Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje jeg kommer litt dumt til nå men ossen lager dere dette i Photoshop? kan noen forklare meg ? jeg har lstet ned templaten men hvordan bygger dere husene? pixel etter pixel eller? please forklar?

aktiv bruk av marquee tool, brush/pencil tool, og Fantasi

 

Må av og til tenke meg litt om for å finne ut åssn eg kan lage noke som ser ut som en spesiell ting ;)

 

Edit: ser at mikka er i tråden, har du laga et hus Mikka? I så fall vil eg gjerne sjå ;)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Bare for å komme med et lite innspill her;

hadde det ikke vært bedre å laget noe i litt mindre format?

kjennetegnet for pixel-art er jo som oftest at det er ganske lite i format..

 

For all del, jeg synes det er et flott initativ av Marvil, og all heder og ære til han for det han har gjort hit til, men (ja, you guesed it) jeg vil også komme med et forlag om en 'pixel-street'.

 

Man kunne for eksempel lage noe ala det designerslounge.org har gjort.

Litt enklere format å jobbe i for de fleste 'newbie' pixelartists.

Her får alle som vil velge en tomt de kan bygge på, og imo blir det også litt mer oversiktlig!

Man har også muligheten til å utvide med parker, flyplasser, kollektiv trafikk osv. Kan bli ganske heftig til slutt.

 

Som sagt, dette er bare et forslag til en endrig i prosjektet. Kanskje til det bedre, kanskje til noe værre :roll:

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Rimelig snart = I kveld..

(Fikk litt mindre tid i dag enn jeg trodde.. men det SKAL opp i kveld..)

I går kveld, altså? :roll:

*kremt* ehh.. jeg sovna.. :blush: sorry..

 

Strupstad: ja.. om ikke SÅ mye mindre perspektiv, så ihvertfall i den vinkelen.. ;)

Det jeg mente med innlegget mitt litt tidligere..

 

Det er i grunn litt dumt at vi nå har tatt en ikke-standard vinkel iogmed at mange som henger seg på aldri har tegna pixelart før, og nå kommer til å tegne det i helt feil vinkel.. ("en opp og en til siden" isteden for "en opp og TO til siden"

 

( På den første templaten jeg lagde brukte vi den vinkelen, men den var det ingen som ville ha.. ;):p )

 

*ehmm..* strøk den vi.. Strupstad sa "som oftest".. det så jeg jo ikke i min iver etter å svare.. :blush:

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
For all del, jeg synes det er et flott initativ av Marvil, og all heder og ære til han for det han har gjort

Takk ;)

 

Resten ... ... ...

Jeg syns det vi har kommet frem til nå er ganske fint og genialt. Alle får lage sin egen tomt og det står litt info om hver arkitekt. Det du linka til syns jeg blir litt lite, lissom lite personlig.. Nå har vi kommet en stykke på vei og mange er rimelig ferdige. Når bare cfenzo klarer å gjøre annet enn å sove, er alt klart.. :p

 

Edit; Jegg, jeg fikk 2 dalmantinertegneserier i Smackspakken min.. :D

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
*ehmm..* strøk den vi.. Strupstad sa "som oftest".. det så jeg jo ikke i min iver etter å svare..  :blush:

Hva skrev du??

Nå ble jeg dritt nyskjerrig:)

 

btw, jeg synes også vinkelen var litt rar.. ser liksom rett forfra på en måte..

skal se om jeg finner en drit bra pixel tegning av et svært hangarskip!

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Edit: ser at mikka er i tråden, har du laga et hus Mikka? I så fall vil eg gjerne sjå ;)

Mikka sitt hus er überstilig! Som alt annet han lager. :yes:

BLÆ! /me vil sjå også ! :D

 

Edit: Done some minor changes:

http://home.tiscali.no/ompatut/preview2.gif

 

Edit2: :oops: stokka vist om litt på layer rekkefølge :p

Ser en fin liten feil:

"Parabol-tingen" din ligger i layeret under lasergjerdet virker det som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...