Gå til innhold

Teh official px-street thread..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må vel nesten få opp sidene, før man kan begynne å forhåndsbestille i hytt og vær..?

Neida. Tomtene vil jo gå i rekkefølge fra 1 og utover, selv om websidene ikke er klare enda. :p

Edit: Dessuten er det veldig kjekt å ha noe (eksempel)data å gå ut fra når CMS skal konstueres. ;)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Må vel nesten få opp sidene, før man kan begynne å forhåndsbestille i hytt og vær..?

Jeg tenkte forhåndsbestilling som i de tomtene som allerede er fastlagt til styremedlemmer, men jeg ser jeg uttrykte meg dårlig i mitt forrige innlegg, så tar det på min kappe.. :)

Så det blir ikke mulighet for å forhåndsbestille tomter, man får tomtnummer når man søker. Usikker på om man får nummer når man legger inn søknad, eller når man laster opp tomt. Dersom man får når man søker, kan det hende at noen søker og ikke gidder å laste opp, og dermed får man en tom tomt i gata.

På den annen side, så kan det være at folk stresser med å få sitt ferdig (dvs halvferdig), og så laster opp for å få akkurat det nummeret som er ledig da.

Lenke til kommentar
Mulig dette har vært nevnt, men blir det mulighet til å endre tomstørelse etter at man har registrert seg, eller må man da regge seg på nytt osv?

Det vil være mulig å endre størrelse når som helst. PHP-scriptet skal tilpasses slik at stilarket genereres on-the-fly ut fra mengden tomter og størrelsen på dem. :)

Edit: Apropos kvalitetskontroll, jeg tror vi må begynne å lage noen retningslinjer for hva som godtas og hva som ikke godtas. Jeg har iallefall et par ting jeg føler bør være et minstekrav:

- Isometrisk pixelart. (Selvfølgelig)

- Naturlig forhold mellom objekter. En sopp er ikke halvparten så stor som et tre.

- Skyggelegging, f.eks. ut fra eksemplet mitt tidligere i tråden.

- Riktig lysforhold på alle objekter. En vegg som vender vekk fra sola er ikke like lys som den som er direkte mot sola.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Kan jeg få link til den websiden om dette? Den på førstesiden kommer det bare opp kode på  ;)

Finnes ingen ATM..

Linken på førstesiden er til versjon 1, og den er nede.

Kan forresten oppdatere førstesiden litt mer nå..

Edit: Done.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Siden vi skal være ganske strenge på kvaliteten i denne versionen, så vil nok det beste være at ferdige hus får tomter...

ELLER.. At man får tildelt tomter når man søker og at det da er en bygeplass på midten av tomta.. og at det første bidraget må godkjennes før brukeren får lov til å laste opp..

men kan fort bli litt kjipt om det er 20 "under construction" plasser der..

regler om hvor mange forsøk man får på å få godkjent huset sitt før man må søke tomt på nytt bør det vel også være om man går for løsning no. 2..

Lenke til kommentar
Hvor ble det av den Tutorialen en eller annen tokk på seg ansvaret å lage?

Jeg driver på med den. Som Goophy så fint svarte tidligere da en annen spurte om akkurat det samme, så tar det ikke 4 timer å lage en sånn guide. Siden det er så mye som skal gjennomgås, så tar det tid. Jeg må jo tross alt skrive alt sammen, tegne eksempler (skyggelegging o.l. tar ikke to sekunder), og legge den ut i en strippet, enkel versjon etterpå.

Dessuten har jeg et programblad for en revy med deadline den 27. som skal gjøres ferdig, og jeg må si jeg prioriterer den foran en guide til isometrisk pixel art :)

Men guiden kommer, bare å slappe av ;)

Lenke til kommentar

ja.. egentlig.. det jeg mente var ikke "takk og adjø", men at man da heller gir plassen lenger oppe til noen som har et bidrag som kan legges ut.. så det ikke står 10 "under construction" tomter helt øverst hele tia pga de ikke får blitt med... om du skjønner.. ?

Lenke til kommentar
Lurte på en liten ting ang. guiden: Hvor detaljert skal den egentlig være? Vet ikke om jeg gidder å lage en guide som beskriver hvordan man skal lage layer sets, flippe ting o.l.... Det kan bli litt mye, men det er kanskje nyttig for noen?

Jeg kan godt skrive en guide om hvordan man utnytter Layer sets og flipping og slikt. Men guiden bør forklare ganske godt rundt hvordan man plasserer lys, skygger osv. (mener jeg da.)

Marvil: Takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...