Gå til innhold

Teh official px-street thread..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

The Official PixelStreet v2..

 

Etter mye dødtid på prosjektet, tenkte vi kloke hoder i bakgrunnen at vi skulle fyre igang igjen. Vi begynner rolig med litt adminstrasjon, tanker, innspill, valg av crew, osv.

 

Det har vært mye snakk om hvordan v2 burde legges opp, og vi lærte alle mye av den versjon 1, som jeg vil påpeke var meget godt gjennomført. Vi fikk et presentabelt sluttprodukt, og måten det hele ble gjennomført på var igrunn super.

 

Slik fremtidsplanen ser ut nå, så ser det ut til at enzo drifter server, på 10mbits fiberlinje (den som NSB fant ut at de skulle kjøre på eller hva det var).

 

For å gjøre versjon 2 enda bedre, trenger vi altså innspill fra andre mennesker.

 

Slik ser møteplanen ut:

1. Perspektiv » Skal vi kjøre samma perspektiv som forrige gang, eller kjøre den skikkelige PixelArt-stilen..?

2. Administrasjonssystem:

a. Programmeringsspråk » Skal man kjøre CFML som før, eller kjøre PHP..?

b. Her trengs det mest trolig mer personell som kan behjelpe «enzo the utviklingssjef (osv)»

3. Styret » Vi må ha et slags styre, som kan godkjenne søknader, moderere, og gjøre annet påfallende dilldall-arbeid.

4. Tanker fra Brukerne (med stor B) » Dette punktet er svært viktig. Her kan du komme med ønsker, og annet du mener bør tas med i evalueringen.

 

_________________

 

For å få ballen til å rulle, kan jeg kanskje begynne:

1. Jeg, personlig, syns det hadde vært morsomt å kjørt stilen helt ut, og brukt den ekte PixelArt-teknikken.

2. Dette kan jeg ikke så mye om, men utifra det jeg har hørt, så kan PHP være den idèelle løsningen, da flere kan jobbe samtidig, det finnes mange PHP-kompetente mennesker fra forumet osv.

3. Med noen små modifikasjoner, så er mitt forslag å kjøre bortimot samma styre som forrige gang. Det fungerte fint, og de fleste er fremdeles aktive og jeg forespeiler meg at de vil gjøre en god jobb.

4. Egne forslag:

a. PR » Vi bør kjøre en høyere faktor når det gjelder PR. Få litt mer omtale, kanskje vi kan få publisere en artikkel gjennom hardware-nettverket..?

b. Domene » Et domene er billig (jeg kan gjerne betale), og gjør en stor og god jobb. Uten at jeg vet hvilke tjenester som kjøres på enzos server, så trenger vi vel ikke mer enn selve domenet..?

 

Det var mine 5 ører, satser på at andre deler sine ører også..

 

Mvh

 

Marvil, Adm Dir, Grunnlegger, osv.

(cf)enzo, Teknisk Driftssjef, Utvikler, osv

 

:)

Lenke til kommentar

Endelig, dette har jeg ventet lenge på. :)

 

1. Jeg er ihvertfall for skikkelig Px-art stil, liker det mye bedre.

2. Ikke kompetent til å svare på.

3. Sette inn meg som søknadsgodkjenner (:p). Men hvis dere fra styret sist er godt kjent med hverandre og konseptet vil jo det være perfekt.

4. PR er en fin båt. Kanskje annonsere litt på diverse fora.

Lenke til kommentar

Yey, endelig!

 

1. Kjøre årntli pixelgrafikk denna gangen, med 1opp-2bort, istede for "1x1" som vi kjørte forige gang.

 

2.

a) Er likegyldig igrunn, vi hadde/har jo et system som funker toppers i CFML.

b) Om eg kan hjelpe til med noke, så er eg til disposisjon!

 

3. Enig med deg Marvil, omtrent samme styre som forige gang.

 

4.

Reklamere meir, som du seier. Viktig! Reklame gir brukere. Putt det i signaturen på alle webforum alle er innom, og fortell eventuelle interesserte om det!

 

Eget domene hadde vert stas, men subdomene funker ålreit det _egentlig_.

Lenke til kommentar

Hehe, dette prosjektet vekker masse gode minner, endelig begynner ballen å rulle igjen, jeg liker det.

 

Selv stemmer jeg for ekte pixelart denne gang, og den generelle oppfatningen min mot "slutten", var at også flere ønsket dette. I mine øyne ser også denne formen mye bedre og mer profesjonell ut.

 

Ellers stiller jeg velvillig opp til å moderere og godkjenne, slikt som sist.

 

Domene ja... Personlig synes jeg ikke det gjør noe om det ligger på et sub som før, men pixelstreet.no høres jo evig fett ut da (f.eks). :cool:

 

Er konseptet det samme, eller ny vri her? Tenker da på om vi fortsatt snakker gate, eller skal det prøves ut noe helt nytt?

Lenke til kommentar
Er konseptet det samme, eller ny vri her? Tenker da på om vi fortsatt snakker gate, eller skal det prøves ut noe helt nytt?

Hadde vert morro med noke heilt nytt og eget, da! Er så masse som har blitt laga før:

 

- Gate (oss, og andre)

- Høg bygning, kver person har en etasje

- By, kver person har et område. Tomter i et slags rutenett.

 

Og da selfølgelig en del variasjoner av kver av dei. Noken som har forslag til en heilt ny stil?

Lenke til kommentar

Se der ja, bra respons!

 

@Goophy:

Angående PR, vi kan lage klistremerker og feste på bilen din (Cossien eller Silviaen eller 200SXen) når vi skal kjøre Ultimate Rally. :)

 

@arve:

Systemet forrige gang funka jo finfint, men etter det jeg hører, så er PHP en like grei løsning (sett at vi må lage nytt adminstrasjonssystem, noe jeg tror vi må?)

 

Subdomene funker fett, men prisen på et domene er lavt, og det hadde vært fett.. :)

 

@PoleCat:

Konsept ja, her kommer tanker fra brukerne inn.. Eneste er at vi kanskje må tenke nytt, og ikke lage noe som allerede finnes (om man skjønte det). Kan selvsagt kjøre samma konsept som andre, bare man har nok personlig preg til at det blir særpreget.

 

 

Jeg glemte å ta med at server ikke kommer før i januar, men det er mye arbeid før man kommer så langt at hele greia skal publiseres.

 

:)

Lenke til kommentar

1.

2x1, altså isometrisk pixelart.

 

2.

a) CFML funker jo strålende, men det kan kanskje være en fordel å kjøre PHP denne gangen, da kompetansen for dette er så mye høyere innen dette på forumet.

b)Kompetansen innen CFML eller PHP er ikke stor, men jeg hjelper gjerne til! :)

 

3. Styret sist fungerte jo supert, vi beholder det! :D

 

4. Jeg reklamerer på deviantART og storedyret så fort det kommer opp igjen, jeg ;)

 

 

Gleder meg noe sinnsykt til dette kommer opp igjen, skal bli knall :grin::w00t:

Lenke til kommentar
Kjører vi norsk, eller kjører vi engelsk for å få med så mange som overhodet mulig?

Det var noe jeg tenkte på også.. Potensialet blir større med engelsk versjon, og de fleste skjønner engelsk (ikke allverden av tekst heller)..

 

Et annet spørsmål er hvor stor reklame man greier å fikse på utenlandske sider..

Lenke til kommentar

Det er ikke store greiene som vil være skrift... og det meste som blir skrift blir av typen "webside: blablabla, navn: blablalba, etc.."... og det vil ikke være noe problem (etter min mening) å ha både engelsk og norsk...

 

men.. en viktig ting med nye "pixelstreet" må være kvalitetskontroll.. det må være en viss kvalitet over bidragene..

Så.. JEG stemmer for at featuren med å kunne laste opp igjen sine bidrag underveis blir moderert..

 

Ang. server, så vil det være en linux ELLER bsd boks, med plenty ram (1gb minimum) og hd plass.. den vil ha 6mbit dedikert KUN til seg, og den kommer ikke brukes til så mye anna enn min egen bnc på efnet og webfreak.no utenom pixelstreet..

Så ang. hva som vil være mulig å gjøre av programmering der vil være limitert til hva man kan gjøre i linux, egentlig... ;)

Lenke til kommentar

PHP vs CFML

Det forrige systemet var bygd med CFML, og det funka egentlig helt greit (det var servern som tryna HELE %¤"&"¤%&¤% tia, og det skal ikke skje nå (bedre oppsett + anna software skal sørge for det)), men jeg har ikke jobba med CFML siden april og føler meg ganske rusten.. :p og siden jeg nå driver og utvider horisonten min med PHP, og PHP + linux + mysql er en liten fantastisk drøm (selv om PHP fortsatt, etter min mening, har wannabe- OMGF 1337 |-|4><0r -stemplet på seg), og det er stor kompetanse innen PHP på forumet, så tror jeg at en PHP-løsning ville vært bra..

Og at vi sammen kan få til noe sjukt bra! ;)

 

Hva vi skal lage derimot.. er ihvertfall jeg noget usikker på..

byer er lagd, gater, høyblokker... hmm.. ja..

Let your mind be free, brainstorming er velkommen! :D

Lenke til kommentar

Hva med et pixel-fjell? Med masse hytter og skirenn og sånt. Kunne vært utrolig kult hvis vi fikk det til.

 

 

cfenzo: Greit nok at PHP har litt wannabeomg1337-haxx0r-preg over seg for utenforstående, men er det vår skyld at det er så mange fjortisser som har funnet ut at PHP kan være gøy? De fleste gir jo uansett opp etter første forsøk og tar heller en tur ut og spiller fjortissfotball uansett. Men den diskusjonen er det vel egentlig ikke plass til her.

 

Jeg kan uansett godt hjelpe til med kodebiten hvis det er behov for det. Har også noen praktiske klasser vi kan bruke, slik at vi slipper å kode helt fra skrætsj på alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...