Suppelars2k Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Argh. Om man blir født homofil, eller om det er miljøfaktorer som spiller inn er ett fett. Poenget er at det ikke er ARVELIG. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) jeg orker lese de 25 sidene så jeg bare sier hva jeg mener om Homofili: det er absolutt ikke noe galt med det... grunnen til a div. hellige bøker sier det er galt, har med at bøkene ble skrevet av et nomadisk folk med så grupper, da er det litt problematsik hvis det ikke blir født noen barn. men i dagens sammfun og verden der det er flere barn en det er plass til er det bare bra at det finnes folk som faktsik kan adoptere barn.. men nå er jeg for sliten til å lage en lang avhandlig.. men en ting skal være sagt, det er ikke noe galt i å være homofil, og det er synd at man faktsik må ha diskusjoner om dette.. Endret 10. april 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 ... det er synd at man faktsik må ha diskusjoner om dette.. Kloke ord. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Argh. Om man blir født homofil, eller om det er miljøfaktorer som spiller inn er ett fett. Poenget er at det ikke er ARVELIG. Du er jaggu flink. Klarer å motsi deg selv i løpet av 2 setninger. Er man født homofil er det arvelig. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Du er jaggu flink. Klarer å motsi deg selv i løpet av 2 setninger. Er man født homofil er det arvelig. Hadde alle homofile vært født med homofile foreldre, så ja, da hadde det vært arvelig. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Det er litt imot prinsippet homofile at to homofileskal ligge sammen slik at den ene blir gravid og føder ett barn senere.. Hadde dette skjedd ville det ikke vært homofili. Homofili kan da ikke være arvelig. Homofili = helt ok! Edit, legger til at homofile selvsagt skal få adoptere barn. Endret 10. april 2004 av Pycnopodia Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 @Luftbor, vri deg unna den, du Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Er man født homofil er det arvelig. Incorrect. Er man født med et bein er det arvelig? Er man født med underutviklet hjerne er det arvelig? er man født død er det arvelig? Du er jaggu flink. Klarer å motsi deg selv i løpet av 2 setninger. Du er jaggu ikke særlig flink til å argumentere for deg, for det der er bare sprøyt. Homofili er ikke på noen måte genetisk arvelig etter det man vet i dag. Og som pycno sa, hadde det V*Rt arvelig hadde det ikke blitt født mange homser. Vær så snill, slutt å drite deg ut. Slutt å trolle. Endret 10. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 25 sider... uffda. Orker ikke lese gjennom alle de. Tidligere i tråden var det noe om homofiles rett til å adoptere barn. Jeg var veldig i mot det før, i og med at barn kan bli mobbet for alt mulig på skolen. Har etterhvert forstått at det er bedre at de har noen som tar seg av dem, enn at de må bo på barnehjem hele livet. Det jeg nå mener er galt, er homofiles rett til å få barn. Altså at den ene parten i forholdet ved hjelp av nye metoder kan produsere ett barn med hjelp av sine egne sædceller eller egg. Barnet kan bli sterkt mobbet på skolen på grunn av at begge foreldrene er av samme kjønn. Da er det i utgangspunktet bedre å gjøre noe for ett barn som uansett trenger hjelp. Å få barn er i seg selv en handling jeg ser på som meget selvgod. Man får ikke barn for barnets skyld... man får det for sin egen skyld. Hvorfor da ikke adoptere ett barn som trenger hjelp... DA gjør man det for barnets skyld. Ellers har jeg ingenting i mot homofile. Har aldri blitt plaget av noen, ser heller ikke for meg hva de gjør bak lukkede dører, for det har vi ingenting med. De får gjøre som de vil... det plager ikke meg. Men jeg mener de burde tenke mer på barnets beste, enn på sitt eget beste. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 ... det er synd at man faktsik må ha diskusjoner om dette.. Kloke ord. Joda. Jeg synes også at det er en tåpelig å diskutere hvorvidt homofili i seg selv er riktig eller galt. Det blir som å diskutere om det er galt å bli født med CP (hvis en ser bort ifra at det er noe galt med deg pga. sykdommen). Men jeg forbeholder meg fortsatt retten til å uttrykke skepsis over at homofile skal få adoptere barn. Det er min mening og ingen kan overbevise meg til å mene noe annet. Blir bare ord mot ord... Det som derimot jeg synes er enda mer bekymringverdig er at homofile par i fremtiden kan få muligheten til å bli foreldre... Det vil bli mulig å lage et barn ved hjelp av to sædceller (som "dyrekes" i et tomt egg). Dette kan så absolutt ikke sies å være naturlig på noen måte. Dessuten vet vi ikke hvilke negative effekter det kan få på barnet eller dets avkom. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hmms, hvor ble det av den spisse kommentaren jeg forventet fra Luftbor? Oj, hadde jeg rett, og han galt? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Problemet med å være homofil i dag er at å være homofil er visstnok mer enn å like det samme skjønn. Er man dum så er man homo, får man ikke til så er man homo bla bla bla bla... Gikk ikke en dag da jeg gikk på ungdomskolen uten at alle i klassen ble kaldt for homo for en eller anen ting de hadde gjort. Lenke til kommentar
Jan Andre Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 mannens y-kromosom er mye mindre en kvinners x kromosom. derfor har forskere lenge trodd at de spesifikt mannlige arveanleggene var i ferd med å forsvinne. men det viser seg at y kromosomet har et hemmelig våpen det har sex med seg selv. kansje dette gjør at alle mennesker er litt homofile? selv mener jeg at vi er skapt for og formere oss med en av det motsatte kjønn. derfor syns jeg homofili er galt. har ikke noe imot de som er det. men tror ikke det var ment at det skal være sånn. kansje disse menskene har feil kropp og egentlig skulle vært det andre kjønn? understreker at jeg ikke har noe imot de homofile- Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Til dere som hater homofile "If you hate a person, you hate something in him that is part of yourself. What isn't part of ourselves doesn't disturb us." -Hermann Hesse (1877 - 1962) for the record:hater ikke homofile... Endret 11. april 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Overskriften til denne tråden var litt svart/hvitt, men la gå. Homofili er selvsagt ingen synd (for de som mener det), det gjør heller ikke et menneske mindreverdig (for de som mener det), annerledes er de, dog ikke et tredje kjønn eller rase. Likeverdige mennesker med helt aksepterte syn på det motsatte (og samme kjønn). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 ett spørsmål: til dere som mener at homofili er galt fra ett religiøst spørsmål... Gud skapte mennesket? ja? har Gud ikke da skapt homofile i prosessen? Jeg mener, hvis Gud ikke mente at det skulle være homofile, betyr ikke det at Gud har gjort en feil, tabba seg ut, dreti på draget? (trodde ikke Gud gjorde tabber jeg...) Og hvis du mener at Gud ikke har gjort en feil, betyr ikke det at Gud vil at det skal være homofile? Hvordan kan du da være mot dem? Går du ikke litt mot Guds vilje da? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Hmm..ser at alle "homo-motstandere" har hoppet elegant over mitt innlegg. Tilfeldig? Målløs? Ingen som har en kommentar? Luftbor, JoachimR, etc? -Ignorance is bliss- Endret 11. april 2004 av lodott Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 25 sider... uffda. Orker ikke lese gjennom alle de. Tidligere i tråden var det noe om homofiles rett til å adoptere barn. Jeg var veldig i mot det før, i og med at barn kan bli mobbet for alt mulig på skolen. Har etterhvert forstått at det er bedre at de har noen som tar seg av dem, enn at de må bo på barnehjem hele livet. Jeg ELSKER det argumentet, akkurat her skjærer jeg gjennom og sier jeg vet MYE mere enn de fleste. Har du noen gang lurt på hvorfor noen blir mobba for at de går med briller, mens noen med briller kan mobbe andre? Eller hvorfor bare noen med briller blir mobba? Mobbing skjer på en spesiell type mennesker, de som er sårbare for det. Og er du først sårbar for mobbing spiller det ingen trille hva du gjør eller hvilken seksuell legning dine foreldre har, mobberne vil alltid finne noe nytt å hakke på. Har du homofile foreldre vil det hakkes på det, hvis du ikke har homofile foreldre er det en million andre ting å hakke på. puddel, hvorfor skal det være sånn at man bare ligger med motsatt kjønn da? Er jo ikke på noen måte farlig å ligge med begge.. Kanskje vi er skapt for å ligge med begge kjønn? Nei, for å runde av, blir du mobba så er det noe galt med nettopp deg som gjør at du ikke klarer å passe inn der du er. Å skylde pånoet annet er veikt og sender deg enda lengre ned i driten. Lenke til kommentar
axxls Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har ingenting imot homofile da men syns d er `LITT` ekkelt visst jg ser to menn kysse offentli for.eks d er rett å slett ekkelt awkkk Lenke til kommentar
axxls Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 ett spørsmål: til dere som mener at homofili er galt fra ett religiøst spørsmål... Gud skapte mennesket? ja? har Gud ikke da skapt homofile i prosessen? Jeg mener, hvis Gud ikke mente at det skulle være homofile, betyr ikke det at Gud har gjort en feil, tabba seg ut, dreti på draget? (trodde ikke Gud gjorde tabber jeg...) Og hvis du mener at Gud ikke har gjort en feil, betyr ikke det at Gud vil at det skal være homofile? Hvordan kan du da være mot dem? Går du ikke litt mot Guds vilje da? hehe kanskje han berre skreiv urlen feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå