Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Foreldrenes seksulle legninge kan påvirke ungen ved at ungen får bank og blir mobbet hverdag på skolen?

De har jo ikke akkurat en plakat på ryggen der det står "foreldrene mine er homo". Uansett så tror jeg ikke disse fordommene vil overleve noe særlig lenge.

Neida, men jungeltelegrafen har en LEI tendens til å spre slike ting ut rimelig fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En uheldig innvirkning på barnet? Hva mener du? Er du redd for at barnet skal bli homo? Uansett, så er det ikke naturlig at barn blir oppdratt av en far, eller far og mor heller, det naturlige er at barn blir oppdratt av kvinner, så naturlig argumentet er det bare å forkaste med en gang.

Jeg ville tro at det kan påvirke legningen til en viss grad, avhengig av alderen under adopsjonen. Mener å ha lest flere steder at mennesket ikke er født med en sterk kjønnsidentitet (husk at forskjellene mellom gutt og jente først synes ganske sent hos fosteret). Det ligger til saken at det er foreldrene (eller omgivelsene) som gir oss de kjønnsrollene vi identifiserer hos gutter/jenter. Gutter blir "lært" opp til å like biler, leke cowboy og indianer, leke pang-pang og like damer (det siste er kanskje mer instinktivt, men muligens påvirket av andre faktorer ;) ). Og ærlig talt så tror jeg ikke at to menn (eller to kvinner) kan gi denne "oppdragelsen" til et barn. Vi trenger vel ikke flere....?

Det blir en litt søkt sammenlikning, å si at dette kan likestilles med barn som lever med skilte foreldre. Ungen får tross alt visse impulsernår han vet at en mamma skal være en dame, mens'n far skal være mann. Og ikke minst så er barnet et naturlig avkom fra foreldrene.

So what om noen prøver seg som homofil? Folk må da få knulle hvem de vil! At homo forhold er mindre stabile enn vanlige forhold er vissvass.

jaja. Barnevernet ser sikkert på om "foreldrene" har for vane å bli tauet inn av snuten etter en våt kveld på en homobar :roll:

Lenke til kommentar
Har jeg skrevet det?

Hva var egentlig poenget med den siste setningen i ditt forrige innlegg, da?

En annen ting.. hva med de homofile som har levd som heterofile, fått unger for så å komme ut fra skapet i godt voksen alder? Var de dårlige foreldre mens de levde som heterofile, eller ble de plutselig det når de stod frem som homofile?

Lenke til kommentar
En annen ting.. hva med de homofile som har levd som heterofile, fått unger for så å komme ut fra skapet i godt voksen alder? Var de dårlige foreldre mens de levde som heterofile, eller ble de plutselig det når de stod frem som homofile?

WORD

Lenke til kommentar
Jeg ville tro at det kan påvirke legningen til en viss grad, avhengig av alderen under adopsjonen. Mener å ha lest flere steder at mennesket ikke er født med en sterk kjønnsidentitet (husk at forskjellene mellom gutt og jente først synes ganske sent hos fosteret). Det ligger til saken at det er foreldrene (eller omgivelsene) som gir oss de kjønnsrollene vi identifiserer hos gutter/jenter. Gutter blir "lært" opp til å like biler, leke cowboy og indianer, leke pang-pang og like damer (det siste er kanskje mer instinktivt, men muligens påvirket av andre faktorer ;) ). Og ærlig talt så tror jeg ikke at to menn (eller to kvinner) kan gi denne "oppdragelsen" til et barn. Vi trenger vel ikke flere....?

Det blir en litt søkt sammenlikning, å si at dette kan likestilles med barn som lever med skilte foreldre. Ungen får tross alt visse impulsernår han vet at en mamma skal være en dame, mens'n far skal være mann. Og ikke minst så er barnet et naturlig avkom fra foreldrene.

Kjønnsroller og seksuell legning er to ganske forskjellige ting.

Forestillinga om homser som puddinger og lesber i traktorsko og skiftenøkkel er rimelig seiglivet virker det som.

Lenke til kommentar
Har jeg skrevet det?

Hva var egentlig poenget med den siste setningen i ditt forrige innlegg, da?

Den siste siktet mer til at, som det står nå, så burde det være opp til barnevernet å vurdere hvorvidt foreldrene er egnede til å ha barn.

Forskjellen på et barn som er født i et heteroforhold er at barnet hadde, uavhengig av om far eller mor bestemte seg for å bli homse, er at barnet faktisk hadde en far og en mor - en vesentlig forskjell når det sammenliknes med et homoforhold hvor foreldrene på unaturlig vis har tilegnet seg et barn. Jeg har aldri skrevet at homser som enkeltpersoner er dårlige foreldre, men at et barn ikke burde oppdras i et homoforhold.

Det er mange "normale" foreldre som ikke burde hatt barn, men det er ikke dermed sagt at vi skal akseptere "alt" annet. Og som tidligere sagt: Å få barn er ingen rettighet; ikke når man ikke kan få det selv.

Kjønnsroller og seksuell legning er to ganske forskjellige ting.

Forestillinga om homser som puddinger og lesber i traktorsko og skiftenøkkel er rimelig seiglivet virker det som.

Den seksuelle legningen bestemmes til dels av det fysiske kjønnet (homser er kvinner i en mannskropp) og påvirkning fra omgivelsene (oppdragelsen -> de "stereotype" kjønnsrollene).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Den seksuelle legningen bestemmes til dels av det fysiske kjønnet (homser er kvinner i en mannskropp) og påvirkning fra omgivelsene (oppdragelsen -> de "stereotype" kjønnsrollene).

Hvor i alle dager har du fått det fra at homser er kvinner i en mannskropp? Hvis det du sier stemmer, så er jo alle homser faktisk lesber ;)

Dette har ingenting med transseksuelle å gjøre, men med seksuell legning. Det at du liker en av samme kjønn betyr ikke at du plutselig er helt unormal og rar. Det er sikkert mange personer du vet om/har sett som er homo og som du ikke en gang har merket det på.

Lenke til kommentar
Jeg ville tro at det kan påvirke legningen til en viss grad, avhengig av alderen under adopsjonen. Mener å ha lest flere steder at mennesket ikke er født med en sterk kjønnsidentitet (husk at forskjellene mellom gutt og jente først synes ganske sent hos fosteret). Det ligger til saken at det er foreldrene (eller omgivelsene) som gir oss de kjønnsrollene vi identifiserer hos gutter/jenter. Gutter blir "lært" opp til å like biler, leke cowboy og indianer, leke pang-pang og like damer (det siste er kanskje mer instinktivt, men muligens påvirket av andre faktorer  ). Og ærlig talt så tror jeg ikke at to menn (eller to kvinner) kan gi denne "oppdragelsen" til et barn. Vi trenger vel ikke flere....?

Dette du sier med kjønnsidentitet og legning er noe forskere drev på med som et ekspriment for mange år siden.

Det er også bevist gjennom empirisk forskning at det ikke finnes noe sammenheng,hvis det du sier stemmer så skulle alle oss barn fra den kjente 68' generasjonen der man søkte å utligne kjønnsrollene ved blant annet å gi begge kjønn samme leker, vært homofil.

Det er også en vesentlig forskjell på kjønnsroller og kjønnsidentiet,kjønnsroller er bestemt av normer,kjønnsidentiet er stort sett avgjort med en liten undersøkelse av sine intime deler.

Kjønnskriser derimot er når man er født med en annen kropp en den man kjønnsmessig hører hjemme i,dette har ingenting med homofili å gjøre.

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Den seksuelle legningen bestemmes til dels av det fysiske kjønnet (homser er kvinner i  en mannskropp) og påvirkning fra omgivelsene (oppdragelsen -> de "stereotype" kjønnsrollene).

Hvor i alle dager har du fått det fra at homser er kvinner i en mannskropp? Hvis det du sier stemmer, så er jo alle homser faktisk lesber ;)

Dette har ingenting med transseksuelle å gjøre, men med seksuell legning. Det at du liker en av samme kjønn betyr ikke at du plutselig er helt unormal og rar. Det er sikkert mange personer du vet om/har sett som er homo og som du ikke en gang har merket det på.

Du vil nekte for den feminine oppførselen som viser seg hos de fleste homser?

edit: tenker da på mannlige homser

Og: Selvfølgelig vil en skaphomse prøve å skjule den virklige legningen sin. Dermed har vi forklaringen på hvorfor det ofte er vanskelig å merke at noen er homser

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Den siste siktet mer til at, som det står nå, så burde det være opp til barnevernet å vurdere hvorvidt foreldrene er egnede til å ha barn.

Tror du seriøst at et barn bare bli overlevert til adoptivforeldre uten at de har vært grundig sjekket? At de bare tropper opp på et eller annet sykehus og plukker med seg en nyfødt?

Adoptivforeldre skal sjekkes av diverse offentlige instanser, blant annet for god økonomi, rulleblad hos politiet, hvorvidt de er gift/lever i partnerskap (og hvor lenge). Det er ikke bare-bare å adoptere.

Du vil nekte for den feminine oppførselen som viser seg hos de fleste homser?

edit: tenker da på mannlige homser

Og: Selvfølgelig vil en skaphomse prøve å skjule den virklige legningen sin. Dermed har vi forklaringen på hvorfor det ofte er vanskelig å merke at noen er homser

Ok, bare sånn for moro skyld: hvor mange homofile kjenner du egentlig? Og, hvis det er noen, hvor mange av dem har du jevnlig kontakt med?

Er det liksom sånn at alle homofile oppfører seg som typiske fjortisbærter som kniser og fniser og klemmer, og de som ikke gjør det, er skaphomser?

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Det er da mer naturlig at barn blir oppdradd av to kvinner enn av en kvinne og en mann! Dette kvinne/kvinne mann/mann argumentet hartrynet for lenge siden. Om dere absolutt er imot homofil adopsjon, så finn noen andre argumenter. Og ikke at ungen blir mobbet, da det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

syns at homofile skal kunne få adopetere, hvis ikke dette skaper større komplikasjoner hos barn enn med hetrofile foreldre. Kunne vært greit med litt statiskk på dette, og ikke bare personlige erfaringer og magefølelse.

Men jeg syns det er bedre med homofile foreldre, enn uten foreldre. Så, ja til adopsjon, nei til fosterforeldre? nei jeg vet ikke helt jeg...

Lenke til kommentar
Det er da mer naturlig at barn blir oppdradd av to kvinner enn av en kvinne og en mann! Dette kvinne/kvinne mann/mann argumentet hartrynet for lenge siden. Om dere absolutt er imot homofil adopsjon, så finn noen andre argumenter. Og ikke at ungen blir mobbet, da det ikke stemmer.

Kanskje du mente dette sarkastisk, men jeg kan ikke la være å kommentere at det mest naturlige er at barnet vokser opp med begge foreldrene (en kvinne og en mann). Uansett av hvilket kjønn barnet er, tar det med seg læring fra både mor og far.

Jeg har kommet med de argumentene for hvorfor jeg er imot homo-adopsjon. Egentlig så koker det hele ned til at jeg mener at homofile ikke bør få adoptere barn. Ingen spesielle argumenter, men det er bare sånn... Iallfall har jeg ikke blitt overbevist om at det er "riktig". Kanskje det rett og slett er slik at homsefamilier ikke hører hjemme i dagens samfunn, og med de holdningene som finnes?

Enda en liten ting. Alle dere anti-homo-adopsjons-folk, dere påpeker at mann/mann og kvinne/kvinne ikke kan få barn sammen på naturlig vis.

Hva med de heterofile som har medfødte defekter på forplantningsorganene? De kan heller ikke få barn på naturlig vis, skal de også bli hindret i å adoptere?

Men det passer likevel ikke inn i forhold til min mening om at foreldre av samme kjønn er unaturlig Men dette heller mer mot retning av at "alle mennesker har rett til å få barn"-diskusjonen.

Det er sagt at man ikke skal ta hensyn til at barnet blir mobbet hvis foreldrene er to homser. Riktignok skal man egentlig forvente at folk er såpass dannede, men nå har det seg slik at det ikke er tilfellet. Barnet vil, iallfall slik samfunnet er idag, få ubehagelige kommentarer slengt etter seg. Kjipt at slike faktorer skal være hindringen?

En analogi: Foreldrene synes at "Pjokken" er et passende navn for nurket: det er jo sååå søtt!!! Så blir døpenavnet, og slik vil det stå i passet og ID-papirene. Kanskje dette ikke plager barnet de første årene, men det er ikke like kult når de pubertale hormonene melder seg, og ei heller å komme krypende inn til jobbintervjuv når du må svare på spørsmålet om hva du heter.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Enda en liten ting. Alle dere anti-homo-adopsjons-folk, dere påpeker at mann/mann og kvinne/kvinne ikke kan få barn sammen på naturlig vis.

Hva med de heterofile som har medfødte defekter på forplantningsorganene? De kan heller ikke få barn på naturlig vis, skal de også bli hindret i å adoptere?

Det var faktisk et brilliant argument, for de som er imot homofili er jo ofte religiøse, og da mener de jo at Gud bestemmer alt...

Lenke til kommentar

Det var faktisk et brilliant argument, for de som er imot homofili er jo ofte religiøse, og da mener de jo at Gud bestemmer alt...

ikke alle religiøse har helt like meninger vettu.

Lenke til kommentar

Kanskje du mente dette sarkastisk, men jeg kan ikke la være å kommentere at det mest naturlige er at barnet vokser opp med begge foreldrene (en kvinne og en mann). Uansett av hvilket kjønn barnet er, tar det med seg læring fra både mor og far.

Før i tiden ble barn oppdradd av kvinner, uavhengig om det var en gutt eller jente. Kvinnene styrte huset og mennene var ute og jaktet. Derfor kan du like godt si at det er naturlig å bli oppdratt av to kvinner, som en av hvert kjønn.

Dette handler om kjønnsroller og ikke fysiske forskjeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...