Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk mail fra min ISP i dag, og 10mbit'en min er tilbake allerede nå!

(nå er jeg selvfølgelig hjemme på ferie, og får ikke satt opp servern på de første dagene..)

Fortsett å komme med forslag folkens! Det er mye bra som kommer ut av en god brainstorming, så får vi kanskje oppsumere og prøve å få litt oversikt og slikt etterhvert.. (sette opp en poll og greier, kanskje?)

 

En pixelstreet i ekte pixelstil hadde jo vært veldig bra.. Og originalt..

Å dra "pixelworld" mot tidsepoker og viktige historiske begivenheter til forskjell fra steder kunne også vært kult (men ikke fullt så originalt pga. det allerede finnes flere "pixelword"s..)

Ang. tekniske løsninger på alt fra abs pos på div's og lign, så er det bare matte, enkel matte.. ;) (og det funker jo like fint i php som cfml.. )

 

 

edit:

Ang. det forslaget med stemming, så var det faktisk med i den originalen idèen.. Vi kom bare ikke så langt før servern takka for seg.. ;)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Jeg har begynt så vidt på design/administrasjonssystem i PHP, og det jeg jobber med kan sees på http://pixelstreet.unrealized.org/.

 

Hvis noen har lyst til å komme med tips og forslag til hva som bør/skal være med, ikke nøl med å poste det i denne tråden eller si det til meg på MSN ([email protected]). Planlegger å bruke en del av fritiden jeg har i jula til å hjelpe dette prosjektet på beina, og det jeg trenger mest av alt er tips og forslag til hva som skal være med av funksjoner. Så, fyr løs om det er noe du har på hjertet! :thumbup:

 

Edit: Har satt opp midlertidig FTP-tilgang og MySQL-database på unrealized.org. Om noen vil være med på å utvikle systemet, send meg en PM eller ta kontakt på MSN. :)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Vi må som sagt (minst) kjøre samma funksjonalitet som forrige gang. Dvs at f.eks administratorer har flere funksjoner enn brukere, osv.

 

Flott at du tar initiativ, Lokaltog!

Takk! :)

 

Har en liste over funksjoner som må være med (sikkert mye som mangler, men skrev ned det jeg kom på i farten):

ADMINS

  • Mulighet for å godkjenne og slette hus, godkjenne og slette brukere, oppgradere/degradere brukere (bruker->admin og tilbake), og alt slikt som må være med
  • Mulighet for å redigere brukernavn
  • Mulighet for å redigere brukerprofiler
  • Mulighet for å banne brukere/IP'er som spammer systemet
  • Alt det andre som brukere må ha mulighet til:

BRUKERE

  • Brukerprofil med navn, hjemmeside, ferdigheter osv. (valgfritt med all informasjon, selvfølgelig)
  • Mulighet for redigering/oppdatering av eget hus, maks 5 ganger pr. dag?
  • Mulighet for profilbilde/avatar som synes når en ser på brukerprofilen?
  • PM-system kanskje?

 

Andre funksjoner som bør være med? Post de isåfall i denne tråden, helst i listeform som over.

Lenke til kommentar

Krav om mouseover på huset sitt? :p

 

Gjerne også en loggføring over hvordan huset har forandret seg. Greit for de som gjerne lager komplette redesigns av huset sitt hver måned, så kan folk se hvordan ting har utviklet seg. Skal heller ikke være så altfor vanskelig å få til, men kan kreve litt diskplass.

Lenke til kommentar
Krav om mouseover på huset sitt? :p

 

Gjerne også en loggføring over hvordan huset har forandret seg. Greit for de som gjerne lager komplette redesigns av huset sitt hver måned, så kan folk se hvordan ting har utviklet seg. Skal heller ikke være så altfor vanskelig å få til, men kan kreve litt diskplass.

Kan jo ha en sånn "forige hus" funksjon på infosida til kvert hus/bruker da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...