Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Diablito2k: Har du vgs i nærheten da? der får du sikkert lånt fres i skoletiden. Jeg jobber med det nå, er snart ferdig med min blokk..:)

jeg går på VGS. men POENGET ER HOME MADE!!!!!! = BORRING = ALLE KAN GJØRE DET!!!

END OF DISCUSSION!!!!!!! FFS!!!!

hissig? ville sagt at det blir ganske "home-made" selv om du låner utstyr....

Lenke til kommentar

hei igjen

Bare lurte på hvor tykk den blokken er....

Var på et bliopphuggeri i Larbik (der jeg bor) og fikk kjøpt noen kobber plater, til gpu og nb. Men de er ikke så veldig tykke. 5 mm x 210 mm x 60 mm. To av disse med noen hull i.

Fant desverre ingen radiator... de hadde bare bilvrak der :cry:

Lenke til kommentar
hei igjen

Bare lurte på hvor tykk den blokken er....

Var på et bliopphuggeri i Larbik (der jeg bor) og fikk kjøpt noen kobber plater, til gpu og nb. Men de er ikke så veldig tykke. 5 mm x 210 mm x 60 mm. To av disse med noen hull i.

Fant desverre ingen radiator... de hadde bare bilvrak der :cry:

min blokk er 10mm tykk. men hvis du ser på specsene til Maze4 så er den bare 5 mm tykk. og du må kanskje demontere en bil får å få tak i en raddis(varme-register) :) jeg hadde bare flaks med at de hadde noen på lageret..

-diablito-

Lenke til kommentar
Ikke for å klage, synes prosjektet her er flott. Men bare lurte på hvorfor du gikk for det designet når det er flere andre design på blokker som er mere effektive som kjølere (bla. med 3 nipler), og likvele kanskje til ogmed er lettere å lage?

Lykke til videre.

har ikke no i mot fornuftige spørsmål. men jeg har nok kobber til å lage en til, så jeg skal kanskje lage rev.2 av blokken, da med 3 nippler osv. så skal jeg teste hvilket design som er best.. :)

-diablito-

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
hadde det vært mulig å lage en blokk av en kobberplate på 5mm? Ville det ikke blitt for tynt hvis jeg skjærte ut et "mønster" i den?

her er et bilde av maze 3 og 4. Maze3 er til venstre og maze4 er til høyre.

m4_vs_m3_2.gif

maze3 er ca 10mm tykk og maze4 er 5mm tykk. og maze4 yter bedre enn maze3 pga det er mindre metall mellom varmen(cpu) og vannet..

-diablito-

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...