Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Hva med de som skjer i Kina. Der dreper de jo alle jente babyene. (ikke alle seff) for å få gutter. Noen spår en urovekkende økning av homofile i Kina. Og når dette er verdens største land så har det noe å si.

Ok, så mangel på berter = økning av homofile? Forklar meg den brilliante logikken her.. blir man homofil når alle damene i landet er opptatt?

Og en annen ting: Rumpehull er ekkelt, der er basj der for f. hva er så opphissende med det  :wow:

Så din definisjon av hva som er opphissende er den som bør gjelde? Personlig klarer jeg å styre min begeistring for scatting og et par andre ting, men hvis de involverte liker sånt, og ikke skader andre, hvorfor er det galt?

Edit:

Edit: Ville bare legge til noe angående mobbe argumentene, nå er det noen år siden jeg gikk på ungdomskolen,men jeg er ganske sikker på at "svarting" og lignende uttrykk er godt kjent for mobbere,vi bør vel kanskje ikke tillate mørkhudete å få barn heller,tenk på de påkjenningene de må igjennom...

Hehe. Svært godt poeng. :)

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med de som skjer i Kina. Der dreper de jo alle jente babyene. (ikke alle seff) for å få gutter. Noen spår en urovekkende økning av homofile i Kina. Og når dette er verdens største land så har det noe å si.

Og en annen ting: Rumpehull er ekkelt, der er basj der for f. hva er så opphissende med det :wow:

Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke har lest de siste homo rapportene fra Kina,så hvis du ville vært så snill og lagt med en link til denne rapporten hadde jeg blitt glad.

Ellers så kan jeg nok ikke komme med noen gode argumenter til ditt siste utsagn,du slo meg der gitt. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er mot det rett å slett. Synes ikke de bør få adoptere. Enkelt å greit.

De kan gifte seg hvor mye de vil, å skal få leve i fred i fra meg. Har jeg plutselig ikke lov til å ha min egen mening nå?

Jeg mener at det kan bli problemer av å vokse opp med 2 fedre (mødre) Man får da ett unaturlig bilde av hvordan familie å samliv skal være. Dette er selvfølgelig min mening, å alle har rett til å være uenig. Nå kommer jeg fra en mye mindre by en Oslo, men jeg kan si det sånn, at homser går ikke bra sammen med folk flest her. Mulig det er lettere for de i storbyer. Regner med det er derfor de jeg vet om som har vært "tvilsomme" på min alder har flyttet til Oslo.

Men uansett hvor mye man vrir å vender på det. Det er mer normalt å være hetro enn det er å være homo. Det betyr ikke at det er noe galt med de, hvis noen vil prøve å bruke dette mot meg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har du rett til din mening,bare den er rett ;)

Fra spøk til revolver, det jeg reagerer på med dine meninger er at de ikke er begrunnet på annen måte en at "det mener jeg".

Det eneste din siste post klarte var å nære oppunder mine fordommer mot småby og bygde-Norge.

Lenke til kommentar
*masse ting som jeg er enig i*

Jeg er 100% enig i det du sier her. Jeg synes at homofile skal få alle rettigheter unntatt adopsjon eller at den ene av dem føder/befrukter en annen person.

Ungen vil få en vanskelig oppvekst, full av forvirrelse. Jeg sier ikke at homofile ikke kan være gode foreldre, men det er ting dem ikke kan tilby ungen.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du barn som vokser opp i en homo familie vil få ett unaturlig bilde av familie og samliv? Og er kjernefamilien det naturlige anyhow?

Fordi det ikke er naturlig. Det naturlige er en av hvert kjønn. "Jeg" mener at de får ett forvridd bilde av hvordan en normal familie skal være. Det skal være en far, en mor, noen barn å kanskje en hund :)

Å ha to fedre / mødre kan, å jeg sier kan her for ikke nødvendigvis ha en spesiell effekt på barn. Tror f.eks at barne får vansker med å forstå dette. Eks. Alle vennene har en av hver, men han har to like. Jeg mener dette kan ha en negativ virkening på barn. Er man voksen, så tar man avgjørelsen selv. Har man homofile foreldre, så ender man opp med en som fult ut godtar at dette er helt akseptert. Han får aldri muligheten til å bedømme dette selv. Skjønner du hva jeg mener. Er kanskje ikke noe flink til å forklare.

Sannheten er at verden har gått fremover fort. Det er ikke mer enn 20 år siden, så var det ingen som turte å si de var homofile i Norge. Kunne nesten banke de opp på stedet hvis man ante misstanke, å det var helt greit Nå løper de rundt å er stolte av det........ Hva er det for noe tull? Der er jo noe galt med de, siden de fortrekker samme kjønn fremfor det motsatte. Hvis det var meningen at man skulle kunne velge hvem man ville parre seg med, hvorfor kan ikke da begge kjønn få barn? Ut fra naturens perspektiv er homofili unormalt. Oss mennesker har godtatt det (jeg har godtatt det) men jeg mener at å la de adoptere er feil

Nei, man trenger ikke en kjerne familie for å klare seg. Er vel ikke så mange kjernefamilier igjen tror jeg. Men er det noe poeng i å la alt være greit. Barn lærer veldig mye av foreldrene sine, å da synes jeg vi bør være sikker på hva som er bra for de å ikke

Lenke til kommentar

Bare synd at argumentasjonsrekken de faller fra hverandre når du påstår at mor og far er det naturlige. . . men men, mindre relevant i grunn, da det er homofobi som ligger til grunn for dine meninger. ett punkt av gangen:

Tror f.eks at barne får vansker med å forstå dette. Eks. Alle vennene har en av hver, men han har to like. Jeg mener dette kan ha en negativ virkening på barn. Er man voksen, så tar man avgjørelsen selv. Har man homofile foreldre, så ender man opp med en som fult ut godtar at dette er helt akseptert. Han får aldri muligheten til å bedømme dette selv. Skjønner du hva jeg mener. Er kanskje ikke noe flink til å forklare.

Er det ikke bare positivt at man godtar og aksepterer andre mennesker? Det skader da ingen om ungen synes det er helt normalt med homofili og at det ikke er noe galt i homofili. . .

annheten er at verden har gått fremover fort. Det er ikke mer enn 20 år siden, så var det ingen som turte å si de var homofile i Norge. Kunne nesten banke de opp på stedet hvis man ante misstanke, å det var helt greit Nå løper de rundt å er stolte av det........

Men i svarte da, det er jo en positiv utvikling! Samfunnet aksepterer personer som er anerledes, og de får større selvtillit og er stolte over hvem de er! Forresten så er ikke homofili unaturlig. Det er ikke vanlig, men det er langt ifra unaturlig, da homofili har blitt observert hos de fleste arter.

Nei, man trenger ikke en kjerne familie for å klare seg. Er vel ikke så mange kjernefamilier igjen tror jeg. Men er det noe poeng i å la alt være greit. Barn lærer veldig mye av foreldrene sine, å da synes jeg vi bør være sikker på hva som er bra for de å ikke

det er ikke rart at kjernefamilien dør ut, da kjernefamilien er unaturlig ;) Er det noe poeng å fordømme mennesker som ser anerledes? Det er jo slike holdninger som du utviser her som fører til mobbing. Selv om det er bevist at barn som vokser opp med homo foreldre ikke tar noen skade av det, så fortsetter du å si at de tar skade av det.

Lenke til kommentar
Kunne nesten banke de opp på stedet hvis man ante misstanke, å det var helt greit Nå løper de rundt å er stolte av det........ Hva er det for noe tull? Der er jo noe galt med de, siden de fortrekker samme kjønn fremfor det motsatte.

:roll: Tror du kommer til å få noen reaksjoner på det innlegget der... Er på skolen, så jeg orker ikke skrive.

Lenke til kommentar

JimRamse,StrongBad og Loffelur:

Jeg mener selv at det å få og ha barn ikke er en menneskerett men et privillegium, og for barnets beste ville det nok vært at alle mennesker var snille og gode uten rusproblemer,dårlig økonomi trygt og godt sted og bo etc. da ville ikke adopsjon vært et tema.

Nå er det slik at sånn er desverre ikke verden,det finnes flere barn som kan adopteres en det finnes mennesker som er villig til å adpotere,hvorfor skal da ikke disse barna få et trygt og godt hjem?

Etter deres meninger:

1)De blir mobbet.

Min mening:Et barn som sulter eller ikke har foreldre ville nok sikkert valg litt mobbing stilt overfor alternativet,og mobbing vil forsvinne når antikvairske oppfatninger forsvinner.

2)Det er ikke normalt.(?)

Min mening:Det var heller ikke skilsmissebarn,fremdeles vil nok et barn ha det best i en funksjonell famillie,men når det alternativet ikke fungerer så må samfunnet godta at det finnes skilsmissebarn.

Normer og regler blir hele tiden endret,heldigvis.

3)Barnet har "lettere" for å bli homse og godta alternative forhold.

Min mening: Her ville jeg egentlig nesten bare sagt,heldigvis,men skal komme med et litt vetigere innlegg.

Jeg tror nok at alle som bryr seg om sitt barn ønsker det beste for barnet,så naturlig vil nok et homsepar ønske at barnet blir heterofilt da det har størst mulighet til å finne seg en partner (større utvalg),men derimot så vil nok barnet føle seg tryggere på å kunne finne ut av dette uten å bli dømt av foreldrene.

Lenke til kommentar
Kunne nesten banke de opp på stedet hvis man ante misstanke, å det var helt greit Nå løper de rundt å er stolte av det........ Hva er det for noe tull? Der er jo noe galt med de, siden de fortrekker samme kjønn fremfor det motsatte.

:roll: Tror du kommer til å få noen reaksjoner på det innlegget der... Er på skolen, så jeg orker ikke skrive.

Om folk reagerer på det jeg mener kunne ikke brydd meg mindre om :yes:

Uansett. Ville bare gi min mening, som så mange andre :) Orker ikke å krangle mer nå. Enige blir vi aldri uansett. Å til deg som sa at det var et privillegium å kunne få barn. Er 100% helt enig :thumbup:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Det er jo som å snakke til en flokk med pølsespisende brødre, som ikke vil høre at de ikke får spise pølser!

Hvis ingen av våre "argumenter" mot homofili hjelper, så kom med noen argumenter for å være homo.

Hvis man ser det litt trangsynt så får man jo bare en EKSTRA god venn og ikke noe mer. Men hvis man er hetro så kan man få sjangsen til å stifte sin egen familie.

Edit: for raske svinger kan fort føre til at ord faller av.

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Det er jo som å snakke til en flokk med pølsespisende brødre, som ikke vil høre at de ikke får spise pølser!

Hvis ingen av våre "argumenter" mot homofili hjelper, så kom med noen argumenter for å være homo.

Hvis man ser det litt trangsynt så får man jo bare en EKSTRA god venn og ikke noe mer. Men hvis man er hetro så kan man få sjangsen til å stifte sin egen familie.

Tuller du med oss nå?

Lenke til kommentar

Topic'en for denne tråden er "Homofili: Rett eller galt?"... Det blir helt banalt å skulle argumentere FOR eller MOT at mennesker skal få ha den legningen de har og å ha et seksualliv! Derfor er jeg interessert i å se om noen virkelig har noen gode argumenter i mot dette...

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Mye av denne diskusjonen går mot "vi er alle skapt og er en del av skaperverket", mange kommer med argumenter som forutsetter en mening bak kreasjonen/ universet. Selv om det nå har seg slik at menneskerasen ikke blir videreført hvis alle er homofile, er det ikke dermed sagt av den grunn at homofili er galt (dessuten er argumentasjonsrekken ugyldig rent logisk, hvis a, så b, derfor c), da ville også det å fly med Braathen være uetisk grunnet at vi er skapt uten vinger og...

Argumenter fremsatt hvor unaturlig adferd vektlegges bla bla er av en religiøs art og minner sterkt om diskusjoner rundt onani som man hadde på 1800-tallet. (og btw... veldig avslørende angående ens egen seksualitet og hvor trygg man er på den)

Og til dere som er imot at homofile skal få adoptere, tenk over hva dere sier og hva det egentlig innebærer... diskriminering.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

For aa i det hele tatt diskutere om homofili er " rett " eller " galt " saa maa man foerst og fremst se paa aarsakene til det .

Stammer det fra miljoe eller er det biologiske faktorer inne i bildet .

Det er faktisk forskning som fremhever at deler av hjernen som menes aa ha en betydning mht seksuell adferd er ulik fra en homo- og heteroseksuell person .

Dersom de virkelig er slik at de er biologiske faktorer inne i bildet mht seksuell preferanse saa er det litt vagt aa si at det er galt i det hele tatt .

Ikke at jeg tror at det er 100% deterministisk men allikevel .

Videre saa har man skillet mellom personlige og generelle meninger .

Min personlige mening er at homoseksualitet er " galt " men det er paa vegne av mitt eget syn paa min egen seksualitet siden jeg er hetero .

Mitt generelle syn er at mennesker maa faa gjoere som de selv vil dersom det ikke skader andre .

Seksualitet er da ubenektelig noe svaert personlig og jeg mener da at ingen har rett til aa doemme over andre om hva som er rett eller galt .

En person som av generell mening er imot homofile og synes det er avskylig er da ikke bare svaert utolerant men mener da ogsaa at vedkommende selv faktisk kan blande seg inn i den personlige " sfaeren " til et annets menneskets seksualitet ,

DET er avskylig etter min mening .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...