Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror antall homofile vil holde seg konstant. Så lenge det gjør det ser jeg ingen problemer med homofili.

Grunnen til at homofili er fordømt dom synd i de fleste religioner er nok basert på at de lærde på den tiden ikke visste hva vi vet idag. De trodde kanskje homofili var en pest, et satans verk, onskapen sjøl, og hvis de ikke fordømte det ville det bety menneskets undergang.

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar
Jo.

Men seriøst, dette er en debatt om HOMOFILI.

ja, det er det. Men jeg syns strengt tatt du går mye vekk fra diskusjonen selv. Du kritiserer "buddah" sin tro på en måte som ikke hører hjemme her. Den er ikke saklig på noen måte, og hvis det er noen som skal respektere folk må man også respektere at han tror på den måten han gjør.

Sier ikke at det er galt å kritisere reiligiøse tanker, men du kan ordlegge deg litt bedre, prøve å ha litt respekt.

Men denne debatten har jo praktisk talt gått over til for/imot kristendommen.

Edit: omformulering

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
ja, det er det. Men jeg syns strengt tatt du går mye vekk fra diskusjonen selv. Du kritiserer buddahs tro på en måte som ikke hører hjemme her. Den er ikke saklig på noen måte, og hvis det er noen som skal respektere

Joda, men jeg synes det jeg har sagt er relevant i denne debatten. Jeg satte bare et stort, syrlig spørsmålstegn til hva Buddah la til grunn for argumentene sine. Og viste at jeg ikke godtar argumenter basert på det jeg mener er ren bullshit. Og jo, det er både saklig og relevant.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

dette er jo snakk om personlig overbevisning, når flesteparten av verdens befolkning mener som han gjør.

Og det at du konstant sier bibelen/kristendommen er bullshit sier hvor mye respekt du har for andres menneskers tro. Holder å si at du ikke tror.

Lenke til kommentar

er ikke helt slavisk, da tror jeg faktisk vi måtte drepe homofile, men ta den uttalelsen med en klype salt.

selv om du er totalt uenig, så hjelper det mer å være saklig og seriøs, pluss at hele denne tråden handler egentlig om personlige meninger/overbevisninger.

Lenke til kommentar
er ikke helt slavisk, da tror jeg faktisk vi måtte drepe homofile, men ta den uttalelsen med en klype salt.

Jeg tar den med en trillebår salt og slenger den på den relativt store lista over ikke-tilbakeslåtte argumenter.

selv om du er totalt uenig, så hjelper det mer å være saklig og seriøs,  pluss at hele denne tråden handler egentlig om personlige meninger/overbevisninger.

Jeg er ikke noe mindre saklig en Buddah, og definitivt mer seriøs.

Ja, jeg er personlig overbevist over alt jeg har sagt.

Lenke til kommentar

de kan jo si hva de mener om bibelen, hadde han sagt jeg hater alle negere, så hadde folk klikka på han. Han kan si det og,(ytringsfrihet) snakk om høflighet, ha respekt for andres meninger, men gvis han hadde klart å ordlegge seg på en seriøs måte hadde det vært positivt for diskusjonen.

Lenke til kommentar
de kan jo si hva de mener om bibelen, hadde han sagt jeg hater alle negere, så hadde folk klikka på han.

Men det sa jeg ikke. Jeg har heller ikke sagt at jeg hater kristne, jeg har sagt at jeg hater fundamentalister. Det står jeg fremdeles ved.

Kan du VÆRE SÅ SNILL å slutte å be om å få ALT med teskje?

Han kan si det og,(ytringsfrihet) snakk om høflighet, ha respekt for andres meninger

men hvis han hadde klart å ordlegge seg på en seriøs måte hadde det vært positivt for diskusjonen.

Jeg har da så absolutt ordlagt meg på en seriøst måte, selv om det ikke nødvendigvis var pent og forsiktig.

>Når vi snakker om respekt for andre: er du klar over hvor respektløst det er ovenfor homofile å fortelle de at du ikek aksepterer de, og at det de er er galt? (Ja, dette blir AKKURAT like teit som det du sier) Statistisk sett er 12% (?) av dette forumet homofile.

er når jeg ser hvordan folk ordlegger seg her, og seriøsiteten at jeg skjønner hvorfor denne kategorien ble stengt tidligere.

snakker ikke spesielt om deg nå haltan.

Du snakker tydeligvis om deg selv?

SLUTT å mase og jammre deg. Jeg stpr for det jeg har sagt, uansett hvor respektløst du mener at det er. Slutt å pirke noe så J*VLIG.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

aldri sagt jeg er enig med det buddah sier, eller meningene hans.

Få inn med teskje? Skjønner godt hva du mener, men syns du burde ordlegge deg på en annen måte.

Om du står for det du sier har lite med saken å gjøre, for alt jeg bryr meg kan du sitte der og finne på ting.

Eneste jeg ber om er at folk har respekt og er høflige, men det er vel for mye å be om her i dette forumet,

Men nå anser jeg dette som ferdig, så hvis noen har no mer å si om homofili...

Lenke til kommentar

ifølge deg så er det da ikke synd?

Buddah har også sagt ifølge hans tro så synder de hvis de praktiserer homofili.

i tillegg så ordlegger han seg så godt han kan og prøver å være seriøs. Utdyper også det han mener til en viss grad.

Om det er respektløst? til en viss grad. Men det er en stor forskjell på å si "F*aen ta homser" og "ifølge min personlige tro så er det synd i guds øyne å praktisere homofili"-

Man trenger ikke godta meninger men når man utrrykker de kan man gjøre det på en snill måte, man vet ikke hvem man kan støte.

Ro ro? hvor har jeg sagt jeg ikke forstår deg? hvor har jeg sagt jeg er enig i alt buddah sier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...