G2Petter Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei. Ei i klassen min er drit lei av foreldrene sine. (De er alt for strenge, og hun gjør det ikke bedre ved å klatre ut av vinduet for å dra på fest.) Hun og ei venninne som har det på samme måten har bestemt seg for å flytte ut, men hun i klassen min kan ikke få stipend, rett og slett fordi foreldrene hennes tjener for mye. I det siste har hun ikke fått lommepenger, hun kjøper nesten alle klærne sine selv, og hun får ikke mer når hun flytter ut. Poenget er: Hun kunne vært datra til Bill Gates, og blitt nekta stipend, men hva hjelper det om pappa er rik når man ikke får noe derfra selv? Er det noen her som er bevandret i byråkratiet og har noen tips til hva som kan gjøres for å fikse litt mer penger? Og foreldrene er ikke skilt. mvh, Petter Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Når du flytter ut og bor for deg selv, hvis du da bor så og så langt vekke fra hjemmet, får du 3300kr, uansett hva noen tjener eller andre faktorer. Så flytt ut og flytt langt Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 De har bare flytta 5 km eller noe sånt, går fremdeles på samme skole. (Glemte å si det, men vi går på VGS, VK 1 Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 høres ut som noen helt jævlige foreldre for min del hvis hun ikke for noen penger fra foreldrenen eller får stipend, så må nok ho begynne å jobbe. For å være helt forbanna ærlig så høres det ut som at de foreldrene er fra ****** eller no Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hun jobber allerede, men det er ikke lett å tjene nok til å bo alene når man i tillegg har 2MX, 2FY og 2KJ. (Stryker nesten i alle tre, da, men allikevel...) Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 da ville jeg ha tatt en alvors prat med de "foreldrene" Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Vil ikke si at foreldrene ene og alene har skylda, det er vel et slags ungdomsopprør... Eks: Hun kom for sent hjem fra en fest, og ble nektet å dra på fest neste lørdag. Da lørdagen kom, tok hun det opp, de sa det de hadde sagt forrige helg. Hun gikk opp på rommet sitt, satte på musikk og låste døra. Fikk venninne til å sette en stige opp til vinduet i 3. etasje, og snek seg ut. Skulle snike seg inn igjen, også, men foreldrene satt opp og ventet... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ok, da virka ho litt desperat. men har det alltid vært et slikt forhold mellom ho og foreldrene? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Vet ikke, tror foreldrene er strengere enn gjennomsnittet, men det er måte på hvordan man kan avreagere på barne- og ungdomsskolen, om man ikke skal ta HELT av... Edit: Med det mente jeg at det har ikke vært snakk om å flytte ut tidligere, fordi hun ikke har hatt sjansen til det. Styoresøstra flytta også ut ganske tidlig. Endret 28. februar 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 komme seg i arbeid ho jobber allerede Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Vet ikke, tror foreldrene er strengere enn gjennomsnittet, men det er måte på hvordan man kan avreagere på barne- og ungdomsskolen, om man ikke skal ta HELT av... for min del så hører ikke de ut som foreldre. Foreldre skal være glad i sitt barn uansett imo. Men den jenta trenger både moralsk og økonomisk støtte fra foreldrene hvis ho skal klare seg på skolen og bo på hybel Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Nå ble dette veldig OT, er det noen som har peiling på hvordan hun kan fikse seg litt ekstra penger fra staten? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Nå ble dette veldig OT, er det noen som har peiling på hvordan hun kan fikse seg litt ekstra penger fra staten? ok sorry, da har jeg ikke peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå