Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lag en betongkant der, slik at det ser ut som det er et lite stykke ned til vatnet da vettu!

 

Uansett så trur eg at den kanten der kommer til å bli dekka av bygninger hos dei aller fleste.

 

Ka med å legge til litt meir vatn på nedsida? 40-50px kanskje? Blei litt smått med vatn der no liksom, akkurat stort nok til at det blir tomt å ikkje ha noke der, og akkurat så smått at det er vanskelig å fylle inn noke :p

Lenke til kommentar

Ok, da er templaten ferdig for de som måtte ønske å laste den ned. Dette er forsåvidt fortsatt en betatemplate, så små forandringer kan bli gjort! Derfor er det lurt å ha lagret pixelhuset ditt i et eget layer/en egen fil, slik at du enkelt kan flytte det til en eventuell ny template.

 

Dette er template størrelse Medium, small er ikke klar enda.

 

Full PSD med alle layers: Template_final.zip [1.8MB zipped, 15.6MB unzipped]

Merged PSD med tomtegrenser i egen layermappe: Template_final_merged.zip [746kB zipped, 2.5MB unzipped]

 

 

 

Forsyn dere, og ikke glem å poste tilbakemeldinger! :thumbup:

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Det kommer senere! :)

Jeg anbefaler å bruke Photoshop eller et liknende program (iallefall til noe arbeid), særlig fordi skyggelegging og farvelegging blir mye enklere med et slikt program (layers).

 

 

Her har dere også en demostrasjon på bruk av skygge. Det må nesten være et krav med skyggelegging av bygninger, ellers blir pixelstreet'en VELDIG flat og kjedelig.

 

Om litt skal jeg legge ut en enkel forklaring på hvordan man lager skygge med metoden jeg har brukt på bildet under.

post-76-1103761229_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men IMO er det dumt å legge skyggen "framover", "mot skjermen" liksom. Trur det blir bedre om skyggen blir lagt omtrent paralellt med veien, oppover/bakover/whatever ;)

Skyggen ligger jo ikke framover! Den kommer oppe fra venstre, og hele templaten er basert på at lyset kommer fra venstre. Muligens litt lenger ned fra venstre, men likevel fra venstre. Kan du vise på en av skissene hvor du mener lyset kommer fra? ;)

 

Edit @ N*: Selvfølgelig, det er derfor jeg prøver å bli enig med Arve hvordan vi må lage skyggen. :D

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Her kommer forklaringen på skyggeleggingen av bygninger:

 

- Alle vertikale linjer (hushjørner etc.) legges horisontalt med dobbel lengde (se fig., blå og grønn linje)

- Horisontale linjer (2x1) skal være like på skyggen. (se fig., rosa og gul linje)

 

Skyggen skal være svart, med 30% opacity.

 

 

Dette er mitt forslag, noen som har noen bedre? :blush:

post-76-1103762984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Finnes det en lettere måte å lage pixelart på uten å måtte prikke pixel for pixel? Bruker så veeeeldig lang tid.

Jeg pleier å prikke 10-12 pixler, duplicate layer, flytte og merge layer, repetere prosessen et par ganger for så å flippe layere når jeg trenger linjer i den andre retningen og viske ut dersom linjene blir for lange. Effektivt og enkelt! :)

 

kaiern: Klikk den tredje knappen fra venstre på samme verktøylinja under menyen.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...