Gå til innhold

Asus A7V8X-X

South_Bridge

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en CPU og litt gammel DDR ram liggende og kjøpte da et billig hovedkort til dette. Jeg pakka opp hovedkorte og fant et par "mystiske" ting...

For det første: Den ene hvite feste tingen til rammen får man ikke helt ned i slot en pga AGP porten står i veien, uansett hvordan festet på AGP porten står.

Men det rare var AGP porten, jeg trodde grafikkort hadde en standard i måten de var bygd. På mitt gammle hovedkort(MSI som sluttet å fungere) var det ikke noe problem siden det ikke var noe som skilte mellom pinsa(???) på skjermkorte akkurat som på en minne brikke. På den "nye" Asus hovedkorte er det i AGP porten noe som separerer pinsa.

Så spm er om det er noen som har litt mer peil på dette og kan forklare meg hvorfor jeg ikke får instalert grafikkorte fordi det rett og slett ikke passe...?

mvh

lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar helt feil var de første AGP portene anderledes fra de som er nå. Hovedkortet ditt støtter vel kun 4*AGP og 8*AGP og da er ikke porten lik kort som støtter 1\2\4*AGP. Hvis du da har et 1*AGP eller 2*AGP vil ikke disse passe i porten. Det er også forskjell i volt`en som leveres til kortet. Tidligere mener jeg det dar 3.3V mens nå er det 1.5V (ikke helt sikker på dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...