Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Skal det ikke være noe på andre siden av veien? Det er strand på ene siden, men skal den bare slutte rett i vannet på andre siden? Jepp! Tenkte på å sette opp et gjerde der. Uansett er det veldig sannsynlig at et hus vil dekke for stupet uansett. Eller..? Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 sett opp en hekk langs hele Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Ok, legger til i denne posten når hekk er klar! Her er en med hekk. Endret 22. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Lag en betongkant der, slik at det ser ut som det er et lite stykke ned til vatnet da vettu! Uansett så trur eg at den kanten der kommer til å bli dekka av bygninger hos dei aller fleste. Ka med å legge til litt meir vatn på nedsida? 40-50px kanskje? Blei litt smått med vatn der no liksom, akkurat stort nok til at det blir tomt å ikkje ha noke der, og akkurat så smått at det er vanskelig å fylle inn noke Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 jeg tenkte på hekk, og ingenting bak .... bare bakgrunnsfarge av ett slag ... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hekk over her. Prøvde med betongkant, det så ikke like pent ut. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Ok, da er templaten ferdig for de som måtte ønske å laste den ned. Dette er forsåvidt fortsatt en betatemplate, så små forandringer kan bli gjort! Derfor er det lurt å ha lagret pixelhuset ditt i et eget layer/en egen fil, slik at du enkelt kan flytte det til en eventuell ny template. Dette er template størrelse Medium, small er ikke klar enda. Full PSD med alle layers: Template_final.zip [1.8MB zipped, 15.6MB unzipped] Merged PSD med tomtegrenser i egen layermappe: Template_final_merged.zip [746kB zipped, 2.5MB unzipped] Forsyn dere, og ikke glem å poste tilbakemeldinger! Endret 22. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva med å lage en template for oss som vil gjøre det i Paint? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det kommer senere! Jeg anbefaler å bruke Photoshop eller et liknende program (iallefall til noe arbeid), særlig fordi skyggelegging og farvelegging blir mye enklere med et slikt program (layers). Her har dere også en demostrasjon på bruk av skygge. Det må nesten være et krav med skyggelegging av bygninger, ellers blir pixelstreet'en VELDIG flat og kjedelig. Om litt skal jeg legge ut en enkel forklaring på hvordan man lager skygge med metoden jeg har brukt på bildet under. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) EDIT2: DENG MEG! edit: Andre enn meg som ikkje kommer inn på sidene til Lokaltog? Får ikkje svar fra noken av domena hans.. Noken som gidder å laste opp fila til et alternativt "mirror" ? :angel: Endret 23. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
N* Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 alle bør ha samme valør på skyggen og samme retning selvfølgelig? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Men IMO er det dumt å legge skyggen "framover", "mot skjermen" liksom. Trur det blir bedre om skyggen blir lagt omtrent paralellt med veien, oppover/bakover/whatever Skyggen ligger jo ikke framover! Den kommer oppe fra venstre, og hele templaten er basert på at lyset kommer fra venstre. Muligens litt lenger ned fra venstre, men likevel fra venstre. Kan du vise på en av skissene hvor du mener lyset kommer fra? Edit @ N*: Selvfølgelig, det er derfor jeg prøver å bli enig med Arve hvordan vi må lage skyggen. Endret 23. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Andre enn meg som ikkje kommer inn på sidene til Lokaltog? Får ikkje svar fra noken av domena hans.. Noken som gidder å laste opp fila til et alternativt "mirror" ? :angel: her pusen EDIT: kan aldri ha for mange :!: Endret 23. desember 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Her er et mirror sponset av meg Merged PSD med tomtegrenser i egen layermappe: Template_final_merged.zip [746kB zipped, 2.5MB unzipped] Last den ned fra Kongespill.com EDIT:Viste ikke at du, PixelImp, la ut samtidig men da har vi tre mirrors da Endret 23. desember 2004 av oleeid Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Her kommer forklaringen på skyggeleggingen av bygninger: - Alle vertikale linjer (hushjørner etc.) legges horisontalt med dobbel lengde (se fig., blå og grønn linje) - Horisontale linjer (2x1) skal være like på skyggen. (se fig., rosa og gul linje) Skyggen skal være svart, med 30% opacity. Dette er mitt forslag, noen som har noen bedre? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ARGH! får ikke bort AA på line tool Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ARGH! får ikke bort AA på line tool Bruk pencil tool eller line tool (ikke vektor), når du ikke har aktivert vektor så er det en avkrysningsboks på verktøylinja under menyen som lar deg velge bort AA. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Bruk pencil tool eller line tool (ikke vektor), når du ikke har aktivert vektor så er det en avkrysningsboks på verktøylinja under menyen som lar deg velge bort AA. Hvordan deaktiverer jeg vektor da? Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Finnes det en lettere måte å lage pixelart på uten å måtte prikke pixel for pixel? Bruker så veeeeldig lang tid. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Finnes det en lettere måte å lage pixelart på uten å måtte prikke pixel for pixel? Bruker så veeeeldig lang tid. Jeg pleier å prikke 10-12 pixler, duplicate layer, flytte og merge layer, repetere prosessen et par ganger for så å flippe layere når jeg trenger linjer i den andre retningen og viske ut dersom linjene blir for lange. Effektivt og enkelt! kaiern: Klikk den tredje knappen fra venstre på samme verktøylinja under menyen. Endret 23. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå