Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Ok, har notert meg disse ønskene for funksjoner.

 

Det jeg er veldig i tvil om er perspektivet som må brukes. Slik jeg ser det blir det veldig, veldig vanskelig og klønete å kjøre 2x1-pixelstil (isåfall hus fra oppe til venstre -> nede til høyre). Derfor har jeg to forslag til hvordan man kan lage en skikkelig pixelstreet med 2x1-teknikken:

 

Forslag 1: Har veien liggende horisontalt og husene i skikkelig pixelstil:

demo-pxstreet.gif

 

Forslag 2: Har veien liggende horisontalt og husene i en annen form for 2x1-teknikken. Tror det blir vanskelig å bygge slik.

demo-pxstreet2.gif

 

 

Jeg tror forslag 1 ville fungert best. Det er kun å plassere huset på skrå og lage en vei som svinger ut til hovedveien (vei fra garasje, etc.). Forslag 2 ser kanskje best ut, men jeg tror det blir vanskelig å lage noe skikkelig pent med denne stilen. Jeg TROR, jeg er ikke erfaren innen pixelpainting, men for meg ser dette perspektivet litt rart og flatklemt ut.

 

Hva tenker dere? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å kikke på slike pixelprosjekter.

 

bildet der husveggen er parallel med veien liker jeg best da, men det kan jo være opp til "huseier".

Hvorfor ikke lage hele gaten med varierte veier. når en skal bygge må du "kjøpe" en tomt og da må du forholde deg til "tomte-templaten".

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg liker å kikke på slike pixelprosjekter.

 

bildet der husveggen er parallel med veien liker jeg best da, men det kan jo være opp til "huseier".

Hvorfor ikke lage hele gaten med varierte veier. når en skal bygge må du "kjøpe" en tomt og da må du forholde deg til "tomte-templaten".

 

:)

Ja det var en god idè :thumbup:

Lenke til kommentar
blir dårlig med plass. men dette er jo en ide :shrug:

Ja, slett ikke dumt. Men jeg tror ikke det vil se pent ut i lengden.

 

Uansett må PixelStreet'en gå horisontalt, tror jeg. Blir vanskelig og upraktisk å utføre noe annet, særlig om den skal gå på skrå.

 

Eventuelt kan man jo bare droppe 2x1 og kjøre samme stil som den originale Px-street'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...