Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Ehh pliizz, homofobi? Gidder ikke skrive mer.. derfor copy & paste fra mitt innlegg hos modellmakt: (handler forøvrig om kr.dom vs. homser, men det får så være... flere debattanter i denne tråden som er like fordømmende)

Det er svært festlig at noen få linjer i Bibelen er alt kristne trenger for å (for)dømme de homofile, kjønnsorganet skal brukes til forplantning fyfy etc.. Kan godt skjønne de kristne homofile blir fristet til å slå ned med argumenter som: Jesus sa ingenting om homofili, står bare om det i GT, der står det også bl.a. at man ikke skal ha sex under menstruasjon.

Hva vi i dag ser er en seksuell frigjøring, gifte homser, swingers, lesbiske med strap-ons, homser som for sportens skyld hopper i høyet med kvinner, menn som har sex med menn (uten å hverken være bi eller homse), dette står i ganske strek kontrast til St. Paul's syn på sex: at sølibat burde velges, og til nød hetro ekteskap (bare reproduksjon ingen morro).

Og bedre ble det ikke når det romerske riket fikk kristendom som offisiell religion, nå anså man at sex for gledens skyld førte til at naturen tok igjen (sult, jordskjelv og pest). Dette båndet mellom "unaturlig" sex og landeplager forble populært igjennom middelalderen, og som vi kan se er gjeldene for noen ennå. (Mange i USA mener at AIDS er gud's straff til de homofile, at hetroer også blir smittet er deres og de biseksuelles skyld.)

Det trettende århundre markerte begynnelsen på at Romerriket og dens kirke stemplet homoseksuelle handlinger som demoniske impulser, og som førte til spedalskhet og galskap. Det uungåelige måte skje, homoseksuell adferd ble knyttet til anklager som kjetteri og hekseri. Både England og Frankrike fulgte Roms metoder, straffen var å bli brent til døde på bålet (hvorav ordet "faggots" kommer).

Her kan man tydelig se den grunnleggende kristne kontrollmekanisme for hvordan ideer eller individer som er uvanlig eller atypisk blir stigmatisert og gjort om til stereotyper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker ikke homser.. ikke mer å si på den saken. Stem FRP og få bort partnerkskapsloven! :p

Møtte Erling Loe på jobben i dag, ler meg bare i hjel når jeg ser han etter at jeg så han på tv sammen med sin kjære kristende samboer og de stode der å bakte pepperkaker :fun:

At man er homse er greit nok hvis man ikke klarer å finne seg en dame ( :scared: ) blant flere milliarder... ganske sprøtt :p

Latterligste innlegg jeg har sett her siden P&R ble stengt sist gang... :no:

Lenke til kommentar

Crack: hvor gammel er du egentlig? Du viser en EKSTREMT barnslig og intollerant holdning. Faktisk så tåpelig irriterende at jeg ikke kaster bort mer tid på å argumentere imot. Men èn ting er sikkert: du mister mer respekt her for hvert ord du skriver.

Skulle likt å sett hva som hadde skjedd hvis alle sammen var homofile.. da hadde vi blitt utryddet fort. Riktig som Otto Jespersen sa da han sa at Terje Håkonsen gjorde jobben sin da han vendte Mia til de heterofiles verden...

Men det kommer aldri til å skje. Verden går FINT rundt med de 12% homofile. Faktisk går det mot overbefolkning. Hadde du satt deg ned og LEST tråden før du troller, så hadde du fått med deg dette.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Riktig som Otto Jespersen sa da han sa at Terje Håkonsen gjorde jobben sin da han vendte Mia til de heterofiles verden...

Nå ville jeg tatt det meste Otto Jespersen sier med en klype salt, det verste er at folk tror på ham bokstavlig også. Husk at han er gammel kommunist. :D

Jeg er ingen psykolog, men jeg har problemer med å forstå folk som er så homofober at de vil forsøke seg å distansere seg fra alt tenkelig - psykologisk sett er vel det et uttrykk fra å rømme fra seg selv. Ikke at det gjelder deg, da, nødvendigvis. Men måten du oppfører deg på forekommer meg en smule eiendommelig.

Med det samme vi er inne på det: vet du egentlig hvilke saker George Bush har på dagsordenen - i og med at du kunne skille det ene fra det andre?

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...