Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

ka med å la alle husa "flyte" på havet (underst), sånn at vi får både en litt wacky setting, og en "realistisk" avgrensing på begge sider? ;)

 

Byggeplassen MÅ vere en del høgre enn akkurat øverste pixel på tomta, slik at man får mulighet til å bygge hus som er meir enn 1px høge :p

 

Støtter transparent PNG. Husker eg hadde trøbbel med nettopp dette forige gang, hadde noke lasergjerde-greier som ikkje blei heilt bra mot nabohuset. Dessuten, om man skal lage glasshus e.l. så kan dette bli praktisk. Husk at små deler av huset ditt etter all sansynlighet vil bli litt overlappa på den høgre sida av tomta.

 

Ellers ser forslaget ditt fint ut, Kim :)

Ok, jeg synes idéen med hus flytende på hav høres veldig morsom og original ut. Stemmer for den! Strand nede til venstre og rett ut til havet oppe til høyre.

 

Byggeplassen skal selvfølgelig være større enn selve tomta, men likevel må man ha restriksjoner slik at eventuelle detaljer med huset over ikke forsvinner. Kanskje man også kan ha en egen profilskjerm for et og et hus, slik at man ser kun det ene huset i all sin prakt?

 

Transparent PNG - mener du 32-bit eller 8-bit? Med 32-bit må vi iallefall slenge på noen hacks for IE, men det er selvfølgelig også helt mulig. Får se det an, trenger ikke tenke så mye på det før husene skal opp.

 

 

 

Edit: ny tegning. Large fyller hele flaten, medium S og M, og small bare S.

post-76-1103727544_thumb.jpg

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje man også kan ha en egen profilskjerm for et og et hus, slik at man ser kun det ene huset i all sin prakt?

 

:yes:

 

Transparent PNG - mener du 32-bit eller 8-bit? Med 32-bit må vi iallefall slenge på noen hacks for IE, men det er selvfølgelig også helt mulig. Får se det an, trenger ikke tenke så mye på det før husene skal opp.

 

32-bit må det vel nesten bli, i lag med en notis på sida om at du ikkje bør bruke IE ;)

 

Stemmer for Medium size ut i fra tegningen din :thumbup:

Lenke til kommentar

detta går riktige veien ser jeg! :D

Utrolig bra at du tar initiativ og drar i gang nå Lokaltog! very good indeed!

 

templates var faktisk også .gif på forrige runde(mener jeg å huske.. var ihvertfall ikke bare .psd)

 

Den skrå-tomte inndelinga som Lokaltog har skissa opp nå mener jeg kan bli superb!

men tomtene burde kanskje bli litt mindre enn de forrige tomtene vi hadde? for å få flere tomter inn i skjermbildet, og at man kanskje lager litt mindre hus enn det vi gjorde forrige gang? eller?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at variable tomtestørrelser i formatene som jeg viste på skissen på toppen av siden her er den beste måten å gjøre det på. Om noen vil lage en enterprise-bygning og trenger litt plass så kan de få det, og om noen vil lage en bitteliten brakke, så får de tomt som passer den også.

 

Jeg foreslår også at vi legger ut en egen del med en slags tutorial/nybegynnerguide som forklarer prinsippet med isometrisk pixelkunst, huskeregler og ting man ikke bør gjøre osv., slik at vi kanskje får med enda flere. Noen som vil ta på seg ansvaret for å lage en illustrert nybegynnerguide som dette? :)

 

Edit: Nye tomtestørrelser. Mindre i dybden og kuttet ut den største tomta. Bedre?

post-76-1103738633_thumb.jpg

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Jeg foreslår også at vi legger ut en egen del med en slags tutorial/nybegynnerguide som forklarer prinsippet med isometrisk pixelkunst, huskeregler og ting man ikke bør gjøre osv., slik at vi kanskje får med enda flere. Noen som vil ta på seg ansvaret for å lage en illustrert nybegynnerguide som dette? :)

*Rekke opp hånda og si at det var en veldig god ide*

 

Jeg føler i alle fall at jeg trenger det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...