Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Jeg kom på noe som kanskje kunne fungert, men som kan ta litt tid og ressurser for å gjennomføre:

En «PixelIsland», som først begynner ganske så tom for eiendommer, men med skog, strand, fjell og diverse andre ting. Så utvikler den seg etterhvert til å få mange hus, med veier, store hus, offentlig kommunikasjon o.l.

 

Fikk idéen da jeg spilte en liten runde med Rise Of Nations nå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda et forslag fra meg her:

 

Dette kunne være størrelsen på én tomt (evt. litt høyere så den kan overlappe noe av himmelen ovenfor). Man må selvfølgelig sette begrensninger så ingen bygger hus som går langt over andres tomtegrenser.

 

Ser dette OK ut?

 

 

Edit: hehehe, man kan også ha små pixelmenn som hopper utfor stupet dersom det blir himmel som bakgrunn. Hvis det blir strand er det jo mulig at alle får hver sin lille bit av stranda også? :)

post-76-1103724478_thumb.jpg

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Det der kan fungere, ja :)

 

Kom på en ting som vi kanskje må gjøre om fra sist gang: Templaten. Sist var jo denne en psd-fil, men hvis vi skal satse litt større denne gangen, er det nok mange som ikke har Photoshop, eller ikke ser poenget med å bruke dette til å lage pixelart, da mspaint o.l. gjør akkurat samme nytten. Bortsett fra å ikke kunne lagre som transparent GIF da, men det er vel heller ikke noe problem å få til? Men vi skal vel kanskje bruke .PNG denne gangen? Hvis vi gjør det, vil vel ikke gaten være helt kompatibel med IE, som ikke støtter transparent png? Må vel kanskje legge inn diverse IE «hacks» for å få det til å fungere da, siden det er så stort prosjekt som kjøres igang...

 

Mine tanker om noen ting som kan endres fra sist :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også å kjøre PNG hele veien, særlig fordi PNG gir mye bedre komprimering enn GIF. Ser ikke nødvendigheten med alpha-transparency i pixelgrafikk, vil tro at 8bit PNG er nok. Det er jo også mulig å dele ut en PSD-fil til de som har PS, og evt. de forskjellige layerne i 8/24-bit PNG til de som vil sette sammen layerne manuelt i sitt eget favorittprogram?

 

Støtter ikke TIFF layering? :hmm:

 

Edit: TIFF som alternativ til PSD, ikke som webgrafikk! :p

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Som Lokaltog sier, det er bare alpha-transparency IE har problemer med, vanlig gjennomsiktighet går helt fint. :)

 

Siste tomtforslaget til Lokaltog; blir ikke det utrolig vanskelig å sette sammen etter hvert..?

 

Og ja, om du vil støtter TIFF layers, men blir jo utrolig store filer av det.

Stemmer for både PSD-fil og annet for de som ikke har PS. :)

Lenke til kommentar
Som Lokaltog sier, det er bare alpha-transparency IE har problemer med, vanlig gjennomsiktighet går helt fint. :)

 

Siste tomtforslaget til Lokaltog; blir ikke det utrolig vanskelig å sette sammen etter hvert..?

 

Og ja, om du vil støtter TIFF layers, men blir jo utrolig store filer av det.

Stemmer for både PSD-fil og annet for de som ikke har PS. :)

Ok.

 

Da blir det som følger:

  • 8-bit PNG på all pixelgrafikk
  • TIFF, PSD og PNG-tomtetemplates
  • 2x1-pixelstreet som vist over

Fortsatt i tvil om dette:

  • Skal det være strand nede til venstre?
  • Hva skal det være oppe til høyre?
  • Hvor store skal tomtene være?

 

Jeg tror ikke det vil være noe problem å posisjonere tomtene. Jeg vil lage et PHP-script som genererer en CSS-fil med riktig posisjon for hvert hus, avhengig av mengden hus. Selve posisjoneringen av husene vil derfor ikke være noe problem i det hele tatt. Eller var det noe annet du mente, Mr. Berg? :)

Lenke til kommentar

ka med å la alle husa "flyte" på havet (underst), sånn at vi får både en litt wacky setting, og en "realistisk" avgrensing på begge sider? ;)

 

Byggeplassen MÅ vere en del høgre enn akkurat øverste pixel på tomta, slik at man får mulighet til å bygge hus som er meir enn 1px høge :p

 

Støtter transparent PNG. Husker eg hadde trøbbel med nettopp dette forige gang, hadde noke lasergjerde-greier som ikkje blei heilt bra mot nabohuset. Dessuten, om man skal lage glasshus e.l. så kan dette bli praktisk. Husk at små deler av huset ditt etter all sansynlighet vil bli litt overlappa på den høgre sida av tomta.

 

Ellers ser forslaget ditt fint ut, Kim :)

 

edit: siste størrelseforslaget ditt funker finfint det (til og med den nest mørkaste), men litt meir plass oppover og meir mot venstre. Men i malen som blir lagt ut må byggeområdet begrensast seff, slik at overlappinga passer skikkelig med alle forslaga rundt.

 

edit2: *stikke heim fra jobb*

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...