Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Siden vannkjøling koster noe inni *******, har jeg bestemt etter mye tenking at jeg skal lage vannkjøling selv. Jeg skal lage det av div. kobber og aluminium. I første omgang skal jeg kun kjøle cpu, og hvis radiatoren klarer det, kanskje lage noe til GPU også Dette skal bli min vannblokk: som du sikkert ser er det en kjøtthammer, eller mørbanker som som er laget av aluminium den kan du få kjøpt nesten over alt for en billig penge... ps. dette kan ta tid, kom gjerne med komentarer/spørsmål. hilsen diablito Endret 26. desember 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 hahaha GENIALT!!!!! dette skal jeg følge med på Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 heh.. GEINALT!! hva med vanntanken? klarer du hjemmemekk stil på den og? hva er planen for den? gleder meg veldig til update.. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hva med en vanlig cola flaske som vann tank? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 heh.. GEINALT!!hva med vanntanken? klarer du hjemmemekk stil på den og? hva er planen for den? gleder meg veldig til update.. hmm. tanken blir vel noe ut av en boks eller flaske kan jeg tenke meg.. gidder ikke å lage en av plexi, syns det blir så stygt.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Dette skal bli spennende! Håper du får det til Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 heh.. GEINALT!!hva med vanntanken? klarer du hjemmemekk stil på den og? hva er planen for den? gleder meg veldig til update.. hmm. tanken blir vel noe ut av en boks eller flaske kan jeg tenke meg.. gidder ikke å lage en av plexi, syns det blir så stygt.. Colaflaske-vanntank MÅ da være opptimalt på LAN Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 heh.. GEINALT!!hva med vanntanken? klarer du hjemmemekk stil på den og? hva er planen for den? gleder meg veldig til update.. hmm. tanken blir vel noe ut av en boks eller flaske kan jeg tenke meg.. gidder ikke å lage en av plexi, syns det blir så stygt.. Colaflaske-vanntank MÅ da være opptimalt på LAN hehe, sant. men jeg dra neste aldri på lan uanz. (har chieftec maxi som veier 20-30 kg) Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 heh.. GEINALT!!hva med vanntanken? klarer du hjemmemekk stil på den og? hva er planen for den? gleder meg veldig til update.. hmm. tanken blir vel noe ut av en boks eller flaske kan jeg tenke meg.. gidder ikke å lage en av plexi, syns det blir så stygt.. Colaflaske-vanntank MÅ da være opptimalt på LAN hehe, sant. men jeg dra neste aldri på lan uanz. (har chieftec maxi som veier 20-30 kg) 20-30 er da ikke mye å løfte..og om du ikke klarer det for egen maskin har du jo en fin ting som heter tralle da Men uansett den kjølinga kna bli sinnsykt fet om du får det til Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 dette blir fett ja..(hvorfor kan ikke jeg være så kreativ??) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Lei gaffeltruck Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hehe. God ide!!!!!! Lykke til . Blir kult å se om det funker. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Det eneste jeg har tenkt å kjøpe skikkelig er pumpa. tenkte en hydor L20 ville passe perfekt til mitt "stramme" budsjett Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Det eneste jeg har tenkt å kjøpe skikkelig er pumpa. tenkte en hydor L20 ville passe perfekt til mitt "stramme" budsjett Ikke la det bli så billig at det begynner å lekke da Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Ikke lag den av et "rustende" materialet da.... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Ikke lag den av et "rustende" materialet da.... alle metaller irrer eller "ruster" i en elller annen form. det er derfor man har frostveske i systemet for å hindre denne "rusten" Lenke til kommentar
bottolf^ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Hæhæhææh... genialt Endret 28. februar 2004 av bottolf^ Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Liten rask update jeg begynte i kjellern i dag med blokken. jeg kuttet av den "piggete" delen av klubba og lot skaftet være så jeg hadde en mulighet til å spenne den fast mens jeg arbeidet.. siden jeg var litt utålmodig, glemte jeg å ta bilder av selve nippel hullene jeg borret på begynnelsen, men du kan se den ene som går skrått ut på bilden her har jeg borret nippel hullene fra toppen og gjennom hele klumpen, så har jeg begynt selve "utgravingen". Jeg brukte en dor og et 10 mm stål bor til å borre ca 10mm dype groper. Jeg tok å markerte en kant rundt hele blokken, ca 5mm inn fra ytterkanten, slik at jeg får noe å feste "cpu plata" i (MYE alu spon ja) Endret 28. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 interesant, men hva er alle de små hvite prikkene? og hva er denne såkalte unbreakable construction for noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå