann å lodde aluminium til aluminium eller om jeg må skru?Spurte Skrue om dette, tar meg den frihet til å sitere:Men, om du tenker på å lage blokkene av aluminium, og lodde disse sammen, så anbefaler jeg deg å finne noe kobber i stedet. Aluminium er nemlig ikke så enkelt å lodde sammen, samtidig må du også ha en spesiell loddelegering for aluminium, og antakelig også et spesielt flussmiddel for rengjøring av flatene. Endret 14. mars 2004 av Jvla Halvsame Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 En liten ting jeg lurte på...Hvor mye er budsjettet oppe i nå? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 ikke mer enn før. hvis du tenker kun på vannkjølingen. godt under 1000kr iallfall. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det er forskjell på et varmeregister og en radiator når det gjelder bil. Radiatoren skal kjøle vannet. Varmeregisteret skal varme luften inne i cupéen. . . . og forskjellen på dei to tinga er egentlig ingenting. Det som er litt pussig er at med bilradiatoren kan kjøre uten vifter, noko som kan bli billigare enn varmeapparatradiator med vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå