darkness| Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har hørt at i en vanlig skoleklasse på rundt 30 elever så vil ca 2 av dem være homofile. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har hørt at i en vanlig skoleklasse på rundt 30 elever så vil ca 2 av dem være homofile. Og er det bra eller dårlig? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ps. statistisk sett er 12% av dine venner homofile, eller kanskje deg? Går du å tenker at statistisk sett spiser 20% av den norske befolkning fisk i dag? Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Luftbor: er det det han sier? nei! Nå kom du riktignok med et spørsmål til Haltan, men om du ikke skjønner at han ikke gjør det så er du ****** meg dummere enn jeg først antok! No offense, men et tåpelig spørsmål som ikke henger på geip for fem flate øre Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Men man må da få lov til å begrunne sine meninger! En diskusjon er ingenting om man ikke kan det. Og tenk om kirkens holdninger og meninger er de samme som en persons holdninger og meninger? Skal han ikke da få lov til å si sitt? Klart det. Men når argumenter som; Jamen så les bibelen da. Og; Jeg tror at bibelen har rett. Dette er ikke begrunning av egne meninger. hvis du mener at holdningene/meningene i bibelen er like dine egne bør du allikevel kunne argumentere for dine meninger. Hvilket jeg allerede har gjort... Lenke til kommentar
mberger Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg for min del kan ikke se noen gode grunner til at homofile ikke skal ha de samme rettigheter som enhver annen. Det synes jeg er en selvfølge. Det påstås her at homofili er unaturlig men det er ikke et holdbart grunnlag for noen moral, da moral i seg selv ikke springer ut av naturen, men er en sosial konstrukjson. (Rousseau ville vært uenig med meg i dette, men det er en annen diskusjon). Dersom det forholder seg slik at barn med homofile forsørgere blir mobbet er det ikke homofili som er problemet, noe som burde være unødvendig å påpeke. Så lenge kirken er statlig burde kirken behandle mennesker etter norsk lovgivning. En statsreligion kan ikke skille mellom teologi og politikk, hører du Høybråten?? Av den grunn burde statskirken oppløses. I utgangspunktet synes jeg det er litt trist at man i det hele tatt diskuterer om homofili er rett eller galt, og frustrasjonen blir fullkommen når jeg ser enkelte rabiate, reaksjonære og menneskefiendtlige holdninger, som ikke i det hele tatt bygger på rasjonelle ressonementer, men på forkvaklede synspunkter på menneskerettigheter, kommer til utrykk. Andre steder på forumet er det faktisk brukt ord som hat og det finner jeg særdeles deprimerende. Morten. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 I utgangspunktet synes jeg det er litt trist at man i det hele tatt diskuterer om homofili er rett eller galt, og frustrasjonen blir fullkommen når jeg ser enkelte rabiate, reaksjonære og menneskefiendtlige holdninger, som ikke i det hele tatt bygger på rasjonelle ressonementer, men på forkvaklede synspunkter på menneskerettigheter, kommer til utrykk. Andre steder på forumet er det faktisk brukt ord som hat og det finner jeg særdeles deprimerende. Støttes i det hele og fulle. Tåpelig diskusjon Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 "Word! Write letterz 'n shit, YO!" Diskusjonen i seg selv er helt tåpelig, JA! Men kanskje like greit å få frem i søkelyset hvor utrolig lavmælte enkelet her i verden er og, og hvor synd det er at vi ikke alle har kommet like høyt på evolusjonstigen! /me out Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 "Word! Write letterz 'n shit, YO!" Diskusjonen i seg selv er helt tåpelig, JA! Men kanskje like greit å få frem i søkelyset hvor utrolig lavmælte enkelet her i verden er og, og hvor synd det er at vi ikke alle har kommet like høyt på evolusjonstigen! /me out Hvorfor gidder du å lese denne tråden når du ikke tåler å høre meninger fra begge sider av saken? Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har jeg sagt at jeg ikke tåler å høre meningene ifra begge sider kanskje? NEI! SÅ SLUTT Å LEGG ORD I MUNNEN MIN! Men at folk fortsatt ikke klarer å se på homofile som mennesker og det å tenke på å gjøre det som er bra for mennesket som rase istedenfor sine egne egoistiske lyster, det ser jeg på pr. dags dato på som underutviklet og lavmælt! Jeg tåler godt å høre at det finnes folk som (deg?) og mange andre der ute, men jeg trenger ikke like de, gjør jeg? Kanskje virker jeg her veldig ovenpå og 'som om jeg er bedre enn dere' og et faktum er at jeg faktisk ER det! Ihvertfall bedre enn folk som påstår at de HATER HOMOFILE! Men jeg vedder 10 000, - på at han sitter hjemme om kveldene og wanker av til lesbe-sex! Hykleri! Mennesket ødelegger seg selv og planeten vi bor på, og enkelte er sykelig opptatt med å hindre at de mest tolerante og forståelsesfulle menneskene vi har ikke skal få lov til å adoptere! Og noen hater de til og med! Ta folk som Luftbor f.eks.! Han, med sine meninger og holdninger, vil om 500 år (om jorda enda består og mine drømmer går i oppfyllelse) bli sett på som et onde som forhåpentligvis blir støtt ut av samfunnet, kjemisk rensket for slike meninger/holdninger evt bare sluppet i bakken ved fødselen av doktoren! For let's face it, om man skal klare å tøyle mennesket til å oppføre seg så MÅ man omtrent ha et fascistisk og totalitært styre som skyr ingen midler! Ellers så er man tilbake til det samfunnet man har pr. dags dato! Og det vil vi bare ikke PS! Sorry for at jeg sklidde ut såpass, men måtte blåse ut som mye annet som lå på minnet også Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Kanskje virker jeg her veldig ovenpå og 'som om jeg er bedre enn dere' og et faktum er at jeg faktisk ER det! Ihvertfall bedre enn folk som påstår at de HATER HOMOFILE! Men jeg vedder 10 000, - på at han sitter hjemme om kveldene og wanker av til lesbe-sex! Hykleri! Du spiser litt dine egne ord, nå.. Du er ikke bedre enn noe menneske. Du har bare "bedre" holdninger enn andre kanskje har. Jeg er ikke bedre enn en annen fordi han er homofil, og jeg er hetero. Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 jeg må vel kunne tro at jeg er bedre enn deg og visse andre mennesker? det tror jeg at jeg er, og hvem er du til å nekte meg min tro? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Kanskje virker jeg her veldig ovenpå og 'som om jeg er bedre enn dere' og et faktum er at jeg faktisk ER det! Heh... Igjen, du sa ikke at du trodde at du var bedre enn andre. Du sa at du var bedre enn andre. Men dette blei rimelig off topic, så her setter jeg strek, ihvertfall for min del.. Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 "Do NOT feed me! That means I will only be back for more!!" Lenke til kommentar
tomf_88 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Slike som jeg ser det har begge sider i politikken sin sak på homofili. Somoftes er de konservative mot homofili (FRP, i noen stater i USA er det ulovelig å være homofil, mennesker har blitt arrestert for det) og de mer venstreorienterte aksepterer de homofile. Har jeg rett? Hvorfor er det slik? Har homofili noen samenheng med resten av politikken de fører? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Liberal vs. konservativ. Liberale folk godtar mer ting enn konservative, og konservative anses som på høyresiden, samme båt som FRP. Siden høyresiden/konservative anses som mest religiøse av de to sidene, har det en viss sammenheng med fordommer mot homofili, som de fleste kristne er imot grunnet kristendommen... Så jeg ser egentlig for det meste bare en religiøs sammenheng bak den politikken. NEI! SÅ SLUTT Å LEGG ORD I MUNNEN MIN! Nei, det er skikkelig irriterende, ikke sant? Taste your own medicine, mwahahaha! Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Bør mannlige homofile få adoptere jenter? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Bør mannlige homofile få adoptere jenter? Hvorfor i ALLE dager skulle de ikke få det? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Vel, jeg tenkte fordi den jenta vil mangle en morlig rollemodell. Endret 6. april 2004 av Edorph Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Vel, jeg tenkte fordi den jenta vil mangle en morlig rollemodell. Eh, so? Det finnes nok av alenemødre som har gutter og vice versa. Endret 6. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå