Lokaltog Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ok, har notert meg disse ønskene for funksjoner. Det jeg er veldig i tvil om er perspektivet som må brukes. Slik jeg ser det blir det veldig, veldig vanskelig og klønete å kjøre 2x1-pixelstil (isåfall hus fra oppe til venstre -> nede til høyre). Derfor har jeg to forslag til hvordan man kan lage en skikkelig pixelstreet med 2x1-teknikken: Forslag 1: Har veien liggende horisontalt og husene i skikkelig pixelstil: Forslag 2: Har veien liggende horisontalt og husene i en annen form for 2x1-teknikken. Tror det blir vanskelig å bygge slik. Jeg tror forslag 1 ville fungert best. Det er kun å plassere huset på skrå og lage en vei som svinger ut til hovedveien (vei fra garasje, etc.). Forslag 2 ser kanskje best ut, men jeg tror det blir vanskelig å lage noe skikkelig pent med denne stilen. Jeg TROR, jeg er ikke erfaren innen pixelpainting, men for meg ser dette perspektivet litt rart og flatklemt ut. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det ser ut som boksene "flyr" i forslag 1 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Forslag 1 ser ut til å kunne fungere, ja.. Men den blir jo fortsatt litt feil Egentlig burde vel gatene gått parallellt med husveggene, men forslag 1 er helt klart det beste hvis vi skal lage et lite «community» ut av gata. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Det ser ut som boksene "flyr" i forslag 1 Dette vil de ikke gjøre om man legger på litt skygge, tror jeg. Kastet på en kjapp og stygg skygge. Gjorde underverker, spør du meg! Endret 21. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Synes gata ikke skal være en rett linje. Det gjør det hele litt rart. Hva med å legge den slik at den går skjevt rett ned og svinger slik at den passer til bilder under? EDIT: Ja no som det N* mener bare ikke helt sikk sakk men litt smooth Endret 21. desember 2004 av oleeid Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) sikksakkvei da? Tenkte på det, men tror det ville sett veldig rart ut når du kom til det 20. huset og utover. Blir liksom litt mye sikksakk? Edit: det gjør ingenting med visuelle forslag, det gjør ting så meget enklere! Endret 21. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Vi kan ha forskjellige templates som folk kan bygge på slik at veien ikke blir helt lik hele tiden men da må noen passe på at de plasseres i riktig reke følge. Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg liker å kikke på slike pixelprosjekter. bildet der husveggen er parallel med veien liker jeg best da, men det kan jo være opp til "huseier". Hvorfor ikke lage hele gaten med varierte veier. når en skal bygge må du "kjøpe" en tomt og da må du forholde deg til "tomte-templaten". Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg liker å kikke på slike pixelprosjekter. bildet der husveggen er parallel med veien liker jeg best da, men det kan jo være opp til "huseier". Hvorfor ikke lage hele gaten med varierte veier. når en skal bygge må du "kjøpe" en tomt og da må du forholde deg til "tomte-templaten". Ja det var en god idè Lenke til kommentar
N* Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 blir dårlig med plass. men dette er jo en ide Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Da må man være kreativ da. Lage en tunnel gjennom huset eller noe hvis man skal ha det veldig stort. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 blir dårlig med plass. men dette er jo en ide Ja, slett ikke dumt. Men jeg tror ikke det vil se pent ut i lengden. Uansett må PixelStreet'en gå horisontalt, tror jeg. Blir vanskelig og upraktisk å utføre noe annet, særlig om den skal gå på skrå. Eventuelt kan man jo bare droppe 2x1 og kjøre samme stil som den originale Px-street'en? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Forøvrig veldig fin pixelart, Lokaltog. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Eventuelt kan man jo bare droppe 2x1 og kjøre samme stil som den originale Px-street'en? Jeg var ikke med på den men hvordan så det ut da? Noen som har noen bilder eller kan forklare? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Perspektivet var da slik som dette: Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvorfor ikke en loddrett pixelstreet? Lenke til kommentar
N* Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvorfor ikke en loddrett pixelstreet? blir jo samme problemet der og da Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hvorfor ikke en loddrett pixelstreet? Ja hvorfor ikke. Noe ala` den her. da tenker jeg. Endret 21. desember 2004 av oleeid Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) blir jo samme problemet der og da Er likevel et alternativ. Endret 21. desember 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå