rov2003 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Kan noen hjelpe meg med å denne kodesnutten. Etter å ha brukt funksjonen les_inn() 1 gang hopper den bare rett over neste gang jeg vil bruke den. Jeg bruker C kompilerer MinGw. #include <stdio.h> char les_inn(){ printf(" Skriv inn en bokstav "); char c = getchar(); } main(){ char c,d; c = les_inn(); putchar©; d = les_inn(); putchar(d); } på fårhånd takk. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Problemet er at du må tømme input-bufferen. Dette fikser det: #include <stdio.h> char les_inn() { char c; int tmp; printf("Skriv inn en bokstav "); c = getchar(); /* Tøm input bufferen */ while ((tmp = getchar()) != '\n' && tmp != EOF); return c; } main() { char c, d; c = les_inn(); putchar(c); d = les_inn(); putchar(d); } Note: Min kompilator ville ha deklarasjoner øverst. Om C99 godkjenner C++-deklarasjoner (i.e. hvor som helst i programmet) vet jeg ikke, men C89 gjør ihvertfall ikke det. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) la inn feil... Endret 29. februar 2004 av zirener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå