OeO Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vil bare poengtere i denne diskusjonen: Ateister tror også, de TROR det ikke finnes en gud. Ingen bevis for eller imot. Nå kommer da alle dere og sier bla bla må ha bevis for, dere kan selv ikke svare på alle spm, heller ikke "vi". Kanskje det er en grunn til at mange store forskere er kristne? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) *snip* Det ble litt feil... Endret 4. mars 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vil bare poengtere i denne diskusjonen: Ateister tror også, de TROR det ikke finnes en gud. Ingen bevis for eller imot. Nå kommer da alle dere og sier bla bla må ha bevis for, dere kan selv ikke svare på alle spm, heller ikke "vi". Kanskje det er en grunn til at mange store forskere er kristne? Og en grunn til at mange av dem ikke er det. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 er det mange forskere som er homofile? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vil bare poengtere i denne diskusjonen: Ateister tror også, de TROR det ikke finnes en gud. Ingen bevis for eller imot. Nå kommer da alle dere og sier bla bla må ha bevis for, dere kan selv ikke svare på alle spm, heller ikke "vi". Kanskje det er en grunn til at mange store forskere er kristne? Skal du stille det opp på den måten så. . . Jeg kan jo bare tro at det ikke bor flyvende ros elefanter på baksiden av månen, det er samme sak. Du kan gjerne si at jeg tror at det ikke finnes noen gud eller noe såkallt "overnaturlig", men overnaturlighet er ikke bevist, ergo tar jeg det ikke med i betraktningene min når jeg skal ta ett standpunkt. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vil bare poengtere i denne diskusjonen: Ateister tror også, de TROR det ikke finnes en gud. Ingen bevis for eller imot. Nå kommer da alle dere og sier bla bla må ha bevis for, dere kan selv ikke svare på alle spm, heller ikke "vi". Seriøst..DET var et dårlig argument og ikke minst en dårlig sammenligning! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 selv om man ikke har 100% bevis..! man har nøyaktig 0% bevis. 0% bevis for hva da? Vil bare poengtere at det finnes x antall tekster som beskriver Jesus' liv på jorda. Husker ikke tallet, tror det lå mellom 3-og 4000 på gresk, latin, egyptisk, etc. Poenget er at om en av de mest anerkjente romerske historikerne som dagens historikere baserer mye av sin kunnskap på (jf. Snorre Sturlason) finnes det "kun" 900 tekster. Var et par eksempler til, husker ikke noen tall, men de lå alle under det antallet som beskriver Jesus. Så at han har levd er så godt som bevist, men hvor går grensen mellom sannhet og myte? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Så? Det er fremdeles 0 håndfaste bevis på Guds eksistens... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Om 100 år, hvor mange ugjendrivelige bevis er det for at du har eksistert? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vi snakker om Gud, han skal liksom leve fremdeles. At Jesus levde og var en historisk person, er det liten tvil om.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Ja, men hva må til for at noen skal sette så dype spor etter seg at det blir skrevet en så enorm mengde tekster om dem? Som sagt: Hvor går skillet mellom sannheten om Jesus og myten om Jesus? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 So what hvis Jesus levde? Han var en Martin Luther King Jr. av sin tid. Det trenger ikke bety at Gud eksisterer for det... Anyways... hva handlet denne tråden om igjen? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det synes at homofile skal få samme rettigheter som de som er normale (homofili er unormalt). Derimot, så synes jeg ikke at homopar skal få adoptere barn; Dette tror jeg kan ha en "uheldig" innvirkning på barnet. Dessuten så er det unaturlig at oppdragelsen formidles gjennom to foreldre av samme kjønn. Jeg har inntrykk av at mange tester ut hvordan det er å være homo bare for "gøy", og jeg tør påstå at et heterofilt forhold er langt mer stabilt enn et homoforhold. Dette er argumenter som er viktige i vurderingen av hvorvidt homser er skikket til å oppdra barn. uansett så kan ingen komme med noe likestillingsargument, da et homofilt eller eller lesbisk par aldri kan få barn sammen uansett. uansett så burde Dagfinn Høybråten si hva han mener om homser. Er jo uansett ingen homser som stemmer KrF... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det synes at homofile skal få samme rettigheter som de som er normale (homofili er unormalt). Derimot, så synes jeg ikke at homopar skal få adoptere barn; Dette tror jeg kan ha en "uheldig" innvirkning på barnet. Dessuten så er det unaturlig at oppdragelsen formidles gjennom to foreldre av samme kjønn. Jeg har inntrykk av at mange tester ut hvordan det er å være homo bare for "gøy", og jeg tør påstå at et heterofilt forhold er langt mer stabilt enn et homoforhold. Dette er argumenter som er viktige i vurderingen av hvorvidt homser er skikket til å oppdra barn. uansett så kan ingen komme med noe likestillingsargument, da et homofilt eller eller lesbisk par aldri kan få barn sammen uansett. uansett så burde Dagfinn Høybråten si hva han mener om homser. Er jo uansett ingen homser som stemmer KrF... En uheldig innvirkning på barnet? Hva mener du? Er du redd for at barnet skal bli homo? Uansett, så er det ikke naturlig at barn blir oppdratt av en far, eller far og mor heller, det naturlige er at barn blir oppdratt av kvinner, så naturlig argumentet er det bare å forkaste med en gang. So what om noen prøver seg som homofil? Folk må da få knulle hvem de vil! At homo forhold er mindre stabile enn vanlige forhold er vissvass. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Derimot, så synes jeg ikke at homopar skal få adoptere barn; Dette tror jeg kan ha en "uheldig" innvirkning på barnet. Som olsen også spør, hvorfor det? De fleste som argumenterer mot at homofile skal kunne adoptere, kommer med "det kan påvirke barnet". Hva er det foreldrene gjør som påvirker dette stakkars barnet i så stor grad? Og hvis du skulle klare å komme med noen eksempler, er dette verre for barnet enn hvis det bor hos foreldre som ikke makter/ønsker å ta seg av det? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Foreldrenes seksulle legninge kan påvirke ungen ved at ungen får bank og blir mobbet hverdag på skolen? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Foreldrenes seksulle legninge kan påvirke ungen ved at ungen får bank og blir mobbet hverdag på skolen? De har jo ikke akkurat en plakat på ryggen der det står "foreldrene mine er homo". Uansett så tror jeg ikke disse fordommene vil overleve noe særlig lenge. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 De har overlevd ganske lenge nå. Jaja Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 For 30-40 år siden var det unormalt å ha skilte foreldre,vi synes ikke det er så merkelig lengre gjør vi? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Foreldrenes seksulle legninge kan påvirke ungen ved at ungen får bank og blir mobbet hverdag på skolen? Så, jeg spør igjen: er det drittungene i skolen som skal avgjøre om homofile får adoptere eller ikke? Helt hypotetisk, la oss si at det fantes skoler hvor rektor hadde noen skikkelig store baller / eggstokker. På disse skolene ble alle som mobbet/ertet/eglet (og andre ord som går på det samme) regelrett utvist for resten av livet. Buksevann, utvisning. Stjeling av lue, utvisning. "Pappaen din er homo, æsj, æsj!" .. utvisning. Hadde det da vært greit å la homofile få adoptere? Er det det eneste argumentet mot adopsjon, at ungene kan bli mobbet? Endret 5. mars 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå