meastp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Engelsk finnes vel allerede? Jeg stemmer norsk. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Altså.. Jeg er ikke så skilled, men jeg kan sikkert begynne på en aldri så liten begynnerguide Men det blir ikke i kveld. Norsk eller engelsk guide? Tja. Er vel først og fremst et norsk prosjekt det her, så jeg regner med at norsk holder foreløpig. Eller..? Marvil? cfenzo? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jess, norsk it is Får faktisk litt tid nå, dama kommer ikke på en stund enda, så da har jeg litt tid Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Sliter litt med overgangen til strand. Funker denne? (Bare en slags betongsak som skiller gress fra strand): Endret 22. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ser bra ut det. Bare fyll alt utenfor stranden med vann. Helst med gradient blåfarge utover så man kan se det blir dypere eller noe. Hadde vært stilig. Så kan vi tegne skjær osv selv. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Hm. Blir ganske bra størrelse på disse tomtene uansett, tror jeg. Dette er størrelse medium, og her kan man jo bygge over veien, bygge på stranda og overalt! Skal vel være mulig å putte pixelmenn i havet også (bader eller drukner). Lager ikke smooth gradient utover til dypt hav, men heller en gradient ala den jeg har brukt på hjulsporene på veien ("error diffusion"). Andre synspunkter? Edit: her er en tegning av hvordan pixelstreet'en vil se ut med flere tomter. Jeg foreslår en slags svært mild bevel-effekt for å skille mellom tomtene, tror det ville gjort seg ganske så bra! Edit2: Plasserte begynnelsen av pixelhuset mitt på tegningen. Endret 22. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
N* Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Sliter litt med overgangen til strand. Funker denne? (Bare en slags betongsak som skiller gress fra strand): den funker fint den en annen mulighet hadde vært grasstuster. edit: Jeg foreslår en slags svært mild bevel-effekt for å skille mellom tomtene nei. blir det ikke bedre uten noe skille da? Endret 22. desember 2004 av N* Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Hehe, bare et forslag! Kan jo vente og se hvordan det blir. Laget forresten en enkel idé til weblayout: Edit: Sparer vilt mye tid på denne "legg ved fil"-funksjonen på forumet! Hehehe :!: Endret 22. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Omtrent slik eg forestilte meg det også. Men en ting ang det lille "huset" ditt, Kim: Skyggen var litt snål. Trur det er bedre om vi legger skyggen oppover "bak" bygningane. Du kunne ikkje tenke deg å snekre sammen et lite menneske som gir en liten mal for størrelsen på folk/andre ting? Du har jo allerede veien å forholde deg til, så det burde ikkje bli veldig vanskelig Lenke til kommentar
N* Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 trenger vi noe tekst rundt der da? hvem som har laga det er ikke sååå intresangt. og hvis det skal være skille kan du jo bruke en liten tomt til det. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 N*: Jo, det er en liten del av poenget da. Navn, link til hjemmeside osv. Lenke til kommentar
toss Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 eller så kunne huset vært en link til en profil eller noe.. Lenke til kommentar
N* Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 eller så kunne huset vært en link til en profil eller noe.. ja det hadde vært mye bedre! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 toss: Ingen dum ide det, ei heller en ny en. Uansett bør nicket være med på hovedsida, IMO. Lokaltog: Hva med å velge en litt lysere blåfarge til vannet? Var voldsomt mørkt det der... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvorfor ikke dedikere den første tomta til et "infosenter", liknende sånne de har på storsentre? Der kan du trykke på en av de ansatte bak disken, og taste inn nummer på tomta. Da får du informasjonen. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Har fikset litt strand også, så jeg slenger opp hele den idéen. Ang. profiler og slikt tenkte jeg følgende: Vi har 3-4 linjer (toppen) med nummer på huset, artist, hjemmeside og link til profil for huset og forfatteren. I profilen for huset får du se hele huset for seg selv, slik at alle detaljer kommer frem. Du får også se hele profilen for artisten, og kanskje også miniatyrbilder av tidligere hus i PixelStreet. Spør du meg så tror jeg det blir det beste. Så bevarer vi iallefall litt av arven fra forrige Pixelstreet! Jeg synes ikke det er så veldig ille med en bitteliten notis om artist og slikt ved siden av hvert hus jeg da... Edit: Arve: Jeg la også merke til feilen med skyggen på huset, det ser litt rart ut. Lyset kommer slik at skyggen faller oppover mot høyre. Men jeg gadd ikke forandre det, er bare en demonstrasjon av hvordan det kan bli seendes ut! Endret 22. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Det ville være ganske tøft, men sett med litt kritiske øyne tror jeg det hadde blitt dårlig, brukervennligheten tatt i betraktning. Men infosenter til andre ting, hadde vært fett. Kunne kjøre en compo eller noe, vinneren får sitt forslag som infosenter. Edit: @ meastp Endret 22. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Får ikke den siden til å funke jeg Kommer bare kode opp Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Du har gjort en drit bra jobb lokaltog. Skal vi takke deg ? Utrolig kult med strandlinje og sjø, gleder meg til å se mange forskjellige kreative pixel-arts. Nå har vi jo mange muligheter til å trikse og mikse. Dette blir bra! Endret 22. desember 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Lokaltog: Hva skal vi ha i «hjørnene» mellom hver kant? Fikse det slik at det blir passende vann i mellom? Eneste problemet jeg ser med å ha det slik. Bra jobba! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå