Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Blir ganske bra størrelse på disse tomtene uansett, tror jeg. Dette er størrelse medium, og her kan man jo bygge over veien, bygge på stranda og overalt! Skal vel være mulig å putte pixelmenn i havet også (bader eller drukner). :D

 

Lager ikke smooth gradient utover til dypt hav, men heller en gradient ala den jeg har brukt på hjulsporene på veien ("error diffusion").

 

Andre synspunkter?

 

Edit: her er en tegning av hvordan pixelstreet'en vil se ut med flere tomter. Jeg foreslår en slags svært mild bevel-effekt for å skille mellom tomtene, tror det ville gjort seg ganske så bra! :)

 

Edit2: Plasserte begynnelsen av pixelhuset mitt på tegningen. :lol:

post-76-1103748979_thumb.jpg

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Sliter litt med overgangen til strand. Funker denne? (Bare en slags betongsak som skiller gress fra strand):

den funker fint den :thumbup:

en annen mulighet hadde vært grasstuster. :hmm:

 

edit:

Jeg foreslår en slags svært mild bevel-effekt for å skille mellom tomtene

:ohmy: nei. blir det ikke bedre uten noe skille da?

Endret av N*
Lenke til kommentar

Omtrent slik eg forestilte meg det også. Men en ting ang det lille "huset" ditt, Kim: Skyggen var litt snål. Trur det er bedre om vi legger skyggen oppover "bak" bygningane.

 

Du kunne ikkje tenke deg å snekre sammen et lite menneske som gir en liten mal for størrelsen på folk/andre ting? Du har jo allerede veien å forholde deg til, så det burde ikkje bli veldig vanskelig :)

Lenke til kommentar

Har fikset litt strand også, så jeg slenger opp hele den idéen.

 

Ang. profiler og slikt tenkte jeg følgende: Vi har 3-4 linjer (toppen) med nummer på huset, artist, hjemmeside og link til profil for huset og forfatteren. I profilen for huset får du se hele huset for seg selv, slik at alle detaljer kommer frem. Du får også se hele profilen for artisten, og kanskje også miniatyrbilder av tidligere hus i PixelStreet. Spør du meg så tror jeg det blir det beste. Så bevarer vi iallefall litt av arven fra forrige Pixelstreet! Jeg synes ikke det er så veldig ille med en bitteliten notis om artist og slikt ved siden av hvert hus jeg da... :)

 

Edit: Arve: Jeg la også merke til feilen med skyggen på huset, det ser litt rart ut. Lyset kommer slik at skyggen faller oppover mot høyre. Men jeg gadd ikke forandre det, er bare en demonstrasjon av hvordan det kan bli seendes ut! ;)

post-76-1103752361_thumb.jpg

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...