Jesper Karsrud Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja, det så ut som det var litt lite plass til hus der... i hvertfall det jeg har planer om å "bygge"!! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) litt kortere... Marvil: ja.. mulig DET blir litt værre.. eller.. kan alltids lage det, men.. hehe.. da må man laste opp css, hml og event. flere bilder.. hvis vi ikke lager en standard-bit med mouseover.. hehe. Endret 18. januar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Poenger her, er at vi må bestemme oss for ETT perspektiv som alle skal følge... Polecat, den veien der trenger masse puss og de trærne har du rappa Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Poenger her, er at vi må bestemme oss for ETT perspektiv som alle skal følge... Polecat, den veien der trenger masse puss og de trærne har du rappa Jadajada, tenkte på OPPSETT! Men /me likte cfenzo's! Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Polecat, den veien der trenger masse puss og de trærne har du rappa Må da være lov å rappe litt, d er jo så mye bra pixel-tegninger Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Poenger her, er at vi må bestemme oss for ETT perspektiv som alle skal følge... Polecat, den veien der trenger masse puss og de trærne har du rappa Jadajada, tenkte på OPPSETT! Men /me likte cfenzo's! Ja jo likte den, men det blir for skrått synes jeg..:/ Kan vi ikke ha 45 graders vriding da..? Ergo holde inne Shift når vi strekker linjer..? Blir mye bedre areal å lage hus på da, pluss at det er _MYE_ lettere å lage parallelle linjer.. Edit; Det fullstendige resultatet må legges som sticky av en admin.. Det krever jeg.. Endret 18. januar 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kan vi ikke ha 45 graders vriding da..? Ergo holde inne Shift når vi strekker linjer..? Blir mye bedre areal å lage hus på da, pluss at det er _MYE_ lettere å lage parallelle linjer.. Jepp, enig! Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja med 45 graders vinkel blir d lett å tegne, lett for alle å holde standarden. Eneste problemet som kan oppstå er t hvis d blir for skrått så kan jo deler av huset forsvinne bak neste hus. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg holder på med en som er 45 grader nå, problemet er at det er teit ut i forhold til veien.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Ja med 45 graders vinkel blir d lett å tegne, lett for alle å holde standarden. Eneste problemet som kan oppstå er t hvis d blir for skrått så kan jo deler av huset forsvinne bak neste hus. Man kan ha en liten gylden regel om at man bør unngå høye bygninger i kantene som kan komme i veien for utsikten til naboene.. Slikt står spesifisert i lovene i Norge, at man skal søke naboen om lov først, og om ikke dette ligger til grunn må bygningen rives (i dette tilfellet coAdmin cfenzo må fjerne bildet..) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Basics 101: Perspective To start with Pixel Art, one should be aware that a 1 vertical and 1 horizontal movement is not correct. The perspective on Pixel Art is based on a 1 vertical and 2 horizontal movement. Or the other way around, 2 vertical and 1 horizontal. For example, you go up 1 pixel while you go 2 pixel to the right. This gives you the correct 3D effect. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Basics 101: Perspective To start with Pixel Art, one should be aware that a 1 vertical and 1 horizontal movement is not correct. The perspective on Pixel Art is based on a 1 vertical and 2 horizontal movement. Or the other way around, 2 vertical and 1 horizontal. For example, you go up 1 pixel while you go 2 pixel to the right. This gives you the correct 3D effect. Hm. Pft, regler er til for å brytes, har jeg lært.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan lage hus, og riktig perspektiv Omfattende Problemet blir bare å tilapsse veien... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan lage hus, og riktig perspektiv Omfattende Problemet blir bare å tilapsse veien... Veien blir vel gjennomgående.. cfenzo hadde en fin løsning på fortau --> vei ting.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Enig... tror vi skal beholde cfenzo sitt forslag til vei... bedre enn mitt i hvertfall Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Enig... tror vi skal beholde cfenzo sitt forslag til vei... bedre enn mitt i hvertfall Jeg er også enig i det. Dette blir bra altså Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kommer litt seint nå, men dritkult opplegg! Pixelart er en fryd for øyet Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 driver med html-bit atm.. har vel noe å legge ut om en liten stund.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Litt praktisk info.. - cfenzo står kodingen og mest sannsynlig hostingen også - det vil bli laget en template som alle må bruke som basis - vi må ha et hovedhus som ligger først, der vi har litt info - unngå høye bygninger i kanten av din eiendom Mer..? Kan jeg få bo i det første huset (dvs etter hovedhuset)..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå