Diablito2k Skrevet 27. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 link jeg vil ikke lage det no særlig mer avansert enn 2 rør, 2 plater og 4 nipler. KISS prinsippet Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 Ser ikke dumt ut det, men hva med å la røret gå flere ganger frem og tilbake på hver side. Blir endel mer jobb med å bende røret, men du får en vesentlig større kontaktflate mellom vannet og platen. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 27. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 njaaaaaaaaaaaaaa...... trenger noen usle disker SÅ mye kjøling da... dessuten vil jeg gjøre det så enkelt som mulig. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 Nei, de krever jo relativt lite kjøling. Men til forskjell fra en CPU ol vil jo varmen bli spredd over ett større område. Dette området vil jo kjøles best desto mer "direkte" kontakt med vann det har. Jeg og tenkte jeg skulle lage en enkel kanal på tvers av alle HDD`ene mine, men har laget ett nytt design som har en kanal som går på langsiden av diskene frem og tilbake. Som sagt jeg er klar over at det er endel ekstra arbeid (for å si det mildt) når en jobber med kobberrør er vel det nesten umulig, men ha det i tankene da i det minste Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 27. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 det er jo der den "store" kobberplata som er skrudd til Hd'ene kommer inn. føre varmen fra diskene til røret, ergo vannet. men er jo sant, flere rør = bedre kjøling, men også mer arbeid. skal tenke på det. får som sagt platene på torsdag engang. og jeg har 15mm kobber-rør liggende. det blir noe iallfall Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 synes det er nok med 1 rør over jeg! tror ikke du henter så mye i forhold til hvor mye ekstra arbeid det er.... hd'er varmer ikke så mye at det er nødvendig tror jeg.. lykke til! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 27. april 2004 Rapporter Del Skrevet 27. april 2004 Som sagt, tror det blir bra med ett rør også. Selv lager jeg med plexi plater på kobberet så jeg står endel friere enn deg med kobberrør Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 28. april 2004 Rapporter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) cc sitt forslag og to slike i kvar sving burde ikkje vera vanskelig å få til. Kanskje eg har misforstått litt, går ideen til AveMORphine ut på å dekke heile koparplata med plexi? Slik at det blir som ein stor versjon av chipsettblokka som han har laga tidligare i sin worklog? I såfall kan det bli litt vanskelig å festa harddiskane. Det funkar fint om koparplata er like brei som ein harddisk og plexikonstruksjonen er ca 9 cm brei. Problemet blir kanskje å få det tett mellom den innerste plexiramma. Edit: litt forvirring Endret 28. april 2004 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 28. april 2004 Rapporter Del Skrevet 28. april 2004 Kvakksalveren: nei det var ikke planen, dvs både ja og nei. Men jeg kommer tilbake til det senere i workloggen min (så snart jeg har CPU-NB og chip oppe å går). Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) i dag kjøpte jeg: 4stk 12mm nipler (bil) til HDD blokken, der jeg fester slangene. 4stk 15mm kobbernipler (clas) til HDD blokkene 2stk 12mm kobbernipler (clas) som skal brukes på GPU blokken (takk for ideen AveMORphine ) 1stk 1mm 40x30cm kobberplate (clas) HDD blokken. 1stk luftfrisker. (max20) som skal bli tanken min jeg må planlegge litt åssen jeg skal lage HDD "blokken", det kommer udates så fort jeg får gjort noe.. Endret 29. april 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
PoW Skrevet 29. april 2004 Rapporter Del Skrevet 29. april 2004 tviler på at du kan bruke en sprayboks som tank.... men du kan jo prøve Selvgjordt er velgjordt! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2004 hvorfor tvile ? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 29. april 2004 Rapporter Del Skrevet 29. april 2004 Var de rørene dine 15mm (de du skal ha på sidene av HDD blokken) iom at du har 15mm 90graders bend`s? Spent på hva du gjør jeg nå Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2004 ja. jeg har 15mm kobber rør liggende Lenke til kommentar
Seph Skrevet 30. april 2004 Rapporter Del Skrevet 30. april 2004 i villeste å poppulær du er 36 sider med positive kommentarer gidder ikke leser gjennom det der -agur- Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2004 takker mista det andre user/pass'et ditt ? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2004 jaja. nå har jeg begynt med hd kjøleren. startet med å borre alle hullene. det blir plass til 5 disker og røret skal gå oppover på siden så den dekker alle diskene. bilder kommer så fort jeg får mitt nye kamera så en dag i neste uke kommer nye bilder skal ta å spare litt på arbedet så jeg kan vise åssen jeg gjør det med bilder Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 JA! da var kameraet i hus. skal bare få det opp og "lekt" litt med det så kommer det bilde update i kveld engang. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2004 Update tid slik ser det ut inni maskinen min nå slik ser GPU blokken etter en lett omgang med vinkelsliperen brukes til hdd kjøleren. that was that Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 4. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2004 Og jeg som trodde min gpu-blokk-borring ble stygg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå