Haraldson Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Må vel nesten få opp sidene, før man kan begynne å forhåndsbestille i hytt og vær..? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Må vel nesten få opp sidene, før man kan begynne å forhåndsbestille i hytt og vær..? Neida. Tomtene vil jo gå i rekkefølge fra 1 og utover, selv om websidene ikke er klare enda. Edit: Dessuten er det veldig kjekt å ha noe (eksempel)data å gå ut fra når CMS skal konstueres. Endret 23. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Må vel nesten få opp sidene, før man kan begynne å forhåndsbestille i hytt og vær..? Jeg tenkte forhåndsbestilling som i de tomtene som allerede er fastlagt til styremedlemmer, men jeg ser jeg uttrykte meg dårlig i mitt forrige innlegg, så tar det på min kappe.. Så det blir ikke mulighet for å forhåndsbestille tomter, man får tomtnummer når man søker. Usikker på om man får nummer når man legger inn søknad, eller når man laster opp tomt. Dersom man får når man søker, kan det hende at noen søker og ikke gidder å laste opp, og dermed får man en tom tomt i gata. På den annen side, så kan det være at folk stresser med å få sitt ferdig (dvs halvferdig), og så laster opp for å få akkurat det nummeret som er ledig da. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Dersom man får når man søker, kan det hende at noen søker og ikke gidder å laste opp, og dermed får man en tom tomt i gata. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Mulig dette har vært nevnt, men blir det mulighet til å endre tomstørelse etter at man har registrert seg, eller må man da regge seg på nytt osv? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 På den annen side, så kan det være at folk stresser med å få sitt ferdig (dvs halvferdig), og så laster opp for å få akkurat det nummeret som er ledig da. Her kommer vel kvalitetskontrollen inn i bildet ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Mulig dette har vært nevnt, men blir det mulighet til å endre tomstørelse etter at man har registrert seg, eller må man da regge seg på nytt osv? Det vil være mulig å endre størrelse når som helst. PHP-scriptet skal tilpasses slik at stilarket genereres on-the-fly ut fra mengden tomter og størrelsen på dem. Edit: Apropos kvalitetskontroll, jeg tror vi må begynne å lage noen retningslinjer for hva som godtas og hva som ikke godtas. Jeg har iallefall et par ting jeg føler bør være et minstekrav: - Isometrisk pixelart. (Selvfølgelig) - Naturlig forhold mellom objekter. En sopp er ikke halvparten så stor som et tre. - Skyggelegging, f.eks. ut fra eksemplet mitt tidligere i tråden. - Riktig lysforhold på alle objekter. En vegg som vender vekk fra sola er ikke like lys som den som er direkte mot sola. Endret 23. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan jeg få link til den websiden om dette? Den på førstesiden kommer det bare opp kode på Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Kan jeg få link til den websiden om dette? Den på førstesiden kommer det bare opp kode på Finnes ingen ATM.. Linken på førstesiden er til versjon 1, og den er nede. Kan forresten oppdatere førstesiden litt mer nå.. Edit: Done. Endret 23. desember 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvor ble det av den Tutorialen en eller annen tokk på seg ansvaret å lage? Her er en liten introduksjon på engelsk som sikkert noen har bruk for. http://www.pixelfreak.com/tutorial/index.html Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Siden vi skal være ganske strenge på kvaliteten i denne versionen, så vil nok det beste være at ferdige hus får tomter... ELLER.. At man får tildelt tomter når man søker og at det da er en bygeplass på midten av tomta.. og at det første bidraget må godkjennes før brukeren får lov til å laste opp.. men kan fort bli litt kjipt om det er 20 "under construction" plasser der.. regler om hvor mange forsøk man får på å få godkjent huset sitt før man må søke tomt på nytt bør det vel også være om man går for løsning no. 2.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvor ble det av den Tutorialen en eller annen tokk på seg ansvaret å lage? Jeg driver på med den. Som Goophy så fint svarte tidligere da en annen spurte om akkurat det samme, så tar det ikke 4 timer å lage en sånn guide. Siden det er så mye som skal gjennomgås, så tar det tid. Jeg må jo tross alt skrive alt sammen, tegne eksempler (skyggelegging o.l. tar ikke to sekunder), og legge den ut i en strippet, enkel versjon etterpå. Dessuten har jeg et programblad for en revy med deadline den 27. som skal gjøres ferdig, og jeg må si jeg prioriterer den foran en guide til isometrisk pixel art Men guiden kommer, bare å slappe av Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Syns det blir veldig så strengt om det skal være liksom «3. forsøk, takk og adjø». Skal jo være morro, dette. I tilfelle er jo alternativ 1 best. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ja.. egentlig.. det jeg mente var ikke "takk og adjø", men at man da heller gir plassen lenger oppe til noen som har et bidrag som kan legges ut.. så det ikke står 10 "under construction" tomter helt øverst hele tia pga de ikke får blitt med... om du skjønner.. ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 OK. Da hørtes det hele plutselig koslig og hyggelig ut, i god juleånd! Uansett er det kjedelig med sånne «under construction»-skilt bortover, hva med å gå for alternativ 1, først som sist? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Er det noen andre som holder på med hovedbygning eller er jeg den eneste? Jeg stemmer for at man får tildelt plass i veien når man søker, men at nummeret avhenger av når man laster opp det første huset. Endret 23. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Shit, nice da Lokaltog! Må begynne snart, må bare sett meg inn i dette igjen, lenge siden jeg så på slikt.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Lurte på en liten ting ang. guiden: Hvor detaljert skal den egentlig være? Vet ikke om jeg gidder å lage en guide som beskriver hvordan man skal lage layer sets, flippe ting o.l.... Det kan bli litt mye, men det er kanskje nyttig for noen? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jo jeg synes du burde tenke på at folk aldri har gjort dette før og kanskje ikke har så mye erfaring med PhotoSHop og liknende programmer. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Lurte på en liten ting ang. guiden: Hvor detaljert skal den egentlig være? Vet ikke om jeg gidder å lage en guide som beskriver hvordan man skal lage layer sets, flippe ting o.l.... Det kan bli litt mye, men det er kanskje nyttig for noen? Jeg kan godt skrive en guide om hvordan man utnytter Layer sets og flipping og slikt. Men guiden bør forklare ganske godt rundt hvordan man plasserer lys, skygger osv. (mener jeg da.) Marvil: Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå